Με αφορμή τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την Ελλάδα και ιδίως τη Ρόδο, η Frankfurter Allgemeine Zeitung διερωτάται: «Είναι ακόμα αποδεκτή η μορφή μαζικού τουρισμού που υπάρχει εκεί, με τα συγκροτήματα διαμερισμάτων και τα all-inclusive πακέτα; Πόση αδιαφορία μπορεί να δείξει κανείς για τον τόπο όπου περνά τις διακοπές του; Πότε η απερισκεψία μετατρέπεται σε επικίνδυνη αλαζονεία;

Διακοπές φιλικές προς το περιβάλλον δεν σημαίνει μονάχα ταξίδια με τρένο, αλλά και αλληλεπίδραση με τους ντόπιους κατοίκους. Τουλάχιστον οι 19.000 τουρίστες που σώθηκαν στη Ρόδο από τους ντόπιους θα ξέρουν τώρα σε ποιον ακριβώς οφείλουν τη ζωή τους».

Ταυτοχρόνως το γερμανικό μέσο θέτει και μία σειρά από ερωτήματα πολιτικής φύσης: «Γιατί, όταν η θερμοκρασία ξεπερνούσε τους 40 βαθμούς, δεν ελήφθησαν προληπτικά μέτρα από το κράτος; Γιατί δεν χαράχθηκαν αντιπυρικές ζώνες και δεν γίνονταν περιπολίες;

Πώς είναι δυνατόν ο συντονισμός της εκκένωσης να γίνεται σε μεγάλο βαθμό από ιδιώτες; Πώς μπορεί μια τόσο ευάλωτη περιοχή να μη διαθέτει σύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη;

Αυτά είναι ερωτήματα στα οποία πρέπει να δοθούν απαντήσεις, ιδίως από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος συγκέντρωσε υψηλά ποσοστά στη Ρόδο. Είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς και το γιατί δεν έχει ακόμη επισκεφθεί το πυρόπληκτο νησί σε ένδειξη αλληλεγγύης.

Σε κάθε περίπτωση ο σκεπτικισμός απέναντι στην κεντρική κυβέρνηση αυξάνεται σημαντικά στην περιφέρεια. Όποιος μιλάει με ντόπιους αυτές τις μέρες, παρατηρεί ένα μίσος για την Αθήνα και τους κρατικούς θεσμούς. Ένα μίσος που εκδηλώνεται επίσης με αφηρημένες θεωρίες συνωμοσίας και επιρρίψεις ευθυνών».

Αποζημιώσεις για τις ακυρώσεις πακέτων διακοπών;

Η ανησυχία πολλών τουριστών εντείνεται λόγω των συνθηκών καύσωνα και των πυρκαγιών που πλήττουν πολλά ελληνικά νησιά, με αρκετούς εξ αυτών να προσπαθούν να ακυρώσουν τα πακέτα διακοπών που έχουν αγοράσει.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η ιστοσελίδα Merkur.de, «οι ταξιδιωτικοί πράκτορες οφείλουν να επιστρέψουν χρήματα μονάχα εάν δεν παρείχαν μια υπηρεσία που περιλαμβανόταν στο εκάστοτε πακέτο διακοπών. […]

Εάν, για παράδειγμα, ο κλιματισμός στο ξενοδοχείο δεν λειτουργεί, παρ’ όλο που το πακέτο περιελάμβανε ένα πλήρως κλιματιζόμενο δωμάτιο, αυτό θα μπορούσε να θεμελιώσει αξίωση για επιστροφή χρημάτων.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW