search icon

Ναυτιλία

Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες εκφράζουν λύπη για την αναβολή της υιοθέτησης του Πλαισίου Μηδενικών Εκπομπών του ΙΜΟ

Η ECSA τονίζει ότι το Net-Zero Framework είναι κρίσιμο για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές και για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο

Η απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) να αναβάλει για έναν χρόνο την υιοθέτηση του Πλαισίου Μηδενικών Εκπομπών (Net-Zero Framework – NZF) προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα.

Το σχέδιο, που φιλοδοξεί να αποτελέσει το πρώτο παγκόσμιο μηχανισμό τιμολόγησης άνθρακα σε οποιονδήποτε βιομηχανικό τομέα, θεωρείται κομβικής σημασίας για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές και για τη διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού διεθνώς.

Η Ένωση Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) εξέφρασε τη βαθιά λύπη της για την καθυστέρηση, υπογραμμίζοντας ότι η αναβολή στερεί από τη βιομηχανία τη σταθερότητα και την προβλεψιμότητα που χρειάζεται για να επενδύσει σε καθαρές τεχνολογίες και εναλλακτικά καύσιμα.

Ανακοίνωση της ECSA

Μετά από μία εβδομάδα έντονων κλιματικών διαπραγματεύσεων στο Λονδίνο, τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ αποφάσισαν να αναβάλουν για έναν χρόνο την ψηφοφορία για την υιοθέτηση του Net-Zero Framework (NZF).

Το πλαίσιο στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου παγκόσμιου μηχανισμού τιμολόγησης του άνθρακα για οποιονδήποτε βιομηχανικό τομέα, με στόχο τη διαμόρφωση ενός ξεκάθαρου οδικού χάρτη για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές.

Η υιοθέτηση της συμφωνίας θεωρείται κρίσιμη για να επιτευχθεί η απανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας και να διασφαλιστεί ένα ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εθνών.

«Λυπούμαστε για τη σημερινή αναβολή της υιοθέτησης της διεθνούς κλιματικής συμφωνίας για τη ναυτιλία. Το IMO Net-Zero Framework είναι απαραίτητο για να προσφέρει στη βιομηχανία τη βεβαιότητα που χρειάζεται και να στείλει ένα σαφές μήνυμα στην αγορά για την παραγωγή καθαρών καυσίμων, που θα επιτρέψουν τη μετάβαση στο μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), Σωτήρης Ράπτης.

Ο κ. Ράπτης τόνισε ότι η ναυτιλία αποτελεί κατεξοχήν διεθνή βιομηχανία και ως εκ τούτου χρειάζεται παγκόσμιους, ουσιαστικούς κανονισμούς για να επιτύχει την απαραίτητη ενεργειακή μετάβαση.

«Η παγκόσμια ρύθμιση είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί ένα ισότιμο πεδίο ανταγωνισμού και να υλοποιηθεί η ενεργειακή μετάβαση της διεθνούς ναυτιλίας», πρόσθεσε.

Η ECSA καταλήγει ότι θα συνεχίσει να εργάζεται σε στενή συνεργασία με τους διεθνείς εταίρους, προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία για το IMO Net-Zero Framework το συντομότερο δυνατό.

Η αναβολή της απόφασης του ΙΜΟ έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η Ε.Ε. έχει επενδύσει πολιτικά στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, μέσω της ένταξης του κλάδου στο ETS και της προώθησης του κανονισμού FuelEU Maritime.

Η καθυστέρηση του παγκόσμιου πλαισίου αυξάνει τον κίνδυνο κανονιστικής ασυμμετρίας, γεγονός που ενδέχεται να πλήξει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έναντι άλλων περιοχών του κόσμου.

Για τους Ευρωπαίους πλοιοκτήτες, η ταχεία υιοθέτηση του IMO NZF είναι όχι μόνο περιβαλλοντική αλλά και οικονομική αναγκαιότητα – καθώς θα εξασφαλίσει ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας και ορατότητα επενδύσεων για μια ναυτιλία που επιδιώκει να παραμείνει βιώσιμη και πρωτοπόρα στη νέα εποχή.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Ευκαιρία για αγορές η διόρθωση στις ευρωπαϊκές μετοχές (πίνακας)

Αστέρας Βουλιαγμένης: Ομολογιακό-μαμούθ 670 εκατ. για την Αστήρ Παλάς – Ο σχεδιασμός Προκοπίου

Η Πορτογαλία σε στεγαστική κρίση: Ανοδος 23% στις τιμές κατοικιών – Ρεκόρ από το 1988

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version