search icon

Επιχειρήσεις

Λιανεμπόριο: «Λάστιχο» το click inside μήπως… μπει πελάτης

Στις τοπικές αγορές εμφανίζεται να υπάρχει μεγαλύτερη εμπορική κίνηση αν και σε γενικές γραμμές είναι υποτονική - Γεωργιάδης: «Παράθυρο» για άνοιγμα πολυκαταστημάτων – Εντός Μαΐου το άνοιγμα της εστίασης

Ποιο click away και ποιο click inside! Στο «κυνήγι» των πελατών πολλοί επαγγελματίες εμφανίζονται πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν τον περαστικό καταναλωτή χωρίς να τηρούνται καν τα προσχήματα που να μαρτυρούν ραντεβού…

«Όταν πελάτης στέκεται στην πόρτα και με ρωτάει αν μπορώ να τον εξυπηρετήσω, εγώ τι να του απαντήσω, “έλα να κλείσουμε ραντεβού και ξαναπερνάς άλλη στιγμή”; Δεν γίνονται αυτά», λέει στο newmoney ιδιοκτήτης καταστήματος εσωρούχων στην Καλλιθέα που θέλει να τηρήσει για ευνόητους λόγους την ανωνυμία του. «Το πολύ πολύ να του στείλω εκείνη την ώρα ένα sms που να δηλώνει άμεσα ένα ραντεβού», προσθέτει.

Απ’ ότι φαίνεται όμως δεν είναι ο μόνος που ακολουθεί τη συγκεκριμένη πρακτική μιας και μία μικρή βόλτα κυρίως στις τοπικές αγορές θα διαπιστώσει κανείς ότι τα περιοριστικά μέτρα για να προβεί κάποιος σε αγορά έχουν γίνει λάστιχο… 

«Με βάση τα τετραγωνικά του καταστήματος μου μπορώ να έχω ως τρεις πελάτες μαζί. Μόνο που απο χθες (σσ Δευτέρα) ζήτημα να είχα δύο ταυτόχρονα» λέει η κα Φωτεινή, η οποία έχει κατάστημα ένδυσης στη Νέα Σμύρνη. “Άρα και να θέλει να μπει εκείνη την ώρα κάποιος περαστικός στο κατάστημα, υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Του στέλνουμε απλά μήνυμα στο κινητό με τα στοιχεία της επιχείρησης και την ώρα και τον εξυπηρετούμε». Όπως λέει μάλιστα οι περισσότεροι πελάτες που μπήκαν στο κατάστημα της τις πρώτες δύο ημέρες λειτουργίας ήταν περαστικοί. 

Η …ευελιξία αυτή παρατηρείται κυρίως στα μικρά καταστήματα όπου συνήθως βρίσκεται και ο ιδιοκτήτης μέσα. Αυτός είναι εξάλλου που θα πάρει απ’ την πλευρά του καταστήματος το ρίσκο.

Από την άλλη οι περισσότερες αλυσίδες, και κυρίως αυτές που διαχειρίζονται τα ραντεβού κεντρικά και όχι για κάθε κατάστημα ξεχωριστά, τηρούν αυστηρά το πλαίσιο των κανόνων που έχουν θεσπιστεί χωρίς να υπάρχει η παραπάνω ευελιξία. Ωστόσο υπάρχουν και αυτές που, εφόσον δεν έχουν το όριο των πελατών στο εσωτερικό τους, κλείνουν άμεσα ραντεβού ζητώντας απλά απ’ τον πελάτη να περιμένει πέντε λεπτά.

Και πάλι όμως έτσι η ουσία του μέτρου, δηλαδή της ελεγχόμενης μετακίνησης για ψώνια δεν μπορεί να ισχύσει.

Στροφή στις τοπικές αγορές

Σε κάθε περίπτωση οι τοπικές αγορές είναι κι αυτές που τις προηγούμενες δύο μέρες εμφάνισαν συγκριτικά τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση. Ακόμα κι έτσι όμως δεν ήταν αρκετή. «Περισσότερο είναι διερευνητική πριν την περίοδο του Πάσχα», σημειώνουν θεσμικοί φορείς του εμπορίου.

Εξάλλου ακόμα και σήμερα εκτιμάται πως περίπου ένα 20% των καταστημάτων δεν σήκωσαν τα ρολά τους παρόλο που έχουν δικαίωμα βάσει της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

Σταδιακή επαναφορά πολυκαταστημάτων

Από σήμερα σταδιακά αναμένεται και η επαναφορά κάποιων πολυκαταστημάτων μετά και τις διευκρινίσεις που παρείχε χθες η ΓΓ Εμπορίου αναφορικά με το ποιος μπορεί να λειτουργεί. Η Notos Com, μετά την «περιπέτεια» της περασμένης Δευτέρας και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν για την επαναλειτουργία του καταστήματος στο κέντρο της Αθήνας, ανεβάζει εκ νέου ρολά κλείνοντας τα σχετικά ραντεβού. Αύριο θα ανεβάσει ρολά και το κατάστημα των Attica Department Stores στο City Link. Ωστόσο θα λειτουργήσει μόνο το τμήμα των καλλυντικών στο ισόγειο καθώς κρίθηκε πως είναι ασύμφορη η λειτουργία του πολυκαταστήματος με το όριο των 20 πελατών. Η σχετική ψηφιακή πλατφόρμα για τα ραντεβού αναμένεται να ενεργοποιηθεί σήμερα στην ιστοσελίδα της επιχείρησης. 

Διαβάστε ακόμη

Το θρίλερ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ο εισαγγελέας, ο πονοκέφαλος της Εθνικής Τράπεζας και το happy end για το Hydra Beach 

Ισκαντάρ Σάφα: Ο «Σάντυ» και οι «βόμβες βυθού» στα ρηχά του Σκαραμαγκά (pics)

Βest Western: Στην Άνδρο το έκτο ξενοδοχείο στην «ομπρέλα» της στην Ελλάδα (pics)

 

 

 

Exit mobile version