search icon

Ναυτιλία

Σε ελεύθερη πτώση η τιμή μεταφοράς container από Ασία προς ΗΠΑ – Από τα $7.900 στα $3.959

Η συμφόρηση στα λιμάνια είναι το μεγάλο κομμάτι του παζλ της εφοδιαστικής αλυσίδας

Τις επιπτώσεις των τάσεων συμφόρησης στα λιμάνια σε σχέση με τη δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης, τη μακροοικονομία και τις γεωπολιτικές τάσεις εξετάζει η VesselsValue. Διερευνά τους παράγοντες συμφόρησης στις αγορές ξηρού φορτίου και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εν μέσω απότομης μείωσης των αντίστοιχων κερδών της ναυλαγοράς.

“Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες του 2022 παρατηρήθηκε μια αργή πτώση των ναύλων τόσο για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου όσο και για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Για τα πρώτα, ο δείκτης Capesize 54-TCA έπεσε από 38.169 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα στις 23 Μαΐου 2022 σε μόλις 2.505 δολάρια ΗΠΑ ανά ημέρα στις 31 Αυγούστου 2022 και, για τα δεύτερα, η τιμή του κιβωτίου από την Ασία προς τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ διολίσθησε από 7.900 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU στις 16 Μαΐου 2022 σε 3.959 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU στις 06 Σεπτεμβρίου 2022” αναφέρει ο ο Vivek Srivastava, Senior Trade Flow Analyst, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα τ ης VesselsValue:

“Ίσως το σαφέστερο παράδειγμα μετατόπισης της συμφόρησης μεταξύ των περιφερειών το βλέπουμε στις ΗΠΑ. Οι ναυτιλιακές εταιρείες εξέτρεψαν αρχικά τις υπηρεσίες τους στο κοντινό Σαν Φρανσίσκο και στη συνέχεια πιο μακριά, στο Πόρτλαντ, το Σιάτλ και ακόμη και στο Βανκούβερ του Καναδά. Καθώς ο μέσος χρόνος αναμονής για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε όλη τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ αυξανόταν σταθερά από λίγο πάνω από μία ώρα τον Φεβρουάριο του 2020 σε 111 ώρες τον Φεβρουάριο του 2021, και στη συνέχεια ακόμη περισσότερο σε ένα μέγιστο των 146 ωρών τον Οκτώβριο του 2021, οι γραμμές άρχισαν να εκτρέπουν τις υπηρεσίες προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Η μετατόπιση έγινε τόσο βαθιά που το LAX/Long Beach δεν μπορούσε πλέον να ισχυριστεί ότι είναι ο κύριος εισαγωγικός κόμβος για τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου” και προσθέτει:

“Οι μέσοι χρόνοι αναμονής για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Σαγκάη εκτοξεύτηκαν από 28 ώρες στις αρχές Απριλίου (άνετα στο μέσο του ιστορικού εύρους για την εποχή του έτους) σε 69 ώρες στα τέλη Απριλίου (υπερδιπλάσιος από το ανώτατο όριο του ιστορικού εύρους). Στις αρχές Ιουνίου, οπότε και είχε αρθεί ο αποκλεισμός, η συμφόρηση είχε μειωθεί σημαντικά και ο μέσος χρόνος αναμονής είχε επανέλθει σχεδόν στα περσινά επίπεδα…”.

Διαβάστε ακόμη

Νέο «χτύπημα» στη γραφειοκρατία: Έναρξη ατομικής επιχείρησης από την οθόνη του υπολογιστή σας

Σπάει τα «κοντέρ» στα Airbnb η Ελλάδα, με 133.575 καταχωρήσεις καταλυμάτων, μόλις -2% έναντι του 2019 (διαγράμματα)

Η αλά τούρκα ΜΚΟ και ένα… ξεπλυματάκι, το «όχι» του Ολλανδού και το σχολείο στο Ελληνικό

Exit mobile version