Την λιμενική εγκατάσταση στο Πέραμα Μεγαρίδος αντιπροτείνει ο Οργανισμός λιμένος Ελευσίνας για να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με την λειτουργία της Υπηρεσίας Φόρτωσης Φορτηγών LNG του ΔΕΣΦΑ,  που έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις μεγάλων πελατών της εταιρείας όπως η Motor Oil, η ΔΕΠΑ και η Βlue Grid  αλλά και την παρέμβαση της ΡΑΑΕΥ (πρώην ΡΑΕ).

Οι τρεις επιχειρήσεις συμμετείχαν στην δοκιμαστική λειτουργία του έργου LNG Truck Loading που έγινε μετ΄εμποδίων στα τέλη Μαρτίου και έχουν υπογράψει συμβάσεις τροφοδοσίας με πελάτες τους που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν, επικαλούμενες σημαντική οικονομική και εμπορική ζημία από το πάγωμα του έργου και σοβαρό πλήγμα για το κύρος και την αξιοπιστία του ΔΕΣΦΑ.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει σταματήσει να παρέχεται εξαιτίας αντιδράσεων που έχουν εκδηλωθεί από την πλευρά του λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ) και του λιμεναρχείου που ζητούν να απομακρυνθεί η εγκατάσταση από το λιμένα Κρόνο στην περιοχή.

Οι λιμενικοί φορείς, αρνούνται να χορηγήσουν τις αναγκαίες εγκρίσεις ώστε τα βυτιοφόρα που φορτώνουν στη Ρεβυθούσα να χρησιμοποιούν το επίμαχο λιμάνι για να καλύψουν καταναλωτές που δεν έχουν πρόσβαση σε δίκτυα αγωγών φυσικού αερίου. Επικαλούνται μάλιστα διαμαρτυρίες που έχουν υποβάλει κάτοικοι της περιοχής και ο Δήμος Ελευσίνας, ώστε να σταματήσει η χρήση του λιμένα από βυτιοφόρα μεταφοράς.

Η υπηρεσία Φόρτωσης Φορτηγών LNG προσφέρει μια ευέλικτη λύση για τη μεταφορά ποσοτήτων υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενισχύοντας σημαντικά τόσο την ασφάλεια εφοδιασμού όσο και την ενεργειακή διασύνδεση της χώρας. Μπορεί να εξυπηρετήσει απομακρυσμένα δίκτυα διανομής, βιομηχανικούς καταναλωτές, ανεφοδιασμό πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, καθώς και σταθμούς ανεφοδιασμού οχημάτων.

Η απόφαση του ΟΛΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση του ΟΛΕ ελήφθη την περασμένη Τρίτη κατόπιν συνάντησης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων (υπουργείων, δήμου, χρηστών) που ζήτησε ο ΔΕΣΦΑ, κατά την οποία η διοίκηση του λιμανιού πρότεινε ως εναλλακτική βιώσιμη λύση, το Πέραμα Μεγαρίδος που είναι επίσης του ΟΛΕ. Ο ΔΕΣΦΑ κατά τις ίδιες πηγές την έχει κάνει αποδεκτή, ζητώντας όμως με πρόσφατη επιστολή του προς την διοίκηση του λιμανιού, άμεση έναρξη στη χρήση της προβλήτας για την μεταφορά των φορτηγών υγροποιημένου φυσικού αερίου από και προς την Ρεβυθούσα.

Η εταιρεία για την λειτουργία της υπηρεσίας έχει προχωρήσει σε μίσθωση πλοίου το οποίο προγραμματίζει να αποπλέει έξι φορές την ημέρα ξεκινώντας το πρώτο δρομολόγιο στις 08.00 το πρωί με το τελευταίο στις 18.00 το απόγευμα. Ο ΔΕΣΦΑ μάλιστα ζητάει να ξεκινήσει η λειτουργία τουλάχιστον τρεις μέρες πριν την 19η Μαΐου που έχει ορίσει ως τελεσίγραφο η ΡΑΑΕΥ για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις και να καλύψει τις ανάγκες των πελατών του.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 19 Νοεμβρίου, ο ΔΕΣΦΑ έχει ανακοινώσει τις διαθέσιμες χρονοθυρίδες για την φόρτωση των φορτηγών από το διάστημα 15 Φεβρουαρίου έως και 31 Δεκεμβρίου του 2023. Επίσης υπέγραψε με χρήστες οδικών μεταφορών για την μεταφορά του LNG αλλά ουδέποτε λειτούργησε προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Motor Oil, η οποία απευθύνθηκε και στην ΡΑΑΕΥ.

