search icon

Ναυτιλία

Ο Χάρης Βαφειάς επενδύει 475 εκατ. δολάρια σε έξι νεότευκτα δεξαμενόπλοια

Επιστροφή στο crude μετά από τριετή επενδυτική επέκταση. Οι συνολικές επενδύσεις του ομίλου ξεπερνούν το $1 δισ. δολάρια

Φωτό Μηνάς Τσαμόπουλος

Η οικογένεια Βαφειά επανατοποθετείται δυναμικά στη διεθνή αγορά των δεξαμενόπλοιων, με μια νέα παραγγελία έξι πλοίων συνολικού ύψους 475 εκατ. δολαρίων σε δύο ναυπηγεία της HD Hyundai. Η κίνηση σηματοδοτεί την επιστροφή του ομίλου στο crude segment, ύστερα από χρόνια επικέντρωσης σε άλλες ναυτιλιακές κατηγορίες, όπως το dry cargo και το LPG.

Η Stealth Maritime, βραχίονας δεξαμενοπλοίων του ομίλου, θα παραλάβει δύο suezmaxes χωρητικότητας 165.000 dwt από τη Hyundai Heavy Industries και τέσσερα aframaxes 115.000 dwt από τη Hyundai Vietnam Shipbuilding, με παραδόσεις που εκτείνονται έως το τέλος του 2028. Οι δύο από τις τελευταίες αποτελούν option contracts που, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αναμένεται να ενεργοποιηθούν σύντομα λόγω περιορισμένων διαθέσιμων θέσεων στα ναυπηγεία.

Τα νέα πλοία θα είναι συμβατικά καυσίμου, αλλά υψηλής ενεργειακής απόδοσης, ακολουθώντας τις τελευταίες προδιαγραφές «eco design». Η επιλογή αυτή, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, εναρμονίζεται με τη νέα πραγματικότητα της αγοράς, όπου η καθυστέρηση στην υιοθέτηση δεσμευτικού πλαισίου μηδενικών εκπομπών από τον IMO καθιστά ελκυστικά τα σύγχρονα, αλλά συμβατικά πλοία. Η νέα αυτή επένδυση προστίθεται σε ένα επενδυτικό πρόγραμμα, που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. δολάρια την τελευταία τριετία, καθώς ο όμιλος Βαφειά έχει διαθέσει περί τα 500 εκατ. δολάρια σε αγορές secondhand πλοίων και άλλα 290 εκατ. σε νέες ναυπηγήσεις bulkers, product tankers και LPG carriers. Η νέα συμφωνία με τη Hyundai αυξάνει τον αριθμό των πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί για τον όμιλο Βαφειά τα τελευταία δέκα χρόνια σε 21, επιβεβαιώνοντας μια μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην ελληνική ναυτιλιακή οικογένεια και τον νοτιοκορεατικό ναυπηγικό κολοσσό.

Η απόδοση των σύγχρονων δεξαμενοπλοίων crude παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τις δυτικές κυρώσεις να αποθαρρύνουν τη χρήση παλαιότερων πλοίων και να ενισχύουν τη ζήτηση για σύγχρονα tonnage. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η στρατηγική κίνηση του Χάρη Βαφειά ερμηνεύεται από την αγορά ως στοχευμένη τοποθέτηση σε έναν αναδυόμενο κύκλο ισχυρών ναύλων.

Διαβάστε ακόμη

Έργα Αττικής: Στο τραπέζι η επέκταση των συμβάσεων παραχώρησης για την προώθηση νέων έργων στο λεκανοπέδιο

Επίδομα Θέρμανσης: Οι κρίσιμες ημερομηνίες για δηλώσεις και διορθώσεις – Τα λάθη που κοστίζουν

Νότιο Σέλας: Το σπάνιο φαινόμενο που λάμπει μόνο για λίγους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version