search icon

Επιχειρήσεις

Γιώργος Δημητρίου: «Ένα στα πέντε κλιματιστικά που πουλά η Toyotomi στην Ελλάδα είναι ΑΙ»

«Εξαιρετική η πορεία της ΓΕΔ μετά τη μετοχική είσοδο του ομίλου Quest, στόχος της να φτάσει φέτος σε ένα τζίρο 60 εκατ. ευρώ», ανέφερε ο πρόεδρος της ιστορικής εταιρείας οικιακών συσκευών

Το restart της ΓΕ Δημητρίου έχει ουσιαστικά ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες, με την είσοδο της Quest Συμμετοχών στην μετοχική της σύνθεση ως στρατηγικού επενδυτή και ουσιαστικά μοναδικού μετόχου της (99,1 %).

Η προσάρτηση της ιστορικής εταιρείας λευκών συσκευών, από τον Σεπτέμβριο του 2022, στο «άρμα» ενός ομίλου με ετήσια έσοδα τα οποία ξεπέρασαν πέρυσι το «φράγμα» του 1 δισ. ευρώ, συνδυάσθηκε με την επανατοποθέτηση της στην αγορά και την έναρξη της υλοποίησης ενός επενδυτικού πλάνου ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Η αποκλειστική αντιπροσωπία και διανομή των κλιματιστικών Toyotomi εκ μέρους της νέας θυγατρικής του (σ.σ. στο χαρτοφυλάκιο της συμπεριλαμβάνονται και άλλα δημοφιλή brands, Singer, Kerosun, Izola, Dai-Ichi ισχυροποιεί το εκτόπισμα του ομίλου Quest σε έναν ανταγωνιστικό κλάδο, σε συνάρτηση με την παράλληλη παρουσία της Clima Quest (Gree) στην «ομάδα» του.

Μέρος της προσπάθειας αποτελεί το επίσημο λανσάρισμα νέων καινοτόμων προϊόντων, όπως το Toyotomi ErAI, το πρώτο κλιματιστικό 3ης γενιάς με τεχνολογία ΑΙ, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ιδρύματος Β.&Ε. Γουλανδρή.

Η νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Όπως ανέφερε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Γιώργος Δημητρίου, ιδρυτής και πρόεδρος της ΓΕΔ, τα κλιματιστικά με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης κερδίζουν συνεχώς έδαφος και αποκάλυψε ότι το 1 στα 5 περίπου (17% με 19%) από αυτά που πουλά η Toyotomi στην ελληνική αγορά προέρχεται ήδη από την συγκεκριμένη κατηγορία.

«Ανοίγουν νέοι δρόμοι, θα ακολουθήσουν και οι άλλοι κατασκευαστές. Δημιουργήθηκε ένα πρωτοποριακό προϊόν που συλλέγει δεδομένα και προσαρμόζεται στις συνήθειες του χρήστη, με γνώμονα της προστασία του περιβάλλοντος και το συμφέρον του καταναλωτή», σχολίασε ο κ. Δημητρίου και σε ερώτηση του newmoney σχετικά με την πορεία της εταιρείας κάτω από την «ομπρέλα» του ομίλου Quest απάντησε:

«Είναι μεγάλη υπόθεση αυτό που συνέβη. Η μετοχική αλλαγή σκυτάλης έγινε πραγματικότητα μετά από 35 χρόνια ζωής της ΓΕ Δημητρίου. Προσαρμοζόμαστε εμείς στον όμιλο Quest, έναν όμιλο τεχνολογίας και ο όμιλος σε μας στο σκέλος των ηλεκτρικών συσκευών. Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ευκαιρία, η οποία πάει μέχρι τώρα εξαιρετικά καλά και είμαι απολύτως βέβαιος ότι θα εξακολουθήσει έτσι».

Η εκτίμηση του κ. Δημητρίου είναι ότι ο κλάδος του κλιματισμού θα παρουσιάσει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ το κομμάτι των οικιακών συσκευών έχει οριακή αύξηση από πέρυσι λόγω και της δράσης για την ανακύκλωση τους.

Ο στόχος της ΓΕΔ είναι να φτάσει φέτος σε τζίρο στα 60 εκατ. ευρώ, όπως είπε, από κοντά στα 32 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022.

Ανέφερε επίσης ότι το πρώτο 5μηνο του 2023 κινήθηκε πάνω από 100% για την ΓΕ Δημητρίου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, το οποίο χαρακτήρισε κακό για τον κλάδο του κλιματισμού.

Χαρακτήρισε την Gree ως την μεγαλύτερη σε όγκο παραγωγής βιομηχανία κλιματιστικών του κόσμου και πρόβλεψε ότι μέσα σε ένα χρόνο δεν θα υπάρχει μάρκα του κλάδου από τις 7-8 πιο γνωστές που δεν θα έχει τουλάχιστον μια σειρά με προϊόντα ΑΙ στο χαρτοφυλάκιό της.

Σύμφωνα με όσα τονίστηκαν στην εκδήλωση με ενσωματωμένη τεχνολογία ΑΙ επιτυγχάνεται εξοικονόμηση έως και 15% της κατανάλωσης ενέργειας ετησίως σε σχέση με ένα παρόμοιο inverter κλιματιστικό χωρίς ΑΙ και μεγάλη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Μέσω chip μετράει και συγκεντρώνει κάθε δευτερόλεπτο στοιχεία όπως π.χ. για την θερμοκρασία και την υγρασία κάθε χώρου.

Άλλες πληροφορίες θέλουν τον όμιλο Quest να συμπεριλαμβάνει στην στρατηγική του για την ανάπτυξη της ΓΕΔ την ενδυνάμωση και των άλλων της brands, με προτεραιότητα στην Singer.

Ισχυρές επιδόσεις

Δεν θεωρείται τυχαίο ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2023 ο τομέας της Εμπορικής Δραστηριότητας εμφάνισε τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης εσόδων (22,5%) για το όμιλο Quest, επίδοση που αποδόθηκε από την διοίκηση στις πωλήσεις της Apple και των κλιματιστικών, ως αποτέλεσμα –το δεύτερο- και της συμμετοχής χιλιάδων νοικοκυριών στα επιδοτούμενα προγράμματα αντικατάστασης παλαιών οικιακών συσκευών.

Η ΓΕΔ διαθέτει σήμερα σημαντική διείσδυση σε όλα τα κανάλια διανομής της λιανικής, με 780 σημεία πώλησης και εξαγωγές σε περισσότερες από 12 ευρωπαϊκές χώρες.

Διαβάστε ακόμη

Q&R: Η εταιρεία πληροφορικής που αλλάζει μέγεθος και οι υπογραφές στο έργο-μαμούθ (pics)

Τζακ Ντόρσεϊ: Τρεις χώρες (η μία δίπλα μας) έχουν απειλήσει με κλείσιμο του Twitter

Την αναστολή εξαγοράς της Activision από την Microsoft ζητά η αρχή ανταγωνισμού των ΗΠΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version