Ο σχεδιασμός του ΔΕΣΦΑ

Με βάση το σχεδιασμό του ΔΕΣΦΑ, η προβλήτα «Κρόνος» στην Ελευσίνα, θα αξιοποιούνταν για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, μέχρι η υπηρεσία να μεταφερθεί στην λιμενική εγκατάσταση στο Πέραμα Μεγαρίδος. Ως μόνιμος Λιμένας Εξυπηρέτησης, με βάση το Διαχειριστή θα χρησιμοποιείται η λιμενική εγκατάσταση της Αλμύρας που βρίσκεται πιο κοντά στη Ρεβυθούσα, έπειτα από την αναβάθμιση και την αδειοδότησή της, που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να είναι έτοιμη από το Φθινόπωρο.

Σύμφωνα με το ΔΕΣΦΑ η μεταφορά LNG από την προβλήτα Κρόνος είχε κριθεί απολύτως ασφαλής και για αυτή θα χρησιμοποιούνταν ειδικά σχεδιασμένα βυτιοφόρα, τα οποία μετά την αποβίβασή τους στο λιμάνι του Κρόνου, θα διέσχιζαν  ένα οδικό τμήμα συνολικού μήκους 1,2 χλμ., περιμετρικά και όχι εντός του αστικού ιστού και κατόπιν θα εισέρχονταν στο κεντρικό οδικό εθνικό δίκτυο, όπως είχε αναδείξει σχετική κυκλοφοριακή μελέτη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η άρνηση του ΟΛΕ να δώσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις, έθεσε σε κίνδυνο προ διμήνου και την υλοποίηση της δοκιμαστικής λειτουργίας της υπηρεσίας. Λόγω  των συνεχιζόμενων αντιδράσεων για την προβλήτα «Κρόνος», ο ΔΕΣΦΑ  αναγκάσθηκε να αναζητήσει εναλλακτικό λιμένα φόρτωσης και χρησιμοποιήθηκε, κατ’ εξαίρεση, ο λιμένας Κερατσινίου (Ικόνιο) από όπου και πραγματοποιήθηκε, η μεταφορά των Φορτηγών LNG προς και από τη Ρεβυθούσα. Αν και η  δοκιμή ήταν επιτυχής ωστόσο λόγω της μεγάλης απόστασης χρειάστηκε υπερδιπλάσιος χρόνος από αυτόν που θα απαιτούνταν για τη μεταφορά των βυτιοφόρων από την Ελευσίνα, καθώς η απόστασή από την Εθνική Οδό είναι πολύ μεγαλύτερη. Γι’ αυτόν, άλλωστε, όπως υποστηρίζει ο ΔΕΣΦΑ δεν είχε επιλεγεί μέχρι σήμερα η λύση του λιμένα Κερατσινίου. Σε αντίθεση περίπτωση, θα χρειαζόταν ο επανασχεδιασμός της παροχής της Υπηρεσίας φόρτωσης LNG και ο επαναπροσδιορισμός μεταξύ άλλων, των τιμολογίων, καθώς και του πλήθους και της διάρκειας των χρονοθυρίδων φόρτωσης.

Διαβάστε ακόμη:

Νικητής αλλά όχι πρόεδρος ο Eρντογάν – Δεύτερες κάλπες στην Τουρκία στις 28 Μαΐου

Η τελευταία στροφή πριν από τις κάλπες, η αυτοδυναμία και το blame game, οι Άραβες ξανάρχονται στον Αστακό και οι… δράκοι της ΑΒΑΞ

Με ξενοδοχείο και βίλες- bungalows το project άνω των €15 εκατ. του ομίλου Γιαννακόπουλου στην Πάργα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