Με την ολοκλήρωση των τελευταίων 10 χιλιομέτρων από την ΑΒΑΞ, ο οδικός άξονας Πάτρα–Πύργος παραδίδεται από σήμερα στο σύνολό του στην κυκλοφορία. Το συγκεκριμένο τμήμα, που ξεκινά λίγο έξω από την Πάτρα, από το Μιντιλόγλι, και φτάνει μέχρι τον Αλισσό, συνδέεται πλέον με τα 65 χιλιόμετρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία την 1η Αυγούστου και αποτελούν πλέον ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
Με το τελευταίο αυτό κομμάτι παραδόθηκε από σήμερα εξ ολοκλήρου στην κυκλοφορία ο άξονας Πάτρα – Πύργος της Ολυμπίας Οδού, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, του γενικού γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλου, του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνου Μιτζάλη, βουλευτών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Παπανικόλα.
Τα τελευταία 10 χλμ της Πατρών – Πύργου σε αριθμούς
Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα αποτέλεσαν το πιο απαιτητικό σκέλος του α’ τμήματος -συνολικά 21 χλμ- του αυτοκινητόδρομου που υλοποιήθηκε από την ΑΒΑΞ. Η ιδιαιτερότητα του έργου εστιάζεται στις σύνθετες τεχνικές προδιαγραφές, στο γεγονός ότι οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν πάνω στην παλαιά χάραξη, με ταυτόχρονη συνεχή ροή κυκλοφορίας, καθώς και στις ακραίες καιρικές συνθήκες των 120 τελευταίων ημερών, με αποκορύφωμα τις πυρκαγιές του Αυγούστου και τις έντονες βροχοπτώσεις από τον Σεπτέμβριο και μετά. Παρόλα αυτά το έργο παραδόθηκε χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση.
Για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος από την ΑΒΑΞ εργάστηκαν 500 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων και:
- χρειάστηκε να πραγματοποιηθούν 52 αλλαγές κυκλοφοριακών ρυθμίσεων
- εκτελέστηκαν χωματουργικές εργασίες περίπου 1 εκατ. κυβικών μέτρων
- χρησιμοποιήθηκαν 70.000 κυβικά μέτρα σκυροδέματος
- τοποθετήθηκαν 7.500 τόνοι οπλισμού σιδήρου
- κατασκευάστηκαν 28 χιλιόμετρα πασσάλων
- εγκαταστάθηκαν 25 χιλιόμετρα καλωδίων ηλεκτροφωτισμού και τηλεματικής
- χρησιμοποιήθηκαν 150 οχήματα μεταφοράς αδρανών υλικών
Η παράδοση του τμήματος Μιντιλόγλι–Αλισσός, σηματοδοτεί τη σύνδεση του ενιαίου άξονα Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Η Πατρών – Πύργου ενισχύει σημαντικά την οδική ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Ελλάδας, δημιουργώντας έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που εξυπηρετεί κατοίκους, επιχειρήσεις και επισκέπτες των νομών Κορινθίας, Αχαΐας και Ηλείας, καθώς και των νησιών της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς.
Όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορά, Χρίστος Δήμας κατά την εκδήλωση των εγκαινίων: “Σήμερα είναι μία μέρα χαράς. Έχουμε πλέον έναν σύγχρονο, άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Είμαστε υπερήφανοι, γιατί τηρήσαμε τα χρονοδιαγράμματα, αλλά πρωτίστως γιατί αναβαθμίζουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών και των επισκεπτών της περιοχής. Σήμερα δίνουμε στην κυκλοφορία τα τελευταία δέκα χιλιόμετρα και συνεχίζουμε για τα επόμενα. Έχουμε μπροστά μας μία συνολική προσπαθεί. Τα έργα δεν ανήκουν σε έναν αλλά στο σύνολο των πολιτών”.
Απ’ την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι: “Παραδίδεται σε χρόνο ρεκόρ το σύνολο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος”. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον θεσμό των παραχωρήσεων επισημαίνοντας ότι ισορροπούν το κόστος ανάμεσα στον φορολογούμενο και τον χρήστη”, ενώ τόνισε τις πρωτοβουλίες του πρωθυπουργού προκειμένου να υλοποιηθεί έγκαιρα το έργο.
