search icon

Ναυτιλία

Μέση Ανατολή: Σε κίνδυνο οι εισαγωγές μέσω containers και οι εξαγωγές πετρελαίου

Η κατάληψη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries από τους Ιρανούς Φρουρούς της Επανάστασης στα Στενά του Ορμούζ, στις 13 Απριλίου, αποτελεί μείζον ζήτημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία

Η κατάληψη του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries από τους Ιρανούς Φρουρούς της Επανάστασης στα Στενά του Ορμούζ, στις 13 Απριλίου, αποτελεί μείζον ζήτημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς απειλεί να θέσει σε περαιτέρω κίνδυνο τους εμπορικούς δρόμους στη Μέση Ανατολή.

Το MSC Aries, με χωρητικότητα νεκρού βάρους (DWT) 15.8097 και χωρητικότητα 14.300 TEU, φέρει πορτογαλική σημαία (Μαδέρα), είναι ναυλωμένο στην MSC και ανήκει στην Gortal Shipping Inc. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατασχέθηκε 50 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Φουτζέιρα, μια περιοχή κοντά στον Πορθμό του Ορμούζ που χρησιμεύει ως είσοδος στον Αραβικό Κόλπο.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2020 από την Hyundai HI στο Ulsan της Δημοκρατίας της Κορέας, είχε μόλις ολοκληρώσει μια επίσκεψη στο λιμάνι Khalifa των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Βρισκόταν καθ’ οδόν προς τον επόμενο προορισμό του, το λιμάνι Nhava Shiva στην Ινδία, με φορτίο επί του πλοίου, και ήταν προγραμματισμένο να φτάσει τη Δευτέρα, 15 Απριλίου 2024. Το πλοίο είναι ταξινομημένο από το Lloyd’s Register και είναι ασφαλισμένο από την Steamship Mutual.

Όπως συνιστάται, τα πλοία που διέρχονται από την περιοχή θα πρέπει να διεξάγουν ενδελεχή αξιολόγηση της απειλής και να συνεργάζονται στενά με τις στρατιωτικές δυνάμεις για να διασφαλίσουν ότι είναι πλήρως προστατευμένα από περαιτέρω πιθανή επίθεση από τις ιρανικές δυνάμεις.

Το περιστατικό αυτό έρχεται εν μέσω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, όπου τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν την περιοχή λόγω των πυραυλικών επιθέσεων από την πολιτοφυλακή των Χούθι.

Η ήδη άσχημη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν μόλις επιδεινώθηκε και θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων θαλάσσιων μεταφορών και τις εξαγωγές πετρελαίου στη Μέση Ανατολή.

Για παράδειγμα, το Ντουμπάι είναι περιφερειακός κόμβος για εισαγωγές και θαλάσσιο-αεροπορικούς διαδρόμους, με τα εμπορευματοκιβώτια να φθάνουν μέσω του Στενού του Ορμούζ για να ταξιδέψουν αεροπορικώς στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Εάν τα πλοία εμποδιστούν να πλεύσουν στον Αραβικό Κόλπο, η αναστάτωση θα ήταν σημαντική.

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) καταδίκασε έντονα την κατάληψη του MSC Aries από τις ιρανικές δυνάμεις, λέγοντας ότι η ευημερία των 25 αθώων ναυτικών που κρατούνται όμηροι αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για το ICS, το οποίο ζητά την άμεση απελευθέρωσή τους, μαζί με την απελευθέρωση του πλοίου.

Η κατάληψη του MSC Aries από το Ιράν αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου και επίθεση στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας. Αυτή η καταδικαστέα επίθεση εναντίον ενός εμπορικού πλοίου θέτει για άλλη μια φορά αθώους ναυτικούς στην πρώτη γραμμή της γεωπολιτικής σύγκρουσης.

Το περιστατικό αυτό έλαβε χώρα λίγες ημέρες μετά τις παρατηρήσεις που έκανε ο Τανγκσίρι σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό κανάλι Al-Mayadeen του Λιβάνου, δηλώνοντας: “Αν θέλαμε, θα μπορούσαμε να κλείσουμε αυτή τη θαλάσσια οδό, αλλά δεν το κάνουμε αυτό… Είναι επειδή όσο χρησιμοποιούμε αυτή τη θαλάσσια οδό και αυτό το στενό, θα πρέπει να το χρησιμοποιούν και οι γείτονές μας”.

Διαβάστε ακόμη

Φόβοι ξανά για ανάφλεξη τιμών λόγω Μέσης Ανατολής

Είναι η σαρδέλα το νέο κόκκινο κρέας;

«Εκλεισε» η χρηματοδότηση για το νέο project 5* των 150 εκατ. ευρώ στο Πόρτο Χέλι – Ετοιμο το 2026 (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version