search icon

Επιχειρήσεις

Κορκίδης: «Άνευ Βαΐων και κλάδων» η έναρξη της κίνησης στη πασχαλινή αγορά

Το click away και click inside είναι γεγονός πως περιορίζει και κουράζει εμπόρους και καταναλωτές, με αποτέλεσμα να καθηλώνει σε χαμηλά επίπεδα τις εποχικές πωλήσεις, τονίζει ο Β. Κορκίδης

Μετά το Σάββατο του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαΐων με ανοιχτή την αγορά, αλλά και μετά από τρεις εβδομάδες επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου στην Αττική, με τις δύο διαθέσιμες μεθόδους «κλικ» αγορών, μπορούμε να πούμε ότι από τα εμπορικά καταστήματα «πολλοί πέρασαν, λίγοι αγόρασαν». Παρά τις ελκυστικές τιμές και προσφορές, οι καταναλωτές ήταν μουδιασμένοι και η κατανάλωση περιορισμένη. Παρά, λοιπόν, την αυξημένη κίνηση μπροστά στις βιτρίνες, ειδικά σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, οι πωλήσεις ήταν υποτονικές και ο μέσος όρος επισκεψιμότητας ήταν 5 πελάτες ημερησίως.

Το click away και click inside είναι γεγονός πως περιορίζει και κουράζει εμπόρους και καταναλωτές, με αποτέλεσμα να καθηλώνει σε χαμηλά επίπεδα τις εποχικές πωλήσεις. Οι απώλειες του λιανεμπορίου τις περιόδους των lockdown δεν μπορούν να αναπληρωθούν, ούτε να ανακτηθούν. Δυστυχώς, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως χάθηκαν οριστικά 10 δις ευρώ στο εμπόριο και πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά. Αυτός είναι ο «Γολγοθάς» της αγοράς πριν την «Ανάσταση» της επόμενης μέρας της πανδημίας, που θέλουμε να δούμε και θα επιδιώξουμε να διαχειριστούμε με τα μέτρα στήριξης και τις «φοροανάσες» σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Η αγορά προσδοκά την Μεγάλη Εβδομάδα, ιδιαίτερα μετά την καταβολή του δώρου του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα την Μ. Τετάρτη, να διεκδικήσει ό,τι περισσότερο από τον πασχαλινό τζίρο των περίπου 1,5 δις ευρώ, ώστε να κάνει τη δική της «πρώτη ανάσταση», που έχει μεγάλη ανάγκη, μετά από ένα 14μηνο «Γολγοθά». Το «Πάσχα στο χωριό» θα μετατραπεί και φέτος σε «Πάσχα στη βεράντα», ενώ η ταβέρνα θα μεταφερθεί στο σπιτικό τραπέζι. Σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ υποδεικνύει ότι 7 στους 10 θα μείνουν σπίτι και θα ψήσουν στον φούρνο τον οβελία, ενώ 6 στους 10 θα φτιάξουν γλυκά στο σπίτι.

Τα οικογενειακά τραπέζια θα είναι και φέτος μικρότερα, αλλά μεγαλύτερα από πέρυσι, που το ποσοστό ήταν μόλις 3%. Επίσης, 3 στα 10 νοικοκυριά που επέλεγαν να κάνουν το πασχαλινό τραπέζι στον κλάδο της εστίασης, για δεύτερη χρονιά πρακτικά μηδενίζεται λόγω των μέτρων. Ελαφρώς αυξημένο, με λιγότερο από 1%, θα είναι φέτος το κόστος του πασχαλινού τραπεζιού, το οποίο θα διαμορφωθεί στα 42 ευρώ, χωρίς τον οβελία, που η τιμή του αναμένεται να ξεπεράσει ακόμα και τα 10 ευρώ το κιλό, λόγω εποχικών ελλείψεων.

Οι λαμπάδες και τα σοκολατένια αυγά θα έχουν την τιμητική τους στο πασχαλινό καλάθι, που θα συμπληρώνεται με παιχνίδια, παιδικά ρούχα και παπούτσια. Εναλλακτική λύση για γονείς και νονούς είναι και φέτος, αντί για είδος, τα χρηματικά δώρα. Η μεγάλη εβδομάδα σηματοδοτεί μια νέα περίοδο στην αγορά, που θα λυτρώσει την κοινωνία από το μαρτύριο της πανδημίας και θα μας οδηγήσει σε οικονομική και κοινωνική ανάσταση. Καλό Πάσχα!

Διαβάστε ακόμη:

Η επόμενη μέρα της αναβάθμισης: Ανάπτυξη 3,8% και στο βάθος… νέο  ομόλογο

Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ: Κάνει το Ιόνιο… Καραϊβική

Τέλος στο κυνήγι των μετρητών από την Εφορία

Exit mobile version