Στα «έξυπνα» μίνι μάρκετ όλα γίνονται γρήγορα. Οι πελάτες παίρνουν από το ράφι ένα σνακ, έναν χυμό ή ό,τι άλλο χρειάζονται, τα σκανάρουν και πληρώνουν μέσω εφαρμογής ή POS. Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι αυτές οι υπηρεσίες σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπως στην πόλη Χάναου.
Στο μίνι μάρκετ της αλυσίδας Teo δεν υπάρχουν εργαζόμενοι. Ταξιδιώτες ή εργαζόμενοι μπαινοβγαίνουν στο κατάστημα του κεντρικού σταθμού. Μια ή δύο φορές την ημέρα ένας υπάλληλος της αλυσίδας έρχεται απλά για να γεμίσει τα ράφια ή για να καθαρίσει.
Η πρόσφατη απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου της Έσσης ότι τα μίνι μάρκετ θα πρέπει να παραμένουν κλειστά τις Κυριακές στο ομόσπονδο κρατίδιο χαρακτηρίζεται βαρύ πλήγμα από την αλυσίδα Teo, η οποία θεωρείται πρωτοπόρος στα «έξυπνα» μίνι μάρκετ
Σε ολόκληρη τη Γερμανία υπάρχει πληθώρα διαφορετικών «έξυπνων» μίνι μάρκετ: Ευρέως διαδεδομένα είναι τα αποκαλούμενα walk-in, στα οποία οι πελάτες σαρώνουν τα προϊόντα και πληρώνουν σε ταμεία αυτοεξυπηρέτησης. Υπάρχει και η εκδοχή των Grab&Go, στα οποία δεν υπάρχουν ταμεία.
Ο πελάτης έχει εγκαταστήσει την εφαρμογή του καταστήματος, η οποία ενεργοποιείται με την είσοδό του, τα προϊόντα που επιλέγει καταγράφονται με κάμερα και ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά όταν εγκαταλείψει το μίνι μάρκετ. Ορισμένα καταστήματα είναι ανοιχτά όλο το εικοσιτετράωρο επτά ημέρες την εβδομάδα, ορισμένα διαθέτουν προσωπικό, άλλα πάλι όχι.
Στα ύψη ο τζίρος την Κυριακή
Ο Στέφαν Ρίσεν, καθηγητής Εμπορίου Τροφίμων στο Δυαδικό ΑΕΙ της Βάδης – Βυρτεμβέργης στο Χαϊλμπρόν, αναφέρει ότι στη Γερμανία υπάρχουν σήμερα περίπου 200 καταστήματα και 60 επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς η μορφή walk-in είναι η πλέον κατάλληλη για σημεία με μεγάλο αριθμό πελατών, όπως αεροδρόμια και σιδηροδρομικοί σταθμοί. Εκεί, παρατηρούν τις ουρές να μειώνονται.
Διαβάστε τη συνέχεια στην DW
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.