Η Uber Technologies και η Lyft συνεργάζονται καθεμία ξεχωριστά με την Baidu για να δοκιμάσουν ταξί χωρίς οδηγό στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι εταιρείες ride-sharing επιταχύνουν την κούρσα ανάπτυξης αυτόνομων υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο.
Η Uber δήλωσε τη Δευτέρα ότι ένα πιλοτικό πρόγραμμα με τα ρομποταξί Apollo Go RT6 της Baidu στο Λονδίνο θα ξεκινήσει στο πρώτο μισό του 2026, με την έναρξη εμπορικών υπηρεσιών στην πόλη πριν από το τέλος του επόμενου έτους.
Ξεχωριστά, η Lyft θα πραγματοποιήσει επίσης δοκιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσα στο 2026 με δεκάδες οχήματα, υπό την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών, σύμφωνα με ανάρτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Lyft, Ντέιβιντ Ρίσερ, στην πλατφόρμα X.
It’s official: @lyft and @Baidu_Inc are bringing AVs to London 🇬🇧
Riders across the city will be the first in the region to experience Baidu’s Apollo Go vehicles. We expect to start testing our initial fleet with dozens of vehicles next year – pending regulatory approval -… pic.twitter.com/3hFTq3aoDk
— David Risher (@davidrisher) December 22, 2025
Η παγκόσμια ανάπτυξη των ρομποταξί επιταχύνεται, με κινεζικές εταιρείες όπως η Baidu και η Weride, καθώς και την Waymo της Alphabet, να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Η Uber και η Weride έχουν εγκαινιάσει υπηρεσίες χωρίς οδηγό στο Άμπου Ντάμπι, με σχέδια επέκτασης στη Μέση Ανατολή. Η Baidu διεξάγει δοκιμές στο Άμπου Ντάμπι, στο Ντουμπάι και στην Ελβετία.
Η αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Waymo ξεκίνησε δοκιμές στο Λονδίνο αυτόν τον μήνα. Η Uber εγκατέλειψε την εσωτερική ανάπτυξη αυτόνομης οδήγησης το 2020 και πλέον επιδιώκει συνεργασίες με μια σειρά εταιρειών ρομποταξί. Ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Ντάρα Κοσροσαχί, δήλωσε σε συνέντευξη στο Bloomberg Television αυτόν τον μήνα ότι η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει υπηρεσίες χωρίς οδηγό σε περισσότερες από 10 αγορές μέχρι το τέλος του 2026. Άλλες πλατφόρμες ride-hailing ακολουθούν παρόμοια στρατηγική. Η Lyft έχει ήδη υπογράψει συμφωνία με την Baidu για ανάπτυξη ρομποταξί στην Ευρώπη. Η Grab στη Νοτιοανατολική Ασία συνεργάζεται με τις κινεζικές Weride και Momenta.
Παραμένει ακόμη ασαφές πόσο κερδοφόρο θα αποδειχθεί το μοντέλο των ρομποταξί. Οι εισηγμένες Pony AI και Weride εξακολουθούν να καταγράφουν ζημιές, παρότι έχουν πουλήσει μετοχές για άντληση κεφαλαίων.
Διαβάστε ακόμη
Η Κίνα διατηρεί σταθερά τα επιτόκια αναφοράς για 7ο συνεχόμενο μήνα παρά τα αδύναμα data
Καπνική Μιχαηλίδης: Το «τέλος εποχής» και τα νέα σφυριά για ένα θρυλικό όνομα της αγοράς (pics)
Επέλαση στο εμπόριο: Το 85% των Ελλήνων αγοράζει από ασιατικές πλατφόρμες (γραφήματα + pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
