search icon

Επιχειρήσεις

Αρ. Παντελιάδης (METRO ΑΕΒΕ): Η αύξηση μεγεθών στη «χρονιά του covid19» και το σχέδιο για φέτος

Αυξήθηκαν 5,6% οι καθαρές πωλήσεις, στα 1,33 δισ ευρώ – Στα 58,7 εκατ. τα EBITDA – Οι κινήσεις που έκαναν My Market και Metro Cash & Carry και τα σχέδια για φέτος

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα οικονομικά μεγέθη της METRO ΑΕΒΕ της οικογένειας Παντελιάδη το 2020 αφού αφενός εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ My Market και αφετέρου συγκρατήθηκαν τα αποτελέσματα των Metro Cash & Carry παρά το lockdown στην εστίαση και τον τουρισμό.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία, οι καθαρές πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 5,6% φθάνοντας το 1,33 δις ευρώ. Παράλληλα τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58.7 εκατ. ευρώ, έναντι 45.3 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 29,6%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 24.1 εκατ. ευρώ έναντι 10.1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1.33 δις ευρώ, έναντι 1.26 δις ευρώ το 2019 (αύξηση κατά 5,6%).

Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1.34 δις ευρώ, έναντι 1.26 δις ευρώ το 2019 (αύξηση 6%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22.4 εκατ. ευρώ έναντι 9.5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος (αύξηση 135.8%). Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57.2 εκατ. ευρώ, έναντι 44.9 εκατ. ευρώ το 2019 (αύξηση 27.4%).

Τα My market

Η αλυσίδα εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου. Παράλληλα, αντιμετώπισε με επιτυχία σημαντικές προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Εξαιρετικά μεγάλη αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος. Με βάση τα νέα δεδομένα, απαιτήθηκε η άμεση προσαρμογή των υποδομών στις νέες ανάγκες.

Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο μέσο καλάθι του καταναλωτή. Το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019 , που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού.

Εντός του 2020, λειτούργησαν 3 νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα 8. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα METRO Cash & Carry

Αναπόφευκτα, η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, επηρέασε και τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry. Ωστόσο, αντιστάθμισε τις απώλειες μέσω της ενίσχυσης της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Ειδικότερα στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών μας κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.
Ταυτόχρονα, το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία 6 νέων κρεοπωλείων και 1 ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με 4 νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση 2 καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.

Άμεση προσαρμογή

Σύμφωνα με την διοίκηση του κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη, η METRO ΑΕΒΕ προσαρμόστηκε άμεσα στις αυξημένες απαιτήσεις και στις νέες προδιαγραφές λειτουργίας που επέβαλε η εξάπλωση του covid-19. Ανταποκρίθηκε ταυτόχρονα και στην αυξημένη ζήτηση συγκεκριμένων κωδικών, ειδικά την πρώτη περίοδο της πανδημίας, εφάρμοσε νέα αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας του δικτύου της, επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, επένδυσε στους ανθρώπους της που σήμερα αριθμούν πάνω από 11.000 και αναβάθμισε σημαντικές υπηρεσίες όπως αυτή του eshop των My market, καθώς μέσα στο 2020 ολοκληρώθηκε η πλήρης εξαγορά των μετοχών της εταιρείας NET Spirit S.A.

Σχεδιασμός και εκτιμήσεις

Η METRO ΑΕΒΕ έχει προχωρήσει σε φιλόδοξο σχεδιασμό και υλοποίηση πλάνων ανάπτυξης και στη χονδρική και στην λιανική αγορά. Τα πλάνα αυτά έχουν οδηγήσει σε θετικά οικονομικά αποτελέσματα ήδη από το 2019. Προχωράει η η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ., όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα.

Το δίκτυο των 227 καταστημάτων των My market έχει προσαρμοστεί πλήρως στα νέα δεδομένα της εποχής και στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση της διείσδυσής του σε ευρύτερες ομάδες καταναλωτών. Η στήριξη των ανθρώπων του και η βελτίωση των υπηρεσιών – με τη χρήση της τεχνολογίας αλλά και της επιστημονικής εξειδίκευσης – και η περαιτέρω υιοθέτηση «πράσινων» βιώσιμων αναπτυξιακών μοντέλων αποτελούν βασικά όπλα στο πλαίσιο αυτό. Μέσα στο 2021 θα εγκαινιαστούν 6 με 8 νέα καταστήματα.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των METRO Cash & Carry. Το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων. Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.

Τέλος, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο θα προχωρήσει κανονικά. Η έναρξη της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τον κλάδο HO.RE.CA αγορά συνέπεσε με την έναρξη της λειτουργίας του καταστήματος της Λεμεσού, ωστόσο το πελατολόγιο του καταστήματος έχει ενισχυθεί.

Διαβάστε ακόμα:

Σε ισχύ το Ενιαίο Πιστοποιητικό Δικαστικής Φερεγγυότητας: 25 πιστοποιητικά σε ένα

Emirates SkyCargo: Ο πρώτος αερομεταφορέας εμπορικού φορτίου που παραδίδει 50 εκατομμύρια δόσεις εμβολίων COVID-19

ΕΕΑ: Το 20% – 30% των περιπτέρων σε τουριστικές περιοχές της Αθήνας έχουν κλείσει ή υπολειτουργούν

Exit mobile version