search icon

Ναυτιλία

ΟΛΗ: Πράσινο λιμάνι μέσω της ηλεκτροδότησης πλοίων

Η απάντηση των λιμένων στην κλιματική κρίση είναι το Cold Ironing

Οι προοπτικές μεγαλόπνοου αναπτυξιακού έργου που θα μετασχηματίσει το λιμάνι του Ηρακλείου σε ένα πράσινο Λιμάνι με τη δημιουργία εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης πλοίων (Cold Ironing), συζητήθηκαν στην Ημερίδα, «ELECTRIPORT –Ευκαιρίες και Δυνατότητες σε Λιμενικές Εγκαταστάσεις και Παραλιμένιες Πόλεις», που πραγματοποιήθηκε από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Ο Πρόεδρος του ΟΛΗ Κ .Ιωάννης Βαρδαβάς με τον χαιρετισμό του άνοιξε τις εργασίες της Ημερίδας και ακολούθησαν οι διαδικτυακοί χαιρετισμοί από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, από τον ο Γ.Γ. Ναυτιλίας κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο και από τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Λευτέρη Αυγενάκη.

O Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, επεσήμανε τα περιβαλλοντικά οφέλη από την εφαρμογή του ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing και τόνισε ότι η Περιφέρεια Κρήτης βρίσκεται υποστηρικτής σε φορείς που φιλοδοξούν και έχουν στόχο την ολοκλήρωση περιβαλλοντικών διαδικασιών και προγραμμάτων. Την αμέριστη υποστήριξη του Δήμου προς την Διοίκηση του ΟΛΗ επεσήμανε και ο Αντιδήμαρχος Ηρακλείου κ. Γιώργος Σισαμάκης.

Στην σημαντικότητα του έργου Cold Ironing για Λιμάνι του Ηρακλείου αναφέρθηκε στη συνέχεια το μέλος του Δ.Σ. του ΟΛΗ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός κ. Νικος Σηφάκης.

Στην ομιλία του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ κ. Μηνάς Παπαδάκης τόνισε τις δραματικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής που βιώνουν πολλά κράτη στον πλανήτη και επεσήμανε την ανάγκη για άμεση δράση που θα οδηγήσει στη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου , με τελικό στόχο τον απόλυτο μηδενισμό τους.

Η απάντηση των λιμένων στην κλιματική κρίση, ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος, είναι το Cold Ironing. Βασικά του πλεονεκτήματα είναι η σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, η ελάττωση των επιπέδων θορύβου στο λιμάνι και στις γύρω περιοχές,η μείωση κόστους συντήρησης των κινητήρων, και η υψηλότερη άνεση στο πλοίο. Σημαντικά όμως είναι και τα προβλήματα καθώς και οι δυσκολίες, όπως το κόστος μετάβασης, η εξασφάλιση της απαιτούμενης ισχύος, η τιμολόγηγη της παρεχόμενης ενέργειας και η βιωσιμότητα της επένδυσης. Το timing όμως της υλοποίησης του εν θέματι έργου κρίνεται εξαιρετικό, λόγω της διασύνδεσης της Κρήτης με το ηλεκτρικό δίκτυο της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που καθιστά την ανάπτυξη εγκαταστάσεων Cold Ironing στο λιμάνι του Ηρακλείου βιώσιμη και τεχνικά εφικτή.

Σε μία σύντομη παρουσίαση του έργου ELECTRIPORT και των εταίρων του, Wartsila Greece SA, BMG Marine, Premium Consulting , MSI Hellas Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Αλέλιξις Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ και Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αναφέρθηκε στη συνέχεια ο Project Manager του Electriport Δρ.Εμμανουήλ Νικολαίδης, , αναφερόμενος στο έργο το οποίο είχε υποβληθεί τον Ιανουάριο του 2021 και εγκρίθηκε από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» , με την ονομασία «Port Electrification –Alternative Maritime Power», και που περιλαμβάνει την εκπόνηση πλήρους σειράς μελετών ωρίμανσης και ανάπτυξης ολοκληρωμένου συστήματος Cold Ironing στο Λιμάνι του Ηρακλείου με παράλληλη διερεύνηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Το Ευρωπαϊκό και Διεθνές Θεσμικό Πλαίσιο για την μείωση των εκπομπών CΟ2 στο χώρο της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας , την ασφάλεια των Λιμενικών εγκαταστάσεων, το Cold Ironing ως ευκαιρία και δυνατότητα σε Λιμενικές Εγκαταστάσεις, ανέπτυξαν στις ομιλίες τους εκπρόσωποι της ΚΑΠΕ, της Wartsila Greece SA, του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, της MSI και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Στα αποτελέσματα που εξήχθησαν από την Ημερίδα και θα διαβιβαστούν στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε κατά την λήξη της ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Μηνάς Παπαδάκης και τόνισε ότι «η εγκατάσταση Cold Ironing θα αλλάξει το δραματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της πόλης μας και φιλοδοξούμε να είναι το λιμάνι του Ηρακλείου το πρώτο που θα αποκτήσει τέτοιου είδους εγκαταστάσεις στην Ελλάδα».

Exit mobile version