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Δημήτρης Αναγνώπουλος τόνισε ότι: “Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που αλλάζει οριστικά τη συνδεσιμότητα στη Δυτική Ελλάδα . Η ολοκλήρωσή του δεν ήταν αυτονόητη. Σε συνεργασία όλων των εμπλεκομένων πλέον ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργου είναι ένας αυτοκινητόδρομος αντάξιος των προσδοκιών των συμπολιτών μας”
Ο κ. Παναγιώτης Παπανικόλας πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού δήλωσε: “Σήμερα κλείνουμε μία υπόσχεση δεκαετιών για την τοπική κοινωνία. Εργάστηκαν 1500 εργαζόμενοι προκειμένου να παραδώσουμε 75 χλμ ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, που εξυπηρετούν μία άνετη και ασφαλή διέλευση”. Ο κ. Παπανικόλας ευχαρίστησε την πολιτεία, την τοπική κοινωνία και τους μετόχους αλλά και τους ανθρώπους που εργάστηκαν για να παραδώσουν έγκαιρα τον αυτοκινητόδρομο. Από σήμερα ξεκινάει το στοίχημα της λειτουργίας ενός έργου με ασφάλεια άνεση και υψηλές τεχνολογία “.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVAX, Κωνσταντίνος Μιτζάλης τόνισε: “Ολοκληρώσαμε τα δέκα τελευταία χιλιόμετρα, τεχνικά τα πιο σύνθετα. Ευχαρίστησε την πολιτική ηγεσία αλλά και την περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας” και συμπλήρωσε ότι: “επιβεβαιώσαμε την αξιοπιστία μας και θέλω να τονίσω ότι η κατασκευή είναι στο DNA των εργαζομένων της εταιρείας μας”.
Υλοποιημένο στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, το τμήμα Πάτρα-Πύργος προσφέρει μια καθοριστική αναβάθμιση σε σχέση με την παλαιά Εθνική Οδό. Η νέα υποδομή διαθέτει σύγχρονη χάραξη, πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων, κατασκευασμένη σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρότυπα. Έργα υποδομής όπως γέφυρες, ανισόπεδοι κόμβοι, χώροι στάθμευσης και ανισόπεδοι κόμβοι εξασφαλίζουν ασφαλείς και ομαλές συνδέσεις με το περιφερειακό οδικό δίκτυο. Συμπληρωματικές αναβαθμίσεις -συμπεριλαμβανομένης της αντιπλημμυρικής προστασίας, των παράπλευρων και συνδετήριων οδών- βρίσκονται σε εξέλιξη.
Πέρα από τη μείωση του χρόνου ταξιδιού, ο νέος αυτοκινητόδρομος συνιστά σημαντικό άλμα στην οδική ασφάλεια. Τα σύγχρονα πρότυπα κατασκευής, η ενισχυμένη επιτήρηση, η διαχείριση κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και η 24/7 οδική βοήθεια από τις επιχειρησιακές ομάδες της Ολυμπίας Οδού προσφέρουν πλέον πολύ ασφαλέστερες μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα.
Η ποιότητα εξυπηρέτησης εισέρχεται επίσης σε νέα εποχή. Η Ολυμπία Οδός είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής, προσφέροντας ταχύτερη και πιο απλή εμπειρία για τους οδηγούς. Θα ακολουθήσουν περαιτέρω καινοτομίες, καθώς η Ολυμπία Οδός προετοιμάζει την εφαρμογή τεχνολογιών που ήδη χρησιμοποιούνται στο τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα, όπως η χιλιομετρική χρέωση, προηγμένες ψηφιακές υπηρεσίες και σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα στοιχεία κυκλοφορίας επιβεβαιώνουν ήδη την ισχυρή αποδοχή του έργου. Στους πρώτους τρεις μήνες λειτουργίας, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 829.000 διελεύσεις, υπογραμμίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του αυτοκινητόδρομου για τη μετακίνηση και την περιφερειακή ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.
Βασικά στοιχεία
• 277 χλμ: συνολικό μήκος της Ολυμπίας Οδού- 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα
• 75 χλμ.: νέο τμήμα Πάτρα-Πύργος
• 50% μείωση στον χρόνο διαδρομής μεταξύ Πάτρας και Πύργου (40 λεπτά)
• 2 ώρες και 45 λεπτά μεταξύ Αθήνας και Πύργου
• 100% ηλεκτρονικά διόδια στην Πατρών-Πύργου
• 24/7 λειτουργία και οδική βοήθεια
• 829.000 διελεύσεις στους πρώτους τέσσερις μήνες
• 6.800 διελεύσεις η ημερήσια κυκλοφορία
• Σύγχρονες τεχνικές υποδομές που στηρίζουν ασφαλείς και ανθεκτικές
Το παρών στα εγκαίνια έδωσαν οι βουλευτές Αχαΐας Χριστίνα Αλεξόπουλου, Ιάσων Φωτήλας, Ανδρέας Καστανιώτης, Διονυσία Αυγερινοπούλου, ο βουλευτής Κεφαλληνίας και Ιθάκης Παναγής Καπάτος, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, καθώς και οι δήμαρχοι της περιοχής.
Τον αγιασμό του έργου τέλεσε ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος.
Διαβάστε ακόμη
Σάσα Βεζένκοφ: Τα «τρίποντα» στις deep-tech business, οι πολυεθνικές και το… χαλούμι (pics)
Meta AI στο WhatsApp: Η EE ξεκινά επίσημη έρευνα για την ενσωμάτωση των νέων λειτουργιών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
