Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχει επιφέρει σημαντικές μεταβολές στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων. Οι τιμές των καινούργιων οχημάτων έχουν αυξηθεί κατά 40% την τελευταία πενταετία, κάνοντας την απόκτησή τους δυσκολότερη για το ευρύ κοινό.
Ως συνέπεια, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχει ξεπεράσει τα 15 χρόνια, με ορισμένες περιπτώσεις να φτάνουν και τα 20, ενώ η ζήτηση για μεταχειρισμένα έχει αυξηθεί σημαντικά.
Πολλοί οδηγοί επιλέγουν να διατηρούν τα παλιά τους οχήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθώς η αγορά καινούργιου έχει γίνει απαγορευτική. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προωθεί την εφαρμογή ενός νέου εγγράφου που θα απαιτείται για την πώληση μεταχειρισμένων οχημάτων.
Το έγγραφο αυτό θα χορηγείται από τα Κ.Τ.Ε.Ο. και θα επιβεβαιώνει ότι το όχημα δεν θεωρείται προς απόσυρση και μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα ως μεταχειρισμένο. Χωρίς την ύπαρξή του, δεν θα είναι δυνατή η μεταβίβαση, με κίνδυνο το όχημα να οδηγηθεί στην απόσυρση.
Το νέο σύστημα δίνει στα Κ.Τ.Ε.Ο. και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία τη δυνατότητα να κρίνουν ποια οχήματα πρέπει να αποσυρθούν. Το σχέδιο της Ε.Ε. αποσκοπεί στην ανανέωση του στόλου και στην απομάκρυνση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων.
Αυτή η πολιτική εκτιμάται ότι θα επηρεάσει πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα, περιορίζοντας τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα μοντέλα, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ηλεκτροκίνηση. Παράλληλα, κάποιες χώρες σχεδιάζουν αυξήσεις στις τιμές καυσίμων, κυρίως στο ντίζελ, για να αποθαρρύνουν την αγορά συμβατικών οχημάτων και να ενισχύσουν τις «πράσινες» τεχνολογίες.
Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν να πωλήσουν το όχημά τους οφείλουν:
- Να αποκτήσουν το νέο πιστοποιητικό Κ.Τ.Ε.Ο.
- Να διασφαλίσουν ότι το όχημα δεν πληροί τα κριτήρια απόσυρσης
- Να γνωρίζουν πως χωρίς το πιστοποιητικό, η μεταβίβαση δεν ολοκληρώνεται και υπάρχει κίνδυνος απόσυρσης.
Η νέα διαδικασία εντάσσεται στη στρατηγική της Ε.Ε. για καθαρότερη κυκλοφορία και ανανέωση του στόλου.
Οι ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων πρέπει να ενημερωθούν εγκαίρως ώστε να αποφύγουν εμπόδια στην πώληση.
Διαβάστε ακόμη
Η ελληνική εταιρεία που έγινε η «βασίλισσα του φελιζόλ»
Φορολογική μεταρρύθμιση: Διπλό «κομπιουτεράκι τσέπης» για τα μέτρα της ΔΕΘ
Αυτή είναι η ατζέντα του ΔΝΤ για την αξιολόγηση των ελληνικών τραπεζών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.