«Όσοι δραστηριοποιούνται με επιτυχία στη Γερμανία, κερδίζοντας από την αγορά μας και τις επιδοτήσεις που χρηματοδοτούνται από τους φορολογούμενους, θα πρέπει επίσης να επενδύουν περισσότερο στις γερμανικές κινηματογραφικές παραγωγές».
Αυτό το μήνυμα έστειλε ο υπουργός Πολιτισμού της Γερμανίας, Βόλφραμ Βάιμερ, μέσω δηλώσεών του στο γερμανικό πρακτορείο τύπου, στις μεγάλες αμερικανικές πλατφόρμες streaming, λίγες ώρες πριν την συνάντησή τους.
Η Streaming-Gipfel (Streamer Summit), που συγκάλεσε ο Βάιμερ στην Καγκελαρία και στην οποία μετείχαν στελέχη από Netflix, Amazon, Apple+ και Disney είχε στόχο να πιέσει τους αμερικανικούς κολοσσούς να φέρουν περισσότερες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές στη Γερμανία.
«Αυτό που αποκομίζω από αυτή τη συζήτηση είναι ότι όλοι μοιραζόμαστε τον στόχο της ενίσχυσης της Γερμανίας ως τόπου παραγωγής», δήλωσε ο Βάιμερ μετά τη συνάντηση.
O Βάιμερ πρότεινε είτε υποχρεωτικές ποσοστώσεις στις παραγωγές είτε μια δεσμευτική εθελοντική δέσμευση για την επιστροφή μεγαλύτερου μέρους των εσόδων και της υπάρχουσας χρηματοδότησης στη Γερμανία.
Γιατί οι Γάλλοι και όχι εμείς;
«Ενώ οι αμερικανικές πλατφόρμες κερδίζουν δισεκατομμύρια από τους Γερμανούς χρήστες, η κινηματογραφική βιομηχανία εδώ διολισθαίνει σε κρίση: Πολλά στούντιο βρίσκονται σε αχρηστία και οι κινηματογραφιστές χάνουν τις δουλειές τους. Η παραδοσιακή κινηματογραφική χρηματοδότηση δεν επαρκεί πλέον» έγραψε το γερμανικό Taz μετά τη συνάντηση.
Η οργή των Γερμανών απέναντι στις αμερικανικές πλατφόρμες τροφοδοτείται από το γεγονός ότι βλέπουν τις βιομηχανίες θεάματος άλλων χωρών να ανθίζουν.
«Ένα κενό σκηνικό. Οι κάμερες είναι ακίνητες. Αυτό που λείπει δεν είναι το σενάριο, αλλά τα χρήματα. Αυτό δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση στη Γερμανία. Η παραγωγή σειρών βρίσκεται σε στασιμότητα.
Η κινηματογραφική και τηλεοπτική βιομηχανία παλεύει με το αυξανόμενο κόστος, τα περίπλοκα συστήματα χρηματοδότησης και την αυξανόμενη έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων, ενώ οι διεθνείς υπηρεσίες streaming όπως το Netflix, το Amazon Prime και η Disney+ κερδίζουν δισεκατομμύρια παγκοσμίως και επενδύουν σημαντικά σε χώρες όπως η Νότια Κορέα και η Γαλλία, ενώ η Γερμανία συχνά μένει εκτός. Η απογοήτευση στον κλάδο αυξάνεται» έγραψε ο ειδησεογραφικός όμιλος tagesschau.
«Μονοπώλια μέσων ενημέρωσης αμερικανικής προέλευσης διαμορφώνονται στη Γερμανία. Το σύστημά μας δεν βρίσκεται απλώς υπό πίεση, αλλά σε υπαρξιακή δυσπραγία» παραδέχθηκε ο Βάιμερ.
Τώρα, το Βερολίνο προσανατολίζεται να ακολουθήσει την στρατηγική της Γαλλίας, που υποχρεώνει τις πλατφόρμες streaming να επενδύουν τουλάχιστον το 20% των εσόδων τους σε εθνικές παραγωγές.
«Έχουμε εδώ φανταστικές τοποθεσίες παραγωγής, ταλαντούχους σεναριογράφους και ηθοποιούς, καθώς και εκτεταμένη χρηματοδότηση ταινιών από την ομοσπονδιακή και την πολιτειακή κυβέρνηση. Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για να δραστηριοποιηθείτε περισσότερο σε αυτή τη χώρα» διαμήνυσε στις πλατφόρμες ο Βάιμερ, που στο παρελθόν έχει απειλήσει τους παρόχους streaming με επιβολή ειδικού τέλους.
Παράλληλα, ο Γερμανός υπουργός Πολιτισμού ανακοίνωσε αύξηση της ομοσπονδιακής χρηματοδότησης για παραγωγή ταινιών. Για το 2025, δεσμεύτηκε ότι θα δοθούν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ για το σκοπό αυτό, ενώ έχουν θεσμοθετηθεί και φορολογικά κίνητρα που φτάνουν σε ύψος το 30% του κόστους παραγωγής.
Διαβάστε ακόμη
«Σφίγγα» ο Πάουελ: Καμία ένδειξη για τα επόμενα βήματα της Fed – Υψηλή η αβεβαιότητα
Ποιες είναι οι 12 παραλίες που έχασαν τη «Γαλάζια Σημαία» το 2025
UniCredit αξίας 100 δισ. ευρώ – Εκτοξεύτηκε στη δεύτερη θέση των ευρωπαϊκών τραπεζών
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.