search icon

Επιχειρήσεις

Καινούργια εποχή για τη SKAG της οικογένειας Σκαγιά με νέες επενδύσεις, δραστηριότητες και ταυτότητα

Πώς η δημογραφική κρίση και οι τεχνολογικές εξελίξεις ωθούν την εταιρεία πίσω απ’ το μπλε τετράδιο Super Διεθνές να μετεξελιχθεί – Η διένεξη με τον Απόστολο Βακάκη

Έχουν περάσει 67 χρόνια από τότε που ο Θεόδωρος Σκαγιάς στο ισόγειο του πατρικού σπιτιού στους Αμπελόκηπους ξεκινούσε μία οικοτεχνία που με το πέρασμα των χρόνων θα εξελιχθεί ίσως στην πιο επιδραστική επιχείρηση για γενιές και γενιές νεαρών μαθητών. Το μπλε τετράδιο που θα μπει στις σχολικές τσάντες και θα χρησιμοποιηθεί από εκατομμύρια Ελλήνων ως σήμερα θα ταυτιστεί με τον ίδιο, όπως και με την προσπάθεια κάθε γενιάς στη μόρφωση ως μέσο για την ευημερία.

Στο πέρασμα των δεκαετιών φυσικά πολλά άλλαξαν. Το ίδιο και η SKAG που σταθερά απ’ τα τέλη του ’80 προσπαθεί μέσω της εξωστρέφειας αλλά και της επέκτασης των δραστηριοτήτων της να «ισορροπεί» στις ανατροπές που δημιουργεί η δημογραφική κρίση αλλά και οι τεχνολογικές εξελίξεις.

Κάπως έτσι χθες η δεύτερη και η τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης που πλέον βρίσκονται στο «τιμόνι» της σήμανε την έναρξη μίας νέας εποχής για την SKAG με αλλαγή ταυτότητας, νέες επενδύσεις και επέκταση δραστηριοτήτων που θα εμπλουτίσουν έτι περαιτέρω το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και την ίδια την παραγωγή που γίνεται στα εργοστάσια στο Κρυονέρι.

Η επιλογή του χώρου για τη χθεσινή εκδήλωση στους Αμπελόκηπους, όπως αποκάλυψε η διευθύνουσα σύμβουλος κα Πόπη Σκαγιά (κεντρ. φωτ.), κόρη του Θεόδωρου Σκαγιά που απεβίωσε προ ενάμιση έτους περίπου, δεν ήταν τυχαία. «Κάποια εκατοντάδες μέτρα απ’ όπου ξεκίνησαν όλα», σημείωσε. Δίπλα της ο ανιψιός της, που πήρε το όνομα του παππού, Θεόδωρος, ο οποίος «αποτελεί το μέλλον της εταιρείας» όπως είπε η ίδια.

Η νέα εποχή

Ένα μέλλον στο οποίο ίσως δεν θα υπάρξει πλέον θέση για το μπραντ «Super Διεθνές», το σήμα πάνω στο μπλε τετράδιο, του οποίου η παραγωγή κάποτε έφθανε τα 32 εκατ. αντίτυπα τον χρόνο και πλέον αυτή έχει συρρικνωθεί στο ένα τέταρτο.

«Από έρευνα που τρέξαμε προέκυψε ότι ο κόσμος νόμιζε ότι το Σούπερ Διεθνές είναι κάτι διαφορετικό από τη SKAG. Έχουμε αρκετά διαφορετικά brands κάτω από την ίδια ομπρέλα και έπρεπε να γίνει ενοποίηση για να έχει ο καταναλωτής μια ολοκληρωμένη εικόνα», έλεγε ο κ. Θοδωρής Σκαγιάς, CFO & Procurement Director της SKAG. «Θέλουμε να είμαστε ένας σύμμαχος στο ταξίδι της γνώσης και βγαίνουμε στην αγορά με motto “SKAG Get inspired” το οποίο βασίζεται σε 4 πυλώνες ανάπτυξης: μάθηση, οργάνωση, δημιουργία και παιχνίδι» πρόσθεσε.

Τα 4 νέα προϊοντικά σήματα της εταιρείας που πλέον αποκτούν κύριο ρόλο είναι:

1.  SKAG Learn (χαρτικά προϊόντα γραφής και μάθησης όπως τετράδια κλασσικά και θεματικά, σχολικά βοηθήματα κλπ.).

2. SKAG Plan (προϊόντα οργάνωσης και αρχειοθέτησης όπως κλασέρ γραφείου, ντοσιέ με λάστιχο, κουτιά PP αρχειοθέτησης, θήκες, φακέλους κλπ., για μικρούς και μεγάλους μαθητές, αλλά και επαγγελματίες).

3. SKAG Create (προϊόντα ζωγραφικής και είδη χειροτεχνίας όπως μπλοκ ζωγραφικής, ακουαρέλες, πινέλα, χρώματα κλπ.).

4. SKAG Play (προϊόντα που σχετίζονται με το παιχνίδι, κλασσικά, δημιουργικά και τεχνολογίας).

«Μετά από πολυετή μελέτη και σε συνεργασία με την The Growth Challenge και την Τruberries, πάντα με σεβασμό στον καταναλωτή και τους B2B συνεργάτες μας, πραγματοποιήσαμε μια στρατηγική επένδυση για το μέλλον, όπου μέσα από τις αρχές και τις αξίες μας αναδείξαμε το σύνολο των προϊόντων μας που είναι συνυφασμένα με την υψηλή ποιότητα. Πρόκειται για μια κομβική στιγμή για την SKAG που στοχεύει τόσο στη στήριξη των βιβλιοπωλείων με ουσιαστικό τρόπο, όσο και στην ικανοποίηση του καταναλωτή από τα προϊόντα που αγοράζει, προστατεύοντάς τον παράλληλα από τις αντιγραφές», σχολίασε η κα Σκαγιά.

Για την καμπάνια του rebranding, η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις άνω του μισού εκατομμυρίου, με στόχο την ενημέρωση του κοινού και προοπτική ολοκλήρωσης έως το τέλος του χρόνου.

Επενδύσεις και είσοδος σε συσκευασία & εκδόσεις

Την ίδια ώρα η SKAG δρομολογεί επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ εντός του έτους για την απόκτηση εκτυπωτικής μηχανής, μοναδικής στην Νότια Ευρώπη που θα βασίζεται στο cloud και θα δώσει σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού ξεκλειδώνοντας νέες αγορές και συγκεκριμένα αυτές της συσκευασίας και των εκδόσεων, που τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσουν και νέο πεδίο δραστηριοποίησης, όπως είπε ο κ. Σκαγιάς.

«Η συσκευασία είναι διαχρονικά μία αναπτυσσόμενη αγορά που αγγίζει πολλούς κλάδους, από ζαχαροπλαστεία και καλλυντικά ως φάρμακα και άλλα πολλά. Οπότε είναι μία αγορά όπου μπορεί κάποιος να προσφέρει προστιθέμενη αξία. Να πάει σε καλά προϊόντα με ειδικές εκτυπώσεις, ψηφιακές. Εκεί λοιπόν είδαμε την ανάγκη να μπούμε και ήδη συγκροτούμε ένα νέο τμήμα στις πωλήσεις μας γύρω απ’ αυτό», τόνισε ο κ. Σκαγιάς.

Στο δε χώρο των εκτυπώσεων διευκρίνισε ότι η δραστηριότητα θα αφορά «premium εκδόσεις που θα απαιτούν περιορισμένο τιράζ, όπως πχ. καταλόγους δημοπρασιών, ειδικές εκδόσεις κοκ».

«Η εταιρεία μας αναγεννιέται συνεχώς και επαναπροσδιορίζεται» ανέφερε η κ. Σκαγιά σημειώνοντας ότι αυτό κάνει διαχρονικά. Όταν κάτι μειώνεται αντικαθίσταται από κάτι άλλο, όπως είπε.

Στα σκαριά βρίσκονται ταυτόχρονα επενδύσεις σε ΑΠΕ έτσι ώστε η ελληνική επιχείρηση να έχει 100% ενεργειακή αυτονομία και να αποφύγει το ρίσκο των διακυμάνσεων στις τιμές από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, όπως συνέβη τα προηγούμενα χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι η SKAG ολοκλήρωσε την τριετία 2019-2022 επενδύσεις της τάξης των 2,5 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό.

Σήμερα στα εργοστάσιά της απασχολούνται 103 εργαζόμενοι και παράγονται πάνω από 900 κωδικοί, 70.000 τετράδια τη μέρα, 25.000 κλασέρ γραφείου/ημέρα, 15.000 ντοσιέ λάστιχο/ ημέρα και 20.000 μπλοκ γραφής/ ημέρα.

Στο μείγμα πωλήσεών της SKAG το τετράδιο αντιστοιχεί στο 35%, τα προϊόντα αρχειοθέτησης στο 40%, ένα ποσοστό 10% αφορά στα προϊόντα δημιουργίας και το υπόλοιπο στα παιχνίδια. Παράλληλα, ένα 10% του τζίρου προέρχεται από private label προϊόντα που παράγει για λογαριασμό αλυσίδων σούπερ μάρκετ και πολυκαταστημάτων.

Προοπτικές

Για το τρέχον έτος η εταιρεία αναμένει αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ποσοστό που θα κυμανθεί στο 13%. Το 2022, ο τζίρος ανήλθε στα 9,070 εκατ. ευρώ, έναντι 6,738 εκατ. ευρώ το 2021.

