Επιδεινώθηκε απροσδόκητα το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία, λίγο πριν την έναρξη του νέου έτους, σύμφωνα με έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου GfK, γεγονός που υποδεικνύει ότι οι δαπάνες των νοικοκυριών στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης ενδέχεται να μειωθούν περαιτέρω στις αρχές του 2020.

Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος που βασίστηκε σε έρευνα του  GfK σε περίπου 2.000 Γερμανούς, μειώθηκε στις 9,6 από 9,7 μονάδες τον Δεκέμβριο, έναντι πρόβλεψης αναλυτών στο Reuters για αύξηση στο 9,8.

Οι δαπάνες των νοικοκυριών έχουν αναχθεί σε σταθερό και αξιόπιστο «οδηγό» για την ανάπτυξη στη Γερμανία που στηρίζεται στα ιστορικά υψηλά ποσοστά απασχόλησης, τις αυξήσεις μισθών που ξεπερνούν τον πληθωρισμό, καθώς και τα ιστορικά χαμηλά κόστη δανεισμού, παρέχοντας ένα «μαξιλάρι» απέναντι στα προβλήματα που σχετίζονται με το εμπόριο.

Σύμφωνα με το GfK οι καταναλωτές είναι πιο απαισιόδοξοι συνολικά για τις προοπτικές της οικονομικής ανάπτυξης, ενώ έχουν μειώσει και τις προσδοκίες τους για το προσωπικό τους εισόδημα, με τον υποδείκτη του GfK να υποχωρεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών.

«Τα νέα σχετικά με τις περικοπές θέσεων εργασίας σε ορισμένους βιομηχανικούς κλάδους, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και οι προμηθευτές αυτοκινήτων, οδηγούν σε λιγότερο αισιόδοξες προσδοκίες για το εισόδημα», αναφέρει αναλυτής του GfK.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 5% φέτος και προειδοποίησε μάλιστα για περισσότερες απολύσεις στον χώρο του αυτοκινήτου εντός του 2020.