O δήμος Στρασβούργου δίσταζε στην αρχή. Τώρα όμως, όπως και σε άλλες γαλλικές πόλεις, ειδικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα διασχίζουν γειτονιές του κέντρου σαρώνοντας πινακίδες σταθμευμένων αυτοκινήτων. Στα λεγόμενα «αυτοκίνητα ραντάρ» (voitures radars) με τις κάμερες στην οροφή δεν ξεφεύγει τίποτα, όπως προειδοποιούν τους οδηγούς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Μιας και οι οδηγοί πληκτρολογούν τον αριθμό της πινακίδας κυκλοφορίας όταν παρκάρουν επί πληρωμή, τα «αυτοκίνητα ραντάρ» είναι σε θέση να ελέγξουν γρήγορα αν το αυτοκίνητο έχει υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο παραμονής σε μια θέση στάθμευσης. Ορισμένοι κάτοικοι της πόλης με τα παραδοσιακά ξυλόδετα σπίτια μιλούν ήδη για βιομηχανία έκδοσης κλήσεων.

Θα υιοθετήσει και η Γερμανία τα «αυτοκίνητα ραντάρ» για να εντοπίζει παράνομα σταθμευμένα οχήματα; Στο Αμβούργο η αρμόδια αρχή μεταφορών έχει ξεκινήσει διαδικασία για να επιτραπεί η χρήση των ειδικών οχημάτων σε παγγερμανικό επίπεδο. «Για να γίνει αυτό είναι απαραίτητη μια απόφαση σε ομοσπονδιακό επίπεδο», εξηγεί ο εκπρόσωπος της Αρχής, Ντένις Κρέμερ.

Το Στρασβούργο έχει συμβολικό χαρακτήρα, μιας και είναι η έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και βρίσκεται στα σύνορα με τη Γερμανία. Στο κέντρο της γαλλικής πόλης εκτός από γαλλικά ακούγονται αγγλικά, ισπανικά και γερμανικά. Τα οχήματα σάρωσης της ιδιωτικής εταιρείας Streeteo είναι σε θέση να αναγνωρίζουν όχι μόνο γαλλικές, αλλά και ξένες πινακίδες κυκλοφορίας, όπως οι γερμανικές, διαβεβαιώνει ο δήμος Στρασβούργου.

35 ευρώ για τρεις ώρες στάθμευση

Το κάπως αινιγματικό ακρώνυμο FPS (Forfait post-stationnement) είναι πλέον γνωστό στους περισσότερους ντόπιους. Ίσως και οι υπόλοιποι θα πρέπει να το μάθουν το ταχύτερο. Πρόκειται για το πρόστιμο υπερβολικού χρόνου στάθμευσης και ανέρχεται σε τουλάχιστον 35 ευρώ.

Στην απογευματινή βόλτα στη σκιά του καθεδρικού ναού δεν αποκλείεται «ο κούκος να κοστίσει αηδόνι», αν οι οδηγοί δεν καταβάλλουν το αναγκαίο αντίτιμο στάθμευσης. Ο δήμος Στρασβούργου διαβεβαιώνει πάντως ότι οι έλεγχοι σταθμευμένων οχημάτων δεν θα αφεθούν εξ ολοκλήρου στα αυτοκίνητα σάρωσης.

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW