search icon

Επιχειρήσεις

Κορωνοϊός – ΙΒΜ: Συνεργασία Υπ. Ψηφιακής Πολιτικής για ενημέρωση πολιτών μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Η πλατφόρμα, που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη και χρησιμοποιείται ήδη από κυβερνήσεις οργανισμούς υγειονομικής περίθαλψης και ακαδημαϊκά ιδρύματα ανά τον κόσμο, μπορεί να βοηθήσει στην άμεση, έγκυρη και αρτιότερη ενημέρωση των πολιτών σε θέματα που άπτονται του κορωνοϊού

The University of Arkansas for Medical Sciences deployed a virtual agent using Watson Assistant for Citizens in 9 days so citizens can get their questions answered quickly about COVID-19 testing, symptoms or resources. (Credit: University of Arkansas for Medical Sciences) (PRNewsfoto/IBM)

Η εταιρεία τεχνολογίας προσφέρει δωρεάν για τρεις μήνες τη λύση «ΙΒΜ WatsonAssistant for Citizens» για να επιταχύνει με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, την άμεση απόκριση σε ερωτήματα που σχετίζονται με τον COVID-19.

Επιπλέον ανακοίνωσε τη δωρεάν διάθεση της πλατφόρμας ΙΒΜ WatsonAssistantforCitizens μέσω του ΙΒΜ publiccloud για ένα διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών, η οποία συνεργάζεται για το συγκεκριμένο ζήτημα και με το υπ. Ψηφιακής Πολιτικής στην Ελλάδα.

Η πλατφόρμα, που αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη και χρησιμοποιείται ήδη από κυβερνήσεις οργανισμούς υγειονομικής περίθαλψης και ακαδημαϊκά ιδρύματα ανά τον κόσμο, μπορεί να βοηθήσει στην άμεση, έγκυρη και αρτιότερη ενημέρωση των πολιτών σε θέματα που άπτονται του κορωνοϊού.

Και αυτό διότι η κατακόρυφη αύξηση στα αιτήματα για επίσημη πληροφόρηση, έχει επιφέρει σε κάποιες χώρες μεγάλους χρόνους αναμονής για απόκριση στα ερωτήματα που υποβάλλονται.

Η πλατφόρμα IBM WatsonAssistant for Citizens λοιπόν συνδυάζει τις δυνατότητες του WatsonAssistant, τις τεχνολογίες Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας του Τομέας Έρευνας της IBM καθώς και τις κορυφαίες τεχνολογίες αναζήτησης με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης της λύσης IBM WatsonDiscovery για να επιταχύνει την απόκριση σε συνήθεις ερωτήσεις σχετικά με τον COVID-19. Κάτι που σημαίνει πως για κάθε ερώτημα που υποβάλλεται μπορεί αυτόματα να υπάρξει και η ανάλογη απάντηση.

«Αν και η υποστήριξη κυβερνητικών φορέων και οργανισμών υγειονομικής περίθαλψης για την κρίσιμη ενημέρωση των πολιτών με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα αυτή την περίοδο, το τωρινό περιβάλλον αναδεικνύει επιπλέον την ανάγκη εύρεσης τρόπων ψηφιακής αλληλεπίδρασης με τους πελάτες και τους εργαζόμενους», δήλωσε ο Rob Thomas, Επικεφαλής του Τομέα Data& AI της ΙΒΜ. «Πλέον, η IBM θέτει την μακρόχρονη τεχνογνωσία και εμπειρία της στην παροχή βοήθειας σε επιχειρήσεις και οργανισμούς για την αξιοποίηση των τεχνολογιών Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας αλλά και άλλων προηγμένων τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης ώστε να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση της κρίσης που έχει προκαλέσει ο COVID-19. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου».

Η λύση WatsonAssistant for Citizens επεξεργάζεται δεδομένα τόσο από εξωτερικές πηγές, όπως κατευθυντήριες οδηγίες από τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης των Παθήσεων στις ΗΠΑ, όσο και από τοπικές πηγές, όπως ιστοσελίδες των αρμόδιων εθνικών φορέων μιας χώρας για να παρέχει αρτιότερη πληροφόρηση στους πολίτες.

Έτσι αυτοματοποιεί απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις που διατυπώνονται μέσω τηλεφώνου ή γραπτού μηνύματος σχετικά με τον κορωνοϊό, όπως “Ποια είναι τα συμπτώματα;” “Πώς καθαρίζω το σπίτι σωστά;” και “Πώς προστατεύω τον εαυτό μου;”

Κυβερνήσεις, νοσοκομεία και άλλοι φορείς μπορούν να παραμετροποιήσουν τη λύση για να ανταποκρίνονται σε ερωτήματα όπως: «Πόσα κρούσματα υπάρχουν στην περιοχή μου;» , «Πόσο καιρό θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία;» και που μπορώ να κάνω το διαγνωστικό έλεγχο;”

Η IBM προσφέρει την εν λόγω λύση ήδη σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ, ενώ συνεργάζεται με οργανισμούς και φορείς από την Ιταλία, την Ισπανία, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Φινλανδία και άλλες χώρες από όλο τον κόσμο για την υλοποίησή της.

Ανάλογα παραδείγματα συνεργασίας είναι τα ακόλουθα:

· Ελλάδα, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης–Ένας εικονικός βοηθός για πληροφορίες προς τους πολίτες σχετικά με τον COVID-19 και δυνατότητα διαδραστικής συνομιλίας για τα μέτρα πρόληψης και προστασίας που εφαρμόζονται από την Ελληνική Κυβέρνηση.

