search icon

Ναυτιλία

Η ΕΕΝΜΑ στηρίζει την πρόταση Μητσοτάκη για ενεργειακή μετάβαση

“Είναι σαφές ότι όλες οι νέες μορφές τεχνολογίας, ηλεκτρική, υβριδική, εναλλακτικά καύσιμα, αφορούν άμεσα την shortsea ναυτιλία, αφού ο στόλος της πλέει σε Ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, επομένως κάθε τεχνολογική καινοτομία εφαρμόζεται πρώτα στον στόλο της ΝΜΑ, λόγω των συγκεκριμένων αποστάσεων” επισημαίνεται στην ανακοίνωση της EENMA

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή την 26η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών στη Γλασκώβη (COP 26), παραχώρησε συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο “Sky News”, κατά την οποία επικεντρώθηκε σε θέματα ενεργειακής και ναυτιλιακής πολιτικής. Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αποστείλει επιστολή στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, επισημαίνοντας τις αστοχίες του πακέτου “fit for 55” σε σχέση με τον Ναυτιλιακό Κλάδο και προτείνοντας την ίδρυση Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Κέντρου για τα εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες στην Ναυτιλία στην Ελλάδα.

Η Ένωση  Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) , αντιλαμβανόμενη την ανάγκη πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας και της συνδρομής του Κλάδου στην μείωση εκπομπών του θερμοκηπίου, στηρίζει τις πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού και επισημαίνει ότι από το 2015 η στρατηγική της πολιτική κινείται σε αυτήν την κατεύθυνση.

“Είναι σαφές ότι όλες οι νέες μορφές τεχνολογίας, ηλεκτρική, υβριδική, εναλλακτικά καύσιμα, αφορούν άμεσα την shortsea ναυτιλία, αφού ο στόλος της πλέει σε Ευρωπαϊκά χωρικά ύδατα, επομένως κάθε τεχνολογική καινοτομία εφαρμόζεται πρώτα στον στόλο της ΝΜΑ, λόγω των συγκεκριμένων αποστάσεων” επισημαίνεται στην ανακοίνωση της EENMA:

“Η ΕΕΝΜΑ, πρώτη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, δημιούργησε το 2015 το πρόγραμμα EUROPA SHIP PLAN, το οποίο εντάχθηκε στο πρόγραμμα JUNKERPLAN, με σκοπό την δανειοδότηση, μέσω της EIB, ποσού έως 1,5 δισ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου της shortsea ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκε το DETAIL IMPLEMENTATION PLAN (DIP), το οποίο πήρε την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υποστηριζόμενο από το (CEF) Connecting Europe Facility, στο οποίο εντάχθηκε και το ZERO VISION TOOL, αντίστοιχη πρωτοβουλία των Βορείων Χωρών. Δυστυχώς, η μη ουσιαστική λειτουργία των Ελληνικών Ναυπηγείων την εποχή εκείνη, περιθωριοποίησε την ευρεία εφαρμογή του EUROPA SHIP PLAN, για την κατασκευή πλοίων shortsea ειδικών προδιαγραφών με πράσινη τεχνολογία” και συνεχίζει:

“Επιπλέον, η ΕΕΝΜΑ συμμετέχει στο πρόγραμμα “Element”, που θα λειτουργήσει πιλοτικά στην Κυλλήνη, για παροχή και χρήση ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων της shortsea ναυτιλίας και την συμβολή της στην απανθρακοποίηση.

Με δεδομένο όμως ότι, αυτή τη στιγμή οι νέες τεχνολογίες και τα εναλλακτικά καύσιμα δεν έχουν γίνει αρκετά γνωστά και αποδεκτά, λόγω ανεπάρκειας και ελλιπούς διαθεσιμότητας, η ίδρυση ενός Ευρωπαϊκού Ερευνητικού Κέντρου για την επίλυση των προβλημάτων, όπως εκφράστηκε από τον Πρωθυπουργό, εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών στην Ναυτιλία, θεωρείται απαραίτητη για να μπορέσει να καταστεί εφικτή η πράσινη μετάβαση του Κλάδου.

Παράλληλα, η Ένωσή μας εξετάζει το ενδεχόμενο, με την εκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Χώρα μας, η οποία υποστηρίζεται από την Κυβέρνηση, να προχωρήσει εκ νέου σε επανεκκίνηση του συγκεκριμένου προγράμματος δανειοδότησης πλοίων, Europa Ship Plan, για την πράσινη μετάβαση του στόλου της shortsea ναυτιλίας.

Η ΕΕΝΜΑ, συμμετέχοντας σε όλους τους εθνικούς, Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς Οργανισμούς, υποστηρίζει τις προτάσεις του Πρωθυπουργού για την απανθρακοποίηση του Κλάδου, θέτοντας προς υποβοήθηση της υλοποίησης των αποφάσεών του τις πρακτικές εφαρμογές και γνώσεις της”.

Διαβάστε ακόμη

Ενεργειακή κρίση: Έρχεται νέα διπλή επιδότηση ρεύματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Οικογένεια Γιατράκου: Από τα «ναυάγια» του Πάτροκλου στο σφυρί για το σπίτι της Κηφισιάς

Η BC Partners συνεχίζει με δύο εξαγορές, η CVC το ψάχνει, ο γαμπρός – θαύμα της Τράπεζας Αττικής, στο σφυρί το «διαμάντι» της Τσιμισκή

Exit mobile version