Η Workers United, το σωματείο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στα καταστήματα της Starbucks, ξεκινά την Παρασκευή ψηφοφορία για απεργία, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να εξασφαλίσει συλλογική σύμβαση εργασίας με τον κολοσσό του καφέ.
Παράλληλα, το συνδικάτο ανακοίνωσε σειρά κινητοποιήσεων σε ολόκληρη τη χώρα, με πάνω από 70 συγκεντρώσεις σε 60 πόλεις έως την 1η Νοεμβρίου. Αν εγκριθεί, η απεργία θα είναι διαρκείας, με τις λεπτομέρειες να καθοριστούν στη συνέχεια.
Πρόκειται για την τρίτη εθνική απεργία από τον Δεκέμβριο του 2024, σε μια περίοδο που οι δύο πλευρές δεν βρίσκονται σε ενεργές διαπραγματεύσεις, μετά την αποτυχία των συνομιλιών τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι προσπάθειες διαμεσολάβησης που ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο δεν απέδωσαν, ενώ τον Απρίλιο οι εκπρόσωποι των baristas απέρριψαν το οικονομικό πακέτο που πρότεινε η εταιρεία.
Η Workers United ζητά σύμβαση που θα διασφαλίζει καλύτερα ωράρια, αυξημένες καθαρές αποδοχές και επίλυση εκατοντάδων εκκρεμών υποθέσεων εργατικών παραβάσεων. Το σωματείο, που άρχισε τη δράση του το 2021, εκπροσωπεί πλέον πάνω από 12.000 εργαζομένους σε 650 καταστήματα, ενώ η Starbucks διαθέτει περισσότερα από 18.000 σημεία σε Βόρεια Αμερική.
«Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να εξασφαλίσουμε αυτή τη σύμβαση», δήλωσε η Τζάσμιν Λέλι, barista στη Νέα Υόρκη, μιλώντας στο CNBC. Το συνδικάτο υποστηρίζει πως η εφαρμογή των αιτημάτων του θα κόστιζε στη Starbucks λιγότερο από τις πωλήσεις μίας μόνο ημέρας.
Η εκπρόσωπος της Starbucks, Τζάσι Άντερσον, απάντησε ότι η Workers United εκπροσωπεί μόλις το 4% των εργαζομένων, οι οποίοι «επέλεξαν να αποχωρήσουν από τη διαπραγμάτευση». «Αν είναι έτοιμοι να επιστρέψουν, είμαστε έτοιμοι να μιλήσουμε», πρόσθεσε.
Η ίδια τόνισε πως η Starbucks ήδη προσφέρει «την καλύτερη δουλειά στο λιανεμπόριο», με μέσο ωρομίσθιο άνω των 30 δολαρίων συμπεριλαμβανομένων των παροχών, και επενδύει πάνω από 500 εκατ. δολάρια για επιπλέον προσωπικό στα καταστήματα.
«Back to Starbucks»: Το σχέδιο επανεκκίνησης
Η ψηφοφορία για απεργία έρχεται λίγες ημέρες πριν την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων δ’ τριμήνου, σε μια δύσκολη περίοδο για την εταιρεία: η μετοχή έχει υποχωρήσει 6% φέτος, ενώ οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα μειώνονται για έξι συνεχόμενα τρίμηνα.
Η νέα στρατηγική υπό τον CEO Μπράιαν Νίκολ, με τίτλο «Back to Starbucks», περιλαμβάνει το πρόγραμμα Green Apron Service, που στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας πελατών και στην ενίσχυση των σχέσεων προσωπικού–πελατών. Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις και καλύτερη στελέχωση, με επένδυση άνω των 500 εκατ. δολαρίων μέσα στον επόμενο χρόνο.
Η Starbucks βρίσκεται επίσης στη μέση ενός προγράμματος αναδιάρθρωσης 1 δισ. δολαρίων, που περιλαμβάνει κλείσιμο περίπου 500 καταστημάτων στη Βόρεια Αμερική και 900 απολύσεις σε μη λιανικές θέσεις. Η εταιρεία αναφέρει ότι συνεργάστηκε με τη Workers United για να εξασφαλίσει πρόσθετες παροχές και αποζημιώσεις για όσους εργαζομένους επηρεάζονται.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ: Επεκτείνει το αιολικό πάρκο Deleni στη Ρουμανία με επιπλέον ισχύ 85 MW
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
