Σχέδια για την υιοθέτηση αυστηρότερων κανόνων οι οποίοι θα στοχεύουν την κυριαρχία των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών οι Apple, Amazon, Facebook και Google, καταρτίζει για άλλη μία φορά η Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως αποκάλυψε σήμερα Δευτέρα, η Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού.

Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ και η Επιτροπή καταρτίζουν κανόνες στο πλαίσιο του «Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες», ο οποίος θα εξηγεί πώς πρέπει να κοινοποιούνται τα δεδομένα και πώς πρέπει να λειτουργούν οι ψηφιακές αγορές.

Ωστόσο όπως συμπλήρωσε ο νόμος θα εξετάζει και μία σειρά κριτηρίων για τον καθορισμό της επιρροής των εταιρειών ή της στάθμισης της αγοράς.

«Προφανώς, δεν θα στοχεύει σε συγκεκριμένη εταιρεία ή σε συγκεκριμένη εθνικότητα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι θα στοχεύει τη συγκεκριμένη στάθμιση στην αγορά, την επιρροή στην αγορά και αυτό θα καθορίσει και τα κριτήρια που θα θέσουμε», δήλωσε σε συνέντευξή της στο Reuters.

«Δεν έχουμε τελειώσει ακόμη με αυτόν τον κατάλογο κριτηρίων, αλλά προφανώς δεν λειτουργούμε πηγαίνοντας προς τα πίσω, από τη λίστα εταιρειών στη λίστα κριτηρίων. Προσπαθούμε να καθορίσουμε τη λίστα κριτηρίων έτσι ώστε οι επιχειρήσεις που έχουν ιδιαίτερο βάρος στην αγορά και αυτό το είδος της επιρροής στην αγορά όπου ασκούν τις δραστηριότητές τους, θα εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της νομοθεσίας», ξεκαθάρισε η Βεστάγκερ.

Η Ευρωπαία Επίτροπος αναμένεται να ανακοινώσει την πρόταση της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις 2 Δεκεμβρίου, την οποία στη συνέχεια θα διαπραγματευτεί με τις χώρες της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει ένα ή δύο χρόνια.

Η Apple, το Facebook και η Google δήλωσαν ότι τυχόν νέοι κανόνες πρέπει να είναι λογικοί, αναλογικοί και να βασίζονται σε σαφείς παραμέτρους.