Το τελικό πράσινο φως σε ένα άκρως αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο για την προώθηση του ανταγωνισμού έδωσε την Τετάρτη το ιταλικό κοινοβούλιο. Το νομοσχέδιο ξεκλειδώνει μία νέα δόση ύψους 19 δισεκατομμυρίων ευρώ από το NextGenerationEU.

Όπως μετέδωσε το Reuters, η μεταρρύθμιση που προώθησε η απερχόμενη κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι έχει γίνει στόχος κριτικής από συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως οι οδηγοί ταξί. Οι τελευταίοι αντιδρούν στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους, καθώς το εν λόγω νομοσχέδιο έδινε τη δυνατότητα σε  μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο.

Μετά την κατάρρευση της κυβέρνησης συνεργασίας με επικεφαλής τον τεχνοκράτη και τραπεζίτη Ντράγκι τον περασμένο μήνα, τα μέτρα που αφορούν τους οδηγούς ταξί αφαιρέθηκαν από το νομοσχέδιο υπό το βάρος των πιέσεων των κομμάτων της Δεξιάς.

Τον Μάιο, το κοινοβούλιο ενέκρινε νομοσχέδιο που προέβλεπε τη χαλάρωση των κανόνων για τους διαγωνισμούς για τη διαχείριση μπαρ και άλλων εγκαταστάσεων στα 7.500 χιλιόμετρα ακτογραμμής της χώρας.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι τρέχουσες παραχωρήσεις παραμένουν σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2023. Οι ιταλικές αρχές μπορούν να τις παρατείνουν για ένα ακόμη έτος προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού.

Η Ιταλία θα λάβει πάνω από 200 δισεκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως το 2026, αλλά πρέπει να περάσει μια σειρά σταδιακών μεταρρυθμίσεων για να διασφαλίσει την εκταμίευση των δόσεων.

Η κυβέρνηση μέχρι στιγμής έχει εξασφαλίσει σχεδόν 67 δισ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ. Η Ρώμη πρέπει τώρα να επιτύχει 55 νέους στόχους το δεύτερο εξάμηνο του 2022 για να λάβει τη δόση των 19 δισεκατομμυρίων ευρώ, κάτι που σύμφωνα με τους αναλυτές μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολο χωρίς τον Ντράγκι στο τιμόνι της χώρας.

Διαβάστε ακόμα:

Σταϊκούρας: Συμπληρωματικός προϋπολογισμός για επιπλέον στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων (vid)

Ενέργεια: Σε επιφυλακή το ΥΠΕΝ για την επάρκεια σε πετρέλαιο ντίζελ των ηλεκτροπαραγωγών

Σκληρή κόντρα Ελλήνων και Κινέζων στη ναυτιλία – Γιατί οι Greeks ξόδεψαν 3,7 δισ. δολάρια