Εκτός από την Κύπρο που αποτελεί την πιο δυνατή αγορά από πλευράς απορρόφησης όγκου παραγωγής, το brand SKAG έχει παρουσία σε Βαλκάνια -Ρουμανία, Βουλγαρία – Μάλτα, Ιαπωνία, Αίγυπτο και Μέση Ανατολή. Οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 10% του τζίρου και η εταιρεία είναι market leader στον κλάδο με μερίδιο αγοράς 45%.

Ανατιμήσεις

Σχολιάζοντας την ενεργειακή κρίση και τις πληθωριστικές πιέσεις που ακολούθησαν, η κα Πόπη Σκαγιά ανέφερε πως η εταιρεία αναγκάστηκε απ’ το φθινόπωρο του 2021 ως σήμερα να κάνει δύο ανατιμήσεις που συνολικά έφθασαν το 25%. Παρ’ όλα αυτά η ίδια αναγνώρισε ότι καταγράφεται πτώση στις τιμές των πρώτων υλών προαναγγέλοντας μάλιστα και μειώσεις τιμών. «Όπου μπορούμε θα μειώσουμε και εμείς τις τιμές σταδιακά, όταν φύγει το στοκ που έχουμε αγοράσει σε υψηλές τιμές», σημείωσε η κα Σκαγιά. «Θέλουμε να είμαστε value for money. Ο καταναλωτής να αγοράζει ένα τετράδιο και να βγάζει όλη τη χρονιά» τόνισε απ’ την πλευρά του ο κ. Σκαγιάς,

Ανταγωνισμός

Στην εγχώρια αγορά η εταιρεία είναι market leader με μερίδια που φτάνουν στο 40-45%. Βασικός της ανταγωνιστής στην ελληνική αγορά είναι οι εισαγωγές –κυρίως – απ’ την Τουρκία. «Η Τουρκία, μπορεί να μην είναι στην ΕΕ, αλλά έχει μηδενικούς δασμούς από Ελλάδα την ώρα μάλιστα που η γειτονική χώρα επιβάλει στην ελληνική εξαγωγή δασμό 80%! Στην πράξη αυτή σημαίνει ότι εισάγονται τετράδια με 17 λεπτά, όταν από τη SKAG ένα τετράδιο φεύγει για το εξωτερικό στα 75 λεπτά».

Η δικαστική κόντρα με την Jumbo

Την ίδια ώρα, συνεχίζεται και η δικαστική διαμάχη με την Jumbo του Απόστολου Βακάκη, η οποία θα κριθεί σε ανώτατο βαθμό. Σημειωτέον η SKAG τόσο σε πρώτο βαθμό όσο και σε δεύτερο δικαιώθηκε αν και η αποζημίωση που της επιδικάστηκε ήταν μόλις 7000 ευρώ περίπου. Πλέον η εταιρεία διεκδικεί αποζημίωση ύψους 2 εκατ. ευρώ από την Jumbo προσδιορίζοντας σε αυτό το ύψος τη ζημιά που είχε απ’ την πώληση φθηνών απομιμήσεων των τετραδίων University, σήμα που η ίδια είχε κατοχυρώσει.

«Εμείς έχουμε ένα καταχωρημένο σήμα από το 1986, το οποίο η Jumbo το θεωρεί σχέδιο. Αυτό είναι νομικό λάθος. Δεν μπορείς να θεωρείς ένα καταχωρημένο σήμα ως σχέδιο και να το αντιγράφεις όταν μια εταιρεία το παράγει πάνω από 30 χρόνια. Δεν είναι σχέδιo γιατί έχει γραμματοσειρά και ηχητικό», σημείωσε η κα Σκαγιά. «Το δικαστήριο μας δικαίωσε νομικά, αλλά όταν ουσιαστικά έχει πάρει την παραγωγή σου και την έχει φέρει από την Κίνα και σου έχει σκορπίσει το προϊόν σου για 3,5 χρόνια και έχεις χάσει 2 εκατ. ευρώ σε τζίρο είναι σοβαρό. Η δική μας αγωγή αφορά τον τζίρο που χάσαμε δηλαδή τα 2 εκατ. ευρώ» επεσήμανε.

Τέλος ερωτηθείσα αναφορικά με το αν εξετάζεται το σενάριο εισόδου στο ελληνικό χρηματιστήριο, η κα Σκαγιά ήταν κατηγορηματική: «Σοφά δεν μπήκαμε στο Χρηματιστήριο. Δεν είναι κάτι που μας ενδιαφέρει».

Διαβάστε ακόμη:

Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, μεγαλύτερο πλεόνασμα το 2023

Η φορολογική υπόθεση που… πάει βόλτα, το ντέρμπι Περιστέρη – Γρύλλου κατά Γκριμάλντι και η Louis Vuitton πάει στην Amanzoe

Στεγαστικά δάνεια: Δεύτερη ευκαιρία για όσους κόπηκαν από την επιδότηση επιτοκίου (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version