· Ισπανία, Κυβέρνηση της Ανδαλουσίας – Ένας εικονικός βοηθός που παρέχει πληροφορίες και απαντά σε ερωτήσεις των πολιτών για τον κορωνοϊό είναι διαθέσιμος μέσω της εφαρμογής ‘SaludResponde’ και της ιστοσελίδας του Δημόσιου Οργανισμού για Επείγουσες Καταστάσεις Υγείας (EPES). Ο εικονικός βοηθός δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Δημόσιο Οργανισμό για Επείγουσες Καταστάσεις Υγείας και την Υγειονομική Υπηρεσία της Ανδαλουσίας.

· Ουαλία, Εθνικό Σύστημα Υγείας: Επιτροπή Υγείας του Πανεπιστημίου CwmTafMorgannwg- Η CERi, ένας εικονικός βοηθός, με δυνατότητες απόκρισης στην αγγλική και την ουαλική γλώσσα, θα τεθεί σύντομα σε λειτουργία, για να υποστηρίξει τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και το ευρύ κοινό στην Ουαλία, που χρειάζονται πληροφορίες ή έχουν ερωτήσεις σχετικά με την πρόληψη και τη θεραπεία του COVID-19. Θα παρέχει επίσης γενικές πληροφορίες για τον ιό.

· Πολωνία,Υπουργείο Υγείας – Πληροφορίες σχετικά με τον κορωνοϊό με συχνές ερωτήσεις όπως συνήθη συμπτώματα και προτεινόμενες διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν σε περίπτωση μόλυνσης.

· Τσεχία, Υπουργείο Υγείας- Ο εικονικός βοηθός που ονομάζεται “Anežka” παρέχει συμβουλές στους πολίτες για την πρόληψη, τη θεραπεία και άλλα θέματα σχετικά με τον COVID-19.

· ΗΠΑ, Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας– Μέσα σε 9 ημέρες υλοποιήθηκε εικονικός βοηθός για άμεσες απαντήσεις προς τους πολίτες σχετικά με διαγνωστικά τεστ, συμπτώματα και διαθέσιμες υποδομές ενώ οι πληροφορίες αποστέλλονται αυτόματα, ηλεκτρονικά σε ένα κινητό κέντρο αξιολόγησης και προτεραιοποίησης για την επιτάχυνση της απόκρισης.

· ΗΠΑ, Παιδική υγειονομική περίθαλψη Ατλάντα, Τζώρτζια– Παιδιατρικό εργαλείο αξιολόγησης κορωνοϊού για τους γονείς ώστε να λαμβάνουν απαντήσεις για το πώς μπορούν να διακρίνουν αν το παιδί τους έχει προσβληθεί από τον ιό καθώς και συστάσεις για τα επόμενα βήματα σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του εθνικού συστήματος υγείας.

· ΗΠΑ, Νέα Υόρκη, Κομητεία Ότσεγκο– Εντός των προσεχών ημερών θα είναι διαθέσιμος ο εικονικός οδηγός, ο οποίος θα παρέχει στους πολίτες πληροφορίες για θέματα υγείας και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την πανδημία.

· ΗΠΑ, Καλιφόρνια, Λάνκαστερ, ΛοςΆντζελες – Πληροφορίες για τους πολίτες σχετικά με τον κορωνοϊό με συχνές ερωτήσεις όπως συνήθη συμπτώματα και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν σε περίπτωση μόλυνσης.

· ΗΠΑ, Τέξας, Ώστιν – Πληροφορίες σχετικά με τον κορωνοϊό θα είναι σύντομα διαθέσιμες για τους πολίτες και διαδραστική συνομιλία αναφορικά με το που διεξάγονται διαγνωστικά τεστ.

Η IBM προσφέρει τη λύση WatsonAssistantforCitizens δωρεάν για τουλάχιστον 90 ημέρες ενώ βοηθά στην αρχική εγκατάσταση, η οποία ολοκληρώνεται συνήθως μέσα σε λίγες μέρες. Η αρχική λύση διατίθεται στα αγγλικά και τα ισπανικά ενώ μπορεί να προσαρμοστεί και σε 13 ακόμη γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης και της ελληνικής.

Η βασική προσφορά περιλαμβάνει πρόσβαση σε 15 προ-εκπαιδευμένα θέματα συζήτησης γύρω από τον κορωνοϊό. Ο WatsonAssistant έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει το θέμα συζήτησης, με βάση την πληροφορία που λαμβάνει και αντίστοιχα να επιλέγει τη σωστή ροή διαλόγου ώστε να ανταποκρίνεται κατάλληλα.

Επίσης, οι επιχειρήσεις και οργανισμοί μπορούν σε συνεργασία με την IBM να συμπεριλάβουν, πέραν του βασική λύσης επιπλέον πληροφορίες που αφορούν συγκεκριμένες πόλεις και περιοχές και να την ενσωματώσουν με τα συστήματα ERP που διαθέτουν.

Τέλος, η IBM συνεργάζεται παγκοσμίως με επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους για να τους τις βοηθήσει στην προσπάθεια τους να ανταποκριθούν στον COVID-19 και να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο εργασίας τουςσε αυτό το νέο περιβάλλον.

Exit mobile version