search icon

Επιχειρήσεις

Hλεκτρονικά σούπερ μάρκετ: Μείωση 4% το πρώτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με το 2021 (πίνακες)

Στα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market

Μείωση 4% παρουσίασαν οι πωλήσεις σε αξία των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αγγίζοντας τα 61 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το δείγμα του eRetail Audit της Convert Group, ενώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η πορεία του κλάδου το υπόλοιπο 9μηνο.

Αξιολογώντας την ετήσια μεταβολή στην online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, το 12μηνο Απρ ‘21 – Μαρ ‘22 κατέγραψε αύξηση τζίρου +23% συγκριτικά με το αντίστοιχο 12μηνο Απρ ‘20 – Μαρ ‘21.

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών και Φαρμάκων, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. Η εν λόγω πλατφόρμα δημιουργεί αξία παγκοσμίως σε εκατοντάδες λιανέμπορους και προμηθευτές επιτρέποντας τους την καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Στο δείγμα της πλατφόρμας περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online Super Market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.


Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αναδεικνύονται οι εξής: +11% σε προϊόντα για κατοικίδια, +3% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά και +2% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού. Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.

Όσον αφορά τη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σταθεροποίηση το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα €78 με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια.

Στα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα Online Super Market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 2 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%) και από οργανικά αποτελέσματα (19%).

Το work-from-home trend παρατηρούμε πως σταδιακά υποχωρεί, καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στην βάση εργασίας τους, με το 55% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.

Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 9:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.


Διαβάστε ακόμη:

Το mea culpa της ΕΚΤ: Πού οφείλονται οι λάθος εκτιμήσεις – Γιατί δεν «είδε» εγκαίρως τον πληθωρισμό ρεκόρ

Mεγάλος χαμένος ο τουρκικός τουρισμός το φετινό καλοκαίρι από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία (πίνακας)

«Ψαλίδι» στα κέρδη του Χρηματιστηρίου Αθηνών – Ποιες μετοχές «ναρκοθέτησαν» την άνοδο

Exit mobile version