Η Repower, πρωτοπόρος στον τομέα της βιώσιμης μετακίνησης, αποκάλυψε αυτό που χαρακτηρίζει ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό θαλάσσιο ταξί ειδικά σχεδιασμένο για τις ιδιαιτερότητες των καναλιών της Βενετίας. Το νέο αυτό σκάφος, με την ονομασία Lucietta, συνδυάζει την παραδοσιακή αισθητική των εμβληματικών γονδολών της πόλης με τις τελευταίες εξελίξεις στις πράσινες τεχνολογίες και τα σύγχρονα, περιβαλλοντικά φιλικά υλικά.

Η επίσημη πρώτη έγινε στην Έκθεση Σκαφών της Βενετίας, με τον σχεδιασμό να υπογράφει το αρχιτεκτονικό γραφείο Nauta Yachts από το Μιλάνο και την κατασκευή να πραγματοποιείται στα ναυπηγεία Cantiere Serenella στο Μουράνο. Σημαντική ήταν η συμβολή επαγγελματιών οδηγών θαλάσσιων ταξί της Βενετίας, οι οποίοι καθόρισαν τις λειτουργικές απαιτήσεις για την εύκολη πλοήγηση σε στενά και πολυσύχναστα κανάλια, αλλά και στη λιμνοθάλασσα.

«Οι διαστάσεις των σκαφών πρέπει να προσαρμόζονται στο ιδιαίτερο αστικό περιβάλλον της Βενετίας – τα κανάλια, τις γέφυρες και τα σημεία αγκυροβόλησης», εξηγεί ο Μάσιμο Τζίνο από την Nauta Yachts. Παρά τους περιορισμούς σε μήκος, πλάτος και ύψος, η Lucietta προσφέρει περισσότερο διαθέσιμο χώρο για επιβάτες σε σύγκριση με τα συμβατικά θαλάσσια ταξί και μπορεί να φιλοξενήσει έως 14 άτομα.

Το νέο σκάφος κατασκευάστηκε από καινοτόμα υλικά, με κυρίαρχα τα ανθρακονήματα και το ανακυκλωμένο γυαλί από τα εργαστήρια υαλουργίας του Μουράνο, προσφέροντας έτσι ανώτερες ιδιότητες από το παραδοσιακό ξύλο. Το αποτέλεσμα είναι ένα κομψό, αθόρυβο και οικολογικό σκάφος, με σαφώς μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Εξοπλισμένη με ηλεκτροκινητήρα 200 kW και μπαταρία 180 kWh, η Lucietta μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως 56 χλμ./ώρα, διατηρώντας μηδενικό επίπεδο εκπομπών, χαμηλό θόρυβο και ελάχιστους κραδασμούς. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα συνεχούς λειτουργίας για μία ημέρα, σε χαμηλές ταχύτητες (3-8 χλμ./ώρα) εντός της λιμνοθάλασσας, χωρίς ανάγκη για φόρτιση.

Η Repower δεν είναι η μόνη που επενδύει στην πράσινη ναυσιπλοΐα με στόχο την προστασία της Βενετίας, μιας πόλης με σπουδαία ιστορία αλλά και σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα. Ήδη από το 2020, η Nuvolari Lenard είχε παρουσιάσει υβριδικό σκάφος με 14 θέσεις.

«Η ηλεκτροκίνηση στη ναυσιπλοΐα αποτελεί κεντρικό πυλώνα της μετάβασης στη βιώσιμη κινητικότητα και τον τουρισμό», δήλωσε ο CEO της Repower Italia, Φάμπιο Μποτσιόλα.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η πράσινη μετάβαση στον ναυτικό τουρισμό εξελίσσεται με διαφορετικούς ρυθμούς ανά τον κόσμο, επηρεαζόμενη και από τη διεθνή γεωπολιτική αστάθεια, η οποία οδηγεί πολλές χώρες στο να επαναξιολογήσουν τις ενεργειακές στρατηγικές τους.

Διαβάστε ακόμη

Δεσμευτική πρόταση της Turkish Airlines για μερίδιο στην Air Europa

Στο 3,1% «τσίμπησε» ο πληθωρισμός τον Ιούλιο με αυξήσεις σε ενοίκια, τρόφιμα και ρεύμα (γραφήματα)

Ενοίκια: Αύξηση 3,1% στις τιμές σε 12μηνη βάση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα