search icon

Επιχειρήσεις

Ελικόπτερα, ιδιωτικά αεροπλάνα και… drones: Γιατί… απογειώνονται οι «ιπτάμενες μπίζνες»

Στις μετακινήσεις με ιπτάμενα μέσα επενδύουν όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες και funds - "Στοίχημα" ο τουρισμός υψηλών εισοδημάτων

Στην Ελλάδα, η άνθηση του τουρισμού και η τοποθέτηση της χώρας στον “χάρτη” των πιο high quality προορισμών του πλανήτη, έχει προσελκύσει κάποιους από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, γεγονός που δικαιολογεί απόλυτα τη μεγάλη κινητικότητα η οποία παρατηρείται τελευταία στις επενδύσεις σε ιδιωτικά αεροπλάνα και ελικόπτερα.

Νέες εταιρείες που παρουσιάζονται, παλιές που μεγαλώνουν, στόλοι ιπτάμενων μέσων που ανανεώνονται με state of the art αεροσκάφη και στο… βάθος, drones. Οι εταιρείες που πραγματοποιούν VIP πτήσεις και παρέχουν υπηρεσίες “αεροταξί” επενδύουν δυνατά στο μέλλον, ακόμα και όταν πρόκειται για τις αστικές αερομεταφορές με ιπτάμενα οχήματα χωρίς πιλότο, ή τις μεταφορές cargo με αυτό τον τρόπο- όσο μακρινές και αν φαίνονται.

Η LCI του εφοπλιστή Γιώργου Λογοθέτη ξεκίνησε με την απόκτηση ενός portfolio 19 ελικοπτέρων, από κοινού με τη Lobo Leasing, μαζί με την RIVE Private Investment και την Turning Rock Partners. Συνολικά, ο προς απόκτηση στόλος αποτιμάται σε περισσότερα από 115 εκατ. δολάρια. Αποτελείται δε από ελικόπτερα κορυφαίων κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένων των Airbus Helicopters, Bell, Leonardo και Sikorsky.

Το επόμενο βήμα έγινε με την είσοδο της Sumitomo Mitsui Finance and Leasing (SMFL) στη θυγατρική της Libra, με την απόκτηση του 35% της LCI. Η SMFL και το Libra Group σχεδιάζουν να αναπτύξουν τις δραστηριότητες της LCI κατά 1,5 δισ. δολ. τα επόμενα χρόνια με σημαντικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις, ενώ ήδη εδώ και τρία χρόνια έχουν ξεκινήσει μια κοινοπραξία leasing ελικοπτέρων αξίας 230 εκατ. δολ. με 19 ελικόπτερα επόμενης γενιάς. Έκτοτε, η κοινοπραξία έχει επεκταθεί και πλέον διαθέτει χαρτοφυλάκιο άνω των 50 αεροσκαφών, η αξία του οποίου ξεπερνάει τα 550 εκατ. δολάρια.

Ανερχόμενη δύναμη στον χώρο του αεροταξί στην Ευρώπη είναι το, με ελληνικές ρίζες, Greek Airtaxi Network. Το GATN έχει πρόσβαση σε περισσότερα από 7000 ιδιωτικά αεροπλάνα και ελικόπτερα, με τον στόλο του να περιέχει από μικρά ελικόπτερα και ελικοφόρα αεροπλάνα, μέχρι υπερπολυτελή business jets και υπερσύγχρονα πολυτελή ελικόπτερα. Το δίκτυο βρίσκεται σήμερα σε φάση ανανέωσης του στόλου με προσθήκες νέων ελικοπτέρων και lear jets.

Την περασμένη εβδομάδα, η Superior Air –του Ηλία Σοφιανού- η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο γενικής αεροπορίας στην Ελλάδα, παρέλαβε ένα ολοκαίνουριο Airbus H135 Helionix. Για φέτος, η Superior Air, προσθέτει στον στόλο των πτητικών της μέσων: 3 ελικόπτερα Bell 407, 3 ελικόπτερα Robinson R66, 3 ελικόπτερα Agusta, 1 ελικόπτερο Eurocopter EC120, 1 ελικόπτερο Airbus H125. Η Superior διαθέτει 4 διαφορετικές βάσεις και 5 τύπους αεροσκαφών, καθώς και δικά της ελικοδρόμια.

Στις αερομεταφορές VIP ειδικεύεται και μια άλλη ελληνική εταιρεία αεροταξί. Ο λόγος για την ifly, η οποία πρόσθεσε φέτος στον στόλο της (δύο ελικόπτερα Agusta 109 Power και δύο Airbus 355), ένα Cessna Caravan, ένα Cessna Grand Caravan και ένα Pilatus.

Η ιστορική αεροπορική εταιρεία Air Intersalonika, βρίσκεται -σύμφωνα με πληροφορίες του Newmoney.gr- σε αναζήτηση αγοράς νέων αεροσκαφών τώρα που “ανοίγει” η αγορά (μετά τον Covid). Ήδη, έχει προσθέσει στο στόλο της ( ο οποίος μετρά ένα Beachcraft C90b και ένα B200 Superking Air, καθώς και ένα ελικόπτερο Airbus 355), ένα τζετ αεροπλάνο Beechcraft Premier 1. Η Air Intersalonika απασχολεί οκτώ πιλότους.

Η Airlift, ενέταξε στον στόλο της ένα νέο Airbus H135 Helionix, ενώ διαθέτει και άλλους τύπους δικινητήριων και μονοκινητήριων ελικοπτέρων της Airbus, αλλά και τζετ αεροπλάνα. Η εταιρεία έχει το αβαντάζ ότι διαθέτει δικά της ελικοδρόμια, στο Μαρούσι, την Κάτω Κηφισιά και τον Ασπρόπυργο.

H Belavia, η οποία διαθέτει δύο αεροπλάνα, έμεινε πιστή στην παράδοσή της να κατέχει… όσο περισσότερους τύπους ελικοπτέρων Bell γίνεται και έτσι, πρόσθεσε στον στόλο της ένα Bell 407. H SYNESIS της οικογένειας Σαρακάκη, διαθέτει δύο ελικόπτερα Leonardo και ένα Airbus και προσανατολίζεται στην ανανέωση του στόλου της, ενώ επιστροφή στα ελληνικά πράγματα επιχειρούν να κάνουν η Zela Aviation, η οποία επανήλθε με νέα ταυτότητα, αλλά και η, με έδρα την Αθήνα, Amjet Executive, η οποία έχει ιδρυθεί από τον πιλότο και νυν υπουργό Επικρατείας της Γκάνα, Αμπακάρ Μανάνι.

H Merkur Air έχει προσθέσει στο στόλο της ένα ακόμα ιδιόκτητο αεροπλάνο. Πρόκειται για ένα Learjet 35A, το οποίο βρίσκεται στο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο εξαγοράστηκε από τον σκανδιναβικό κολοσσό των αερομεταφορών Babcock -με τον οποίο εγκαινιάζει ευρύτερη συνεργασία-ενώ η Helistar, η οποία διαθέτει δύο ελικόπτερα, νοίκιασε το ιστορικό ελικοδρόμιο του Κορωπίου, το οποίο χρησιμοποιεί και ως βάση της.

Και στα drones

Όσο τα αεροταξί- drones φαίνονται να βρίσκονται μακριά από την “προσγείωση” στην ελληνική πραγματικότητα, οι Έλληνες επενδύουν στα αυτόνομα οχήματα για μεταφορά φορτίων. Τέτοια συμφωνία, για την αγορά 20 drones Chaparral κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) με την οψιόν εξαγοράς άλλων 20, υπέγραψε με την Elroy Air, η LCI της Libra Group. Το Chaparral είναι το πρώτο εντελώς αυτόνομο VTOL αεροσκαφος παράδοσης φορτίων. Είναι σχεδιασμένο για εναέρια μεταφορά εμπορευμάτων βάρους έως 225 κιλών (500 lbs) σε ακτίνα 300 ναυτικών μιλίων.

Τέλος, η SpiritWorldGroup του πλοιοκτήτη Μιχάλη Σπυριδάκου, σχεδιάζει να μπει στον χώρο των αυτόνομων αεροταξί, ενώ έχει υπογράψει συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Flying Ships για την ανάπτυξη cargo drones, δηλαδή των μεγάλου μεγέθους (όσο ένα πλοίο, ή ένα αεροσκάφος) αυτόνομων αερόπλοιων μεταφοράς εμπορικών φορτίων. Σε πρώτη φάση, έχει σχεδιαστεί ένα αρχικό μοντέλο μήκους 12 μέτρων, με μεταφορική ικανότητα 1200 κιλών και εμβέλεια πτήσης (RANGE) 300 ναυτικά μίλια, έχει σχεδιαστεί να αναπτυχθεί σταδιακά μέσα στα επόμενα 10 έτη. Θα ακολουθήσουν, βάσει του σχεδιασμού της εταιρείας, μοντέλα των 16m – 32m και 80 m με αντίστοιχη μεταφορική ικανότητα των 2,700 kg – 15,000 kg και 77,000 kg.

Διαβάστε ακόμη

Κυριάκος Γριβέας: Μετά την Πεντέλη νέα σφυριά για ακίνητά του στη Μάνη

Η στρατηγική Μητσοτάκη για μετά τις εκλογές, οι μνηστήρες του λιμένος Ηρακλείου, τα ακίνητα του Μαύρου και μια οφειλή περίπου 100 εκατ. ευρώ

Ο «γάμος» Ζαγόρι – Green Cola και η προσπάθεια δημιουργίας διεθνούς προφίλ

Exit mobile version