search icon

Ναυτιλία

Σταύρος Κατσικάδης: Οι μαρίνες, «κλειδί» για έναν ισχυρό και ανταγωνιστικό θαλάσσιο τουρισμό (pic)

Η ανάγκη ενιαίας εθνικής στρατηγικής για λιμάνια, μαρίνες, ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα και yachting στο επίκεντρο του Συνεδρίου «Ελληνικός Τουρισμός»

Τον καθοριστικό ρόλο της θαλάσσιας οικονομίας στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου και ανταγωνιστικού ελληνικού τουριστικού μοντέλου ανέδειξε το Συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός», που πραγματοποιήθηκε χθες, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της αγοράς και των υποδομών.

Στο πάνελ με τίτλο «Ο Θαλάσσιος Πυλώνας ως Ενιαία Στρατηγική: Συνέργειες σε Λιμάνια, Μαρίνες, Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα και Yachting», ο Σταύρος Κατσικάδης, Managing Director της LAMDA Marinas Investments S.M.S.A. και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Greek Marinas Association, υπογράμμισε την ανάγκη για έναν ολοκληρωμένο εθνικό σχεδιασμό που θα συνδέει κρίσιμες υποδομές και υπηρεσίες σε ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα.

Όπως τόνισε, η ανάπτυξη σύγχρονων, βιώσιμων και τεχνολογικά αναβαθμισμένων μαρίνων αποτελεί βασικό μοχλό οικονομικής δραστηριότητας, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Παράλληλα, επισήμανε ότι απαιτείται συντονισμός επενδύσεων και αναβάθμιση υπηρεσιών, τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική Ελλάδα, ώστε η χώρα να αξιοποιήσει πλήρως το συγκριτικό της πλεονέκτημα στη θάλασσα.

«Η ανάπτυξη των μαρίνων είναι στρατηγικός πυλώνας για τον ελληνικό τουρισμό και την οικονομία. Δημιουργεί θέσεις εργασίας, ενισχύει τις τοπικές επιχειρήσεις και προσελκύει διεθνείς επισκέπτες», σημείωσε ο κ. Κατσικάδης, προσθέτοντας ότι προτεραιότητα θα πρέπει να αποτελέσει η απλούστευση των διαδικασιών και η επένδυση σε νέες, βιώσιμες υποδομές. Όπως ανέφερε, στόχος είναι η Ελλάδα να λειτουργεί ως κορυφαίος θαλάσσιος προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο εποχικά.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη δυναμική του τουρισμού αναψυχής, επισημαίνοντας ότι ο επισκέπτης που ταξιδεύει με σκάφος δαπανά, κατά μέσο όρο, έως και πέντε φορές περισσότερα από τον τουρίστα του παραδοσιακού ξενοδοχειακού μοντέλου. «Αυτό το στοιχείο από μόνο του δείχνει ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αξιολογηθεί διαφορετικά και να τύχει της προσοχής που του αναλογεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η συζήτηση στο συνέδριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο θαλάσσιος τουρισμός διαθέτει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική και σημαντική προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία, υπό την προϋπόθεση ότι θα υποστηριχθεί από συνεκτικό σχεδιασμό, σταθερές επενδύσεις και ουσιαστική συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Διαβάστε ακόμη

Προϋπολογισμός 2026: Με νέες παροχές 1,76 δισ. ευρώ ψηφίζεται στη Βουλή

Eurostat: Το 14% των νέων στην ΕΕ εγκατέλειψε σχολείο και εκπαίδευση Οι λόγοι και η εικόνα στην Ελλάδα (πίνακας)

€810 έκτακτη ενίσχυση: Ποιοι άνεργοι είναι στο επίκεντρο του νέου μέτρου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version