Η Google αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπη με ένα μικρό πρόστιμο -σε σχέση με αυτά του παρελθόντος- από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις επόμενες εβδομάδες, στο πλαίσιο της πολύχρονης έρευνας για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στον τομέα της τεχνολογίας διαφήμισης, σύμφωνα το Reuters.

Η απόφαση έρχεται έπειτα από έρευνα τεσσάρων ετών, που ξεκίνησε μετά από καταγγελία του European Publishers Council, οδηγώντας το 2023 σε επίσημες κατηγορίες ότι η Google ευνοεί τις δικές της διαφημιστικές υπηρεσίες έναντι ανταγωνιστών.

Η εξέλιξη σηματοδοτεί αλλαγή στάσης υπό τη νέα Επίτροπο Ανταγωνισμού της ΕΕ, Τερέσα Ριβέρα, η οποία φαίνεται να δίνει έμφαση στην παύση των πρακτικών αντί για την επιβολή μεγάλων αποτρεπτικών προστίμων, όπως έκανε η προκάτοχός της Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Η Google, απαντώντας, παραπέμπει σε ανακοίνωση του 2023, όπου είχε κατηγορήσει την Κομισιόν για λανθασμένη κατανόηση του κλάδου, επιμένοντας ότι οι εκδότες και οι διαφημιζόμενοι έχουν «τεράστιες επιλογές».

Το ύψος του προστίμου δεν αναμένεται να μπορεί να συγκριθεί με τις ιστορικές κυρώσεις του παρελθόντος: τα 4,3 δισ. ευρώ το 2018 για το Android, τα 2,42 δισ. το 2017 για τις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών και τα 1,49 δισ. το 2019 για κατάχρηση της κυριαρχίας του AdSense.

Η Google αντλεί το 75,6% των εσόδων της (264,6 δισ. δολάρια το 2024) από τη διαφήμιση, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο παίκτη στην παγκόσμια ψηφιακή αγορά. Αν και δεν δίνει αναλυτικά στοιχεία για το τμήμα τεχνολογίας διαφήμισής της (adtech), αυτό αφορά διαφημίσεις σε ιστοσελίδες τρίτων και όχι στις δικές της υπηρεσίες αναζήτησης.

Διαβάστε ακόμη

Reuters: Σενάρια πλήρους εξαγοράς της Alpha Bank από τη UniCredit μετά την αύξηση στο 26%

FT: Κινέζους στην ειρηνευτική μεταπολεμική δύναμη της Ουκρανίας πρότεινε ο Τραμπ – Ο ρόλος της Τουρκίας

Φον ντερ Λάιεν: Πλήρης κάλυψη του προγράμματος SAFE για τις αμυντικές δαπάνες (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα