search icon

Επιχειρήσεις

Εκδήλωση για το μέλλον του κλάδου του εμπορίου μέσα από την οπτική του καταναλωτή (pics)

Στόχος της κοινής εκδήλωσης του ΕΒΕΑ και της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού είναι να αντεπεξέλθουν οι επιχειρήσεις στα απρόβλεπτα που φέρνει το μέλλον

Στο μέλλον του κλάδου του Εμπορίου, μέσα από την οπτική του καταναλωτή, εστίασε η τρίτη εκδήλωση του κύκλου συζητήσεων “CEO Breakfast – The Future of…”, που διοργάνωσαν το ΕΒΕΑ και η Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού.

Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, με τίτλο “The Future of Commerce”, που πραγματοποιήθηκε σήμερα (15/5) στο Ζάππειο Μέγαρο, ήταν ο διεθνούς κύρους κοινωνικός επιστήμονας, ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς και εμπειρίας καταναλωτή κ. Ken Hughes.

H Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κυρία Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, μιλώντας για την εκδήλωση, δήλωσε:

«Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, πραγματοποιήσαμε σήμερα την τρίτη εκδήλωση του Κύκλου εκδηλώσεων “The Future of…”, που συνδιοργανώνουμε από κοινού με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, και στόχο έχουν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αντεπεξέλθουν στα απρόβλεπτα που φέρνει το μέλλον. Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε έναν από τους σημαντικότερους ομιλητές στην Ευρώπη, τον Ken Hughes, για τις εξελίξεις στον τομέα του εμπορίου, όπως αυτές διαμορφώνονται από τις νέες τεχνολογίες, τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς και από το αποτύπωμα που άφησε η πανδημία του κορονοϊού στη καταναλωτική συμπεριφορά.

O κ. Hughes στάθηκε ιδιαίτερα στον τρόπο που ο καταναλωτής συνδέεται με ένα προϊόν ή μία υπηρεσία. Έτσι και εμείς ως ΕΒΕΑ θέλουμε να οικοδομήσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με τις επιχειρήσεις-μέλη μας, και να είμαστε δίπλα τους. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Ken Hughes για τις σκέψεις που μοιράστηκε μαζί μας, καθώς και τον Ειδικό Γραμματέα Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού κ. Γιάννη Μαστρογεωργίου για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε για μια ακόμα φορά.

Ο Ειδικός Γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, κ. Γιάννης Μαστρογεωργίου, δήλωσε: «Σε μια εποχή που η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας αφήνει το αποτύπωμά της σε κάθε πτυχή της ζωής μας, το εμπόριο -ο βασικός αυτός πυλώνας της σύγχρονης οικονομίας- δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, επιπλέον, αλληλεπιδρούν με άλλες «μεγατάσεις» όπως οι δημογραφικές αλλαγές και η κλιματική κρίση, συνδιαμορφώνοντας το μέλλον της οικονομίας και του εμπορίου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που στη σημερινή κοινή μας εκδήλωση με το ΕΒΕΑ δόθηκε έμφαση στους καταναλωτές που ανήκουν στη γενιά Z, καθώς η αξία που προσδίδουν στην αυθεντικότητα, τη συνεργατικότητα και την προσωπική επικοινωνία πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο του σχεδιασμού και των στρατηγικών αποφάσεων των εμπορικών επιχειρήσεων, ώστε αυτές να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μέλλοντος».

H διερεύνηση και η κατανόηση των αξιών του σύγχρονου καταναλωτή είναι το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία μιας εμπορικής επιχείρησης, τόνισε στην ομιλία του ο κ. Ken Hughes. Το μέλλον είναι πελατοκεντρικό, εξατομικευμένο, συνεργατικό, εν μέρει ψηφιακό και εν μέρει φυσικό, και στηριγμένο στη δημιουργία συναισθηματικών σχέσεων. Όπως είπε, αυτό που πρέπει να κάνει η κάθε επιχείρηση είναι να τοποθετήσει τον πελάτη της στο επίκεντρο, όχι το προϊόν ή τη διαδικασία.

«Πρέπει να αντιμετωπίζουμε κάθε πελάτη σαν το μοναδικό άτομο που είναι. Πρέπει να αισθάνεται ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σμιλεύεται γύρω του, με βάση τις ανάγκες του, το μοναδικό σύνολο των απαιτήσεών του. Η εξατομίκευση κάνει τους πελάτες να αισθάνονται ξεχωριστοί. Σταματήστε να αντιμετωπίζετε τους πελάτες σας σαν μία ακόμη συναλλαγή και γίνετε προσωπικοί», είπε ο κ. Hughes, «ώστε να δημιουργήσετε τη συναισθηματική σύνδεση που χρειάζεστε».

Ταυτόχρονα, υπάρχει μια σημαντική μετατόπιση από την παθητική (ο πελάτης απλώς καταναλώνει αυτό που προσφέρουμε) στην ενεργητική κατανάλωση (όπου ο καταναλωτής είναι ένα συνεργατικό μέρος της διαδικασίας). Είναι σημαντικό για μια εταιρεία να αξιοποιήσει το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, για να ζωντανέψει το δικό της brand. Κάθε πρόταση προϊόντος / υπηρεσίας πρέπει να είναι εν μέρει φυσική, εν μέρει ψηφιακή.

«Τώρα ζούμε σε έναν «Ψηφιακό Πρώτο Κόσμο» – έναν κόσμο όπου όλοι φτάνουμε πρώτα στις ψηφιακές συσκευές μας για να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε ερώτηση ή να λύσουμε οποιοδήποτε πρόβλημα. Η ψηφιακή εμπειρία θα αυξάνεται συνεχώς στο μέλλον, με την επερχόμενη πραγματικότητα του Metaverse, καθώς η Τεχνητή Νοημοσύνη και η ρομποτική συγκλίνουν με τις προσδοκίες των καταναλωτών», τόνισε ο ομιλητής αναφερόμενος στην οικοδόμηση της εμπορικής στρατηγικής. Τέλος, ανέδειξε τη σημασία της δημιουργίας οικειότητας με τον πελάτη μέσα από στιγμές συναισθηματικής σύνδεσης.

Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος κα Μαρία Παππά.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, o Β΄ Αντιπρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Καφούνης, το μέλος της Διοικητικής Επιτροπής του ΕΒΕΑ κα Αρβανιτοπούλου και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΑ κ.κ. Θωμόγλου, Ιωσηφίδης, Κεστσόγλου, Κωστόπουλος, Μπεκυράς, Τζούρος, Χαζάπη – Πίττα, καθώς και πλήθος επιχειρηματιών.

Διαβάστε ακόμη:

Στάση αναμονής στη Wall Street – Όλα τα βλέμματα στις διαπραγματεύσεις για το χρέος

Mubadala: Αυτή είναι η νέα επένδυση του κολοσσού από το Αμπού Ντάμπι στην Ελλάδα

Το βραχυκύκλωμα του ΔΕΣΦΑ στην Ελευσίνα και η παρέμβαση της Motor Oil

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version