Η βιομηχανία αυτοκινήτων στη Γερμανία βρίσκεται ξαφνικά αντιμέτωπη με έναν νέο πονοκέφαλο: η έλλειψη ημιαγωγών έχει πλέον πάρει τέτοια έκταση που δεν απειλεί απλώς με καθυστερήσεις αλλά με ενδεχόμενες αναστολές παραγωγής. Η κρίση αυτή δεν γεννήθηκε χθες — είναι αποτέλεσμα συσσωρευμένων προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού, σε μια εποχή που η τεχνολογία «τσιπ» έγινε πλέον κορμός για κάθε όχημα στη γραμμή.
Η κατάσταση οξύνεται καθώς μεγάλες εταιρίες όπως η Volkswagen αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο διακοπής της παραγωγής για συγκεκριμένα μοντέλα. Εργοστάσια όπου λειτουργούσαν κανονικά αντιμετωπίζουν μερική απασχόληση για χιλιάδες εργαζόμενους. Παράλληλα, άλλες εταιρίες, όπως η Mercedes‑Benz, δηλώνουν προς το παρόν ότι είναι ασφαλείς, χάρη στην έγκαιρη αντιστροφή της πορείας προμηθειών.
Αντίδραση και μεσοπρόθεσμα σχέδια
Η γερμανική κυβέρνηση και οικονομικοί αναλυτές τονίζουν πως η κρίση των ημιαγωγών αποκαλύπτει βασικές αδυναμίες: την έλλειψη κάθετης ολοκλήρωσης, την υπερβολική εξάρτηση από εξωτερικούς προμηθευτές και την απουσία αντιστάθμισης κινδύνου σε κρίσιμα εξαρτήματα. Η απάντηση σχετίζεται όχι μόνο με έκτακτα μέτρα αλλά και με μακροχρόνιες επενδύσεις σε παραγωγικά και τεχνολογικά κεφάλαια μέσα στην Ευρώπη.
Η πραγματικότητα είναι πως οι γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων — οι οποίες για δεκαετίες θεωρούνταν παράδειγμα βιομηχανικής αξιοπιστίας — νιώθουν τώρα τον κλονισμό του «μηχανισμού» που τις τροφοδοτεί. Αν δεν επιβληθεί αλλαγή, η κρίση δεν θα περιοριστεί στη Γερμανία αλλά θα διαχυθεί στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της.
Διαβάστε ακόμη
Η UniCredit απλώνει χρηματοοικονομικά «πλοκάμια» σε όλη την Ευρώπη
Δισεκατομμυριούχοι απευθύνονται σε αυτόν για να ζήσουν ως τα βαθιά γεράματα
Συνέντευξη: Κώστας Βαρώτσος – H ιδέα πίσω από το νέο Πεντάγωνο και την Κιβωτό Εθνικής Μνήμης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.