Πιο κοντά έρχεται η σχεδιαζόμενη επένδυση για τη δημιουργία νέας μαρίνας απέναντι από τη Λευκάδα σε μία περιοχή «εξαιρετικά αυξημένης ζήτησης σε θέσεις ελλιμενισμού», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο σχετικό φάκελο περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
Ο φορέας της επένδυσης, η «Poseidon Marina A.Ε.», με πρόεδρο τον κ. Αναστάσιο Κεραμιδά, αντιπρόεδρο τον κ. Ελευθέριο Αποστολάτο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Ιωάννη Κούκη, έχοντας προχωρήσει με τις γνωμοδοτήσεις από το δήμο Ακτίου- Βόνιτσας προχωρά με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και την έκδοση ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων). Πρόκειται για επένδυση με ένα κατά προσέγγιση προϋπολογισμό κατασκευής έργων (συμπεριλαμβανομένων λιμενικών έργων, έργων χερσαίας ζώνης και Η/Μ εγκαταστάσεων και δικτύων) στα 34 εκατ. ευρώ.
Η Poseidon Marina χωροθετείται επί της ζώνης αιγιαλού και παραλίας και στον παρακείμενο θαλάσσιο χώρο προ ακινήτου ιδιοκτησίας της εταιρίας «POSEIDON MARINA Α.Ε.» που εκτείνεται δυτικά του οικισμού Πλαγιάς, απέναντι από τη Λευκάδα. Η θέση της μαρίνας βρίσκεται πλησίον του νοτιοανατολικού ορίου του διαύλου ναυσιπλοΐας Λευκάδας.
«Η δημιουργία της Poseidon Marina αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση ενός μέρους της εξαιρετικά αυξημένης ζήτησης σε θέσεις ελλιμενισμού στην περιοχή του Ιονίου Πελάγους και ειδικότερα στην ευρύτερη περιοχή πέριξ της Λευκάδας, όπου οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές δεν μπορούν να καλύψουν. Η περιοχή του Ιονίου Πελάγους αποτελεί το πλέον δημοφιλές κέντρο yachting στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Μαρίνα Λευκάδας, που αποτελεί τον πλέον σύγχρονο τουριστικό λιμένα στην περιοχή, είναι υπερπλήρης, με συνέπεια μεγάλος αριθμός σκαφών αναψυχής που αδυνατεί να εξυπηρετηθεί σε αυτή (επαγγελματικά κυρίως αλλά και ιδιωτικά σκάφη) να ελλιμενίζεται σε πρόχειρες ή μη οργανωμένες υποδομές τόσο στην πόλη της Λευκάδας όσο και στην ευρύτερη περιοχή των στενών Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας, με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις για το ιδιαίτερα ευαίσθητο φυσικό περιβάλλον της περιοχής και την ποιότητα ζωής των κατοίκων» αναφέρεται στο φάκελο της επένδυσης.
Με το προτεινόμενο έργο, όπως υποστηρίζουν οι επενδυτές, θα δημιουργηθεί μια σύγχρονη μαρίνα, δυναμικότητας 285 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων κατηγοριών που θα καλύψει ένα ποσοστό της προαναφερθείσας εξαιρετικά αυξημένης ζήτησης. Η μαρίνα θα διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση των ελλιμενιζόμενων σκαφών και των επιβαινόντων σε αυτά, καθώς και των επισκεπτών της περιοχής.
«Η Poseidon Marina αναπτύσσεται σε μία προφυλαγμένη περιοχή με μικρά βάθη θάλασσας και εξαιρετικά ήπιας κλίσης παράκτια ζώνη. Στα πλαίσια αυτά τόσο η λιμενολεκάνη, όσο και οι θέσεις πρόσδεσης των σκαφών διαμορφώνονται εξολοκλήρου με πλωτά στοιχεία. Για τη δημιουργία της χερσαίας ζώνης της μαρίνας κατασκευάζονται παραλιακά κρηπιδώματα όπισθεν των οποίων οι αναγκαίοι χερσαίοι χώροι διαμορφώνονται με επιχώσεις», όπως επισημαίνεται.
