Η Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε, πρόσφατα, ξεκάθαρο μήνυμα: οι μοτοσικλέτες δεν θα υποχρεωθούν σε γενικευμένους περιοδικούς τεχνικούς ελέγχους. Η απόφαση του Συμβουλίου Μεταφορών — που ακολούθησε έντονες πιέσεις από ενώσεις αναβατών — επιβεβαιώνει πως τα δίκυκλα παραμένουν εκτός του νέου υποχρεωτικού πλαισίου ΚΤΕΟ, τουλάχιστον προς το παρόν.
Η συζήτηση και η απόρριψη των νέων κανόνων
Το τελευταίο διάστημα υπήρχε εντατική συζήτηση στα όργανα της ΕΕ για την επέκταση των τεχνικών ελέγχων στα δίκυκλα, με προτάσεις που προέβλεπαν ακόμη και ετήσια επιθεώρηση για μοτοσικλέτες άνω των 10 ετών. Το ενδεχόμενο αυτό είχε προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά από συλλογικότητες αναβατών, που προέβαλλαν το κόστος αλλά και τον μη απαραίτητα αναλογικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια. Η τελική απόφαση έκρινε ότι οι μοτοσικλέτες θα συνεχίσουν να εξαιρούνται — παγιώνοντας την τρέχουσα κατάσταση.
Τι σημαίνει για τους αναβάτες και την ασφάλεια
Για χιλιάδες οδηγούς στην Ελλάδα και την Ευρώπη, η απόφαση αποτελεί σημαντική ανακούφιση: γλιτώνουν από νέα οικονομική επιβάρυνση και γραφειοκρατία. Από την άλλη, ο προβληματισμός δεν εκλείπει. Ορισμένοι φορείς, όπως το European Transport Safety Council (ETSC), υποστηρίζουν ότι η εξαίρεση μοτοσικλετών από υποχρεωτικούς ελέγχους αφήνει «παράθυρα» για τεχνικές βλάβες που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο οδηγούς και πεζούς.
Η απόφαση — πάντως — είναι σαφής: τουλάχιστον προς το παρόν δεν θα υπάρξουν νέες επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες δικύκλων, ούτε υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι σε ετήσια ή τακτική βάση.
Ποιες μάχες παραμένουν ανοιχτές
Το debate ωστόσο δεν έχει κλείσει. Οι προτάσεις για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, καλύτερες οδικές υποδομές, υποχρεωτική χρήση εξοπλισμού ασφαλείας και στοχευμένους ελέγχους σε επικίνδυνα δίκυκλα ή μοτοσικλέτες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, παραμένουν στο τραπέζι. Το αν και πώς θα υιοθετηθούν εξαρτάται από μελλοντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό — και εθνικό — επίπεδο.
Η απόφαση της ΕΕ δείχνει ότι αποφάσισε να μην επιβαρύνει συνολικά τους αναβάτες με νέους, καθολικούς περιοδικούς ελέγχους — αναγνωρίζοντας ότι αυτοί έχουν ήδη ισχυρό κίνητρο να διατηρούν τα δίκυκλά τους ασφαλή. Όμως, το θέμα δεν είναι απλώς οικονομικό· είναι και θέμα δημόσιας ασφάλειας. Η πρόκληση παραμένει: πώς να διασφαλιστεί η ασφάλεια στο δρόμο χωρίς να καταχρηστεί η ελευθερία των οδηγών.
Διαβάστε ακόμη
Cetracore Jetoil: Η περιπετειώδης διαδρομή και το ξαφνικό «πάγωμα» των δραστηριοτήτων
Πιερρακάκης: Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει πιο γρήγορα απ’ όσο πιστεύαμε
Χριστουγεννιάτικο δέντρο: Ενας μαθηματικός τύπος αποκαλύπτει το πώς γίνεται ο ιδανικός στολισμός
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.