search icon

Ναυτιλία

Όμιλος Grimaldi: Αναπτύσσει τεχνολογία για την πρώτη αυτόματη πλοήγηση πλοίου μέσα στο λιμάνι

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος σε συνεργασία με τον Ιταλικό Οργανισμό Διαστήματος στο πλαίσιο του Προγράμματος Καινοτομίας και Υποστήριξης Πλοήγησης (NAVISP) ανέθεσαν στον ναπολιτάνικο Όμιλο το σχέδιο Grimaldi Satellite Assisted Berthing- Δορυφορική Υποβοήθηση Ελλιμενισμού

Πρωτοπορεί στην τεχνολογική ανάπτυξη ο Όμιλος Grimaldi. Ειδικότερα, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ΕSA) σε συνεργασία με τον Ιταλικό Οργανισμό Διαστήματος (ASI) στο πλαίσιο του Προγράμματος Καινοτομίας και Υποστήριξης Πλοήγησης (NAVISP) ανέθεσαν στον ναπολιτάνικο Όμιλο το σχέδιο Grimaldi Satellite Assisted Berthing- Δορυφορική Υποβοήθηση Ελλιμενισμού. Πρόκειται για το πρώτο υποβοηθούμενο μέσω δορυφόρου σύστημα καθοδήγησης μεγάλων πλοίων μεταφοράς οχημάτων της κατηγορίας PCTC (Pure Car & Truck Carrier) να κάνουν ελιγμούς ελλιμενισμού με μεγάλη ασφάλεια εξαλείφοντας τον κίνδυνο λαθών.

Ο όμιλος Grimaldi, ένας από τους μεγαλύτερους διεθνείς ναυτιλιακούς ομίλους, με στόλο 130 πλοίων, 10 υπό κατασκευή και 10 σε φάση σχεδιασμού – θα συντονίσει μια διεθνή ομάδα με τον όμιλο Kongsberg, έναν ηγέτη της Νορβηγίας που ειδικεύεται στην σχεδιασμός τεχνολογίας λήψης και επεξεργασίας σήματος και την Κοινοπραξία Radiolabs, η οποία, εκτός από την υποστήριξη του Ομίλου Grimaldi ως co-prime αναδόχου, θα φροντίσει για το σχεδιασμό, την εκτέλεση και την επικύρωση του συστήματος σε συνθήκες λειτουργίας. Οι επιχειρησιακές δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε ένα από τα μεγάλα και σύγχρονα πλοία ro-ro που ανήκουν στον στόλο του ναπολιτάνικου ναυτιλιακού ομίλου.

H πρώτη φάση του έργου θα διαρκέσει 18 μήνες στη διάρκεια των οποίων θα γίνει ο σχεδιασμός του εξοπλισμού, οι εργαστηριακές δοκιμές και η προεγκατάστασή του στο επιλεγμένο πλοίο. Η δεύτερη φάση, η οποία έχει ήδη συζητηθεί και συμφωνηθεί με την ESA, θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2024.

Θα περιλαμβάνει επιτόπιες δοκιμές στο λιμάνι της Αμβέρσας και πιο συγκεκριμένα στο Euroterminal της Αμβέρσας, τον τερματικό σταθμό ιδιοκτησίας Grimaldi, ενώ θα ακολουθήσουν τα επόμενα βήματα για τον προγραμματισμό και τη θέση σε λειτουργία.

Το GSAB στοχεύει στην ανάπτυξη ενός συστήματος καθοδήγησης πρόσδεσης πλοίων στο λιμάνι, χρησιμοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες δορυφορικής παρακολούθησης για την υποστήριξη των συστημάτων αυτοματισμού τελευταίας γενιάς που είναι εγκατεστημένα στο πλοίο. Για το 1ο επίπεδο αυτόνομης πλοήγησης στο λιμάνι της Αμβέρσας, η τεχνολογία δεν θα λειτουργεί αυτόματα, αλλά θα παρέχει πληροφορίες στον Πλοίαρχο για να διευκολύνει τη λήψη αποφάσεων και τον ελλιμενισμό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ναυτιλιακού ομίλου Emanuele Grimaldi εξέφρασε την ικανοποίησή του για αυτή τη συμφωνία με την ESA, η οποία επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του Ομίλου Grimaldi για νέες δορυφορικές τεχνολογίες που αποσκοπούν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας των συστημάτων διαχείρισης πλοίων.

Διαβάστε ακόμη

Πακέτο ΔΕΘ: Πρόγραμμα 100 ημερών με συμπληρωματικό προϋπολογισμό 2,9 δισ. – Ποιοι ωφελούνται

«Tethys»: 72 ξενοδοχεία «κερδίζουν» μια δεύτερη ευκαιρία (pics)

Mέχρι το τέλος της χρονιάς οι υπογραφές για το «Skyline»- Ο νέος ρόλος της Alpha Aστικά Ακίνητα

 

Exit mobile version