Στη χερσαία ζώνη της μαρίνας προβλέπεται η ανάπτυξη όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών, συνολικής επιφάνειας 6.000 τ.μ.. Ειδικότερα, «η χερσαία ζώνη της μαρίνας θα διαθέτει τις αναγκαίες υποδομές για την εξυπηρέτηση των επιβαινόντων στα σκάφη, όπως διοικητήριο, χώρους υγιεινής, super market, εμπορικά καταστήματα, αποθήκες, χώρους εστίασης, ξενοδοχείο. Επίσης, προβλέπεται χώρος χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, καθώς και η αναγκαία υποδομή για αυτή τη λειτουργία. Οι χώροι περιπάτου, αναψυχής, εστίασης και τα εμπορικά καταστήματα θα είναι διαθέσιμα στους χρήστες και επισκέπτες της μαρίνας. Το ξενοδοχείο θα είναι κατάλληλης δυναμικότητας για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας και συγκεκριμένα των επιβαινόντων και ιδιοκτητών των σκαφών αναψυχής που προσεγγίζουν στην Poseidon Marina. Η μαρίνα θα διαθέτει επίσης σταθμό ανεφοδιασμού των σκαφών με καύσιμα και εγκαταστάσεις παραλαβής λυμάτων και ελαιωδών καταλοίπων».
Οι επενδυτές υποστηρίζουν ότι κατά την επιλογή της θέσης και τη σχεδίαση του προτεινόμενου έργου, ελήφθησαν σοβαρά υπ’ όψη τόσο περιβαλλοντικές όσο και αισθητικές παράμετροι, «με στόχο αφ’ ενός τη διαμόρφωση μίας υψηλού επιπέδου εγκατάστασης για την εξυπηρέτηση του θαλάσσιου τουρισμού και αφ’ ετέρου την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και την αρμονική ένταξη του έργου στο φυσικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής. «Ιδιαίτερη σημασία προς την κατεύθυνση αυτή, είχε η επιλογή της θέσης της μαρίνας σε μία περιοχή μικρότερης οικολογικής σημασίας, καθώς βρίσκεται μεταξύ δύο οριοθετημένων περιοχών του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου Natura 2000, και ταυτόχρονα σε περιοχή όπου διέρχεται και αναζήτα ελλιμενισμό εξαιρετικά μεγάλος αριθμός σκαφών αναψυχής.
Το καθεστώς προστασίας του Δικτύου Natura 2000 εκτείνεται καθ’ όλη την περιοχή των στενών μεταξύ Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας, διακόπτεται τοπικά στην περιοχή της Πλαγιάς (όπου και η θέση της προτεινόμενης μαρίνας) και εν συνεχεία εκτείνεται σε όλο το Εσωτερικό Αρχιπέλαγος Ιονίου (μέχρι την Κεφαλλονιά). Αν και η υπό εξέταση αυτή περιοχή που δεν εμπίπτει στο Δίκτυο Natura 2000 αποτελεί έναν οικολογικό διάδρομο, με τη δημιουργία της μαρίνας στη θέση αυτή περιορίζονται οι επιπτώσεις στο ευαίσθητο οικολογικά περιβάλλον της προαναφερθείσας ευρύτερης περιοχής καλύπτοντας ταυτόχρονα τις εντατικές ανάγκες του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή». Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τα όσα επισημαίνονται στο σχετικό φάκελο, η χρήση αποκλειστικά πλωτών στοιχείων για τη δημιουργία της λιμενολεκάνης και των θέσεων πρόσδεσης, ο περιορισμός των επιχώσεων στις απολύτως αναγκαίες και ο περιορισμός της δόμησης σε χαμηλά επίπεδα και η υιοθέτηση των τοπικών όρων και περιορισμών δόμησης (διασφαλίζοντας ταυτόχρονα της βιωσιμότητα της μαρίνας) αποτέλεσαν σχεδιαστικές επιλογές με στόχο τη βέλτιστη δυνατή προσαρμογή του έργου στο
φυσικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.
Διαβάστε ακόμη
Τεχνολογικοί γίγαντες στο τραπέζι: Οι CEO των Nvidia, Samsung και Hyundai σε φαστφουντάδικο (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
