search icon

Ναυτιλία

Ανάκαμψη και διαφοροποίηση στις παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων (πίνακας)

Δυναμική παρουσία Κίνας, Ιαπωνίας και Ελλάδας

Σημάδια ισχυρής επιστροφής παρουσιάζει η παγκόσμια αγορά ναυπηγήσεων πλοίων, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της Allied Shipbroking. Μέσα στο 2024 καταγράφηκαν 3.575 νέες παραγγελίες πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 180,09 εκατ. DWT, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2025 οι παραγγελίες ανήλθαν ήδη στις 412 μονάδες και 18,5 εκατ. DWT.

Παρά τη φυσιολογική επιβράδυνση στις τελευταίες εβδομάδες του 2024, η αγορά επανήλθε με ισχυρό βηματισμό το πρώτο τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας παραγγελίες για 382 πλοία τον Ιανουάριο–Μάρτιο. Αντίστοιχα, στο ίδιο διάστημα το 2024 οι ναυπηγήσεις έφτασαν τις 1.136 μονάδες, υποδεικνύοντας σταθερή εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών στην ανανέωση στόλου.

Η Κίνα αναδεικνύεται και πάλι πρωταγωνίστρια στη ναυπήγηση πλοίων, με συνολικά 1.397 παραδόσεις πλοίων τους τελευταίους 12 μήνες (297 bulk carriers, 388 tankers, 293 containerships και 94 gas carriers).

Έπονται:

Επιλογές ανά τύπο πλοίου

Κατά το 2024, τα dry bulk carriers είχαν τον πρώτο λόγο με 592 παραγγελίες, ακολουθούμενα από tankers με 750. Σημαντικό ενδιαφέρον υπήρξε και για containerships (351 μονάδες) και gas carriers (252 μονάδες). Το 2025 μέχρι στιγμής έχουν παραγγελθεί:

Ξεχωρίζει η δραστηριότητα στα Suezmax/LR3 tankers, με 20 μονάδες και 3,1 εκατ. DWT, καθώς και στα Capesize/VLOC dry bulkers με 6 νέες ναυπηγήσεις.

Κίνα και Ελλάδα στο προσκήνιο

Αναφορικά με τις εθνικότητες των αγοραστών, στην κορυφή βρίσκεται η Κίνα με 280 πλοία, ενώ η Ελλάδα κατέχει την τρίτη θέση με 139 παραγγελίες (εκ των οποίων τα 83 είναι tankers). Η Σιγκαπούρη (175 πλοία), η Ιαπωνία (108 πλοία) και η Ολλανδία (103 πλοία) συμπληρώνουν την πεντάδα.

Η συνολική τάση δείχνει ότι οι ναυτιλιακές επενδύουν σε τεχνολογικά προηγμένα και περιβαλλοντικά αποδοτικά πλοία, ανανεώνοντας τον στόλο με βάση τις απαιτήσεις του IMO και της αγοράς.

Η αγορά νέων ναυπηγήσεων για το 2025 αναμένεται να διατηρήσει αυξημένο ρυθμό, με την Κίνα, την Κορέα και την Ιαπωνία να διατηρούν την κυριαρχία στα ναυπηγεία, και την Ελλάδα να συνεχίζει σταθερά την ανανέωση του στόλου της.

Διαβάστε ακόμη

Πώς το αφήγημα του Trump-trade μετατράπηκε σε sell-off του αμερικανικού εξαιρετισμού (πίνακες)

ΑΑΔΕ: Τι ισχύει για τις μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ από επαγγελματίες – Οσα πρέπει να γνωρίζετε

Κακάο: Η παγκόσμια κρίση συνεχίζεται – Αγωνία για καλυφθεί η ζήτηση (γραφήματα + pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version