search icon

Ναυτιλία

Θάλασσα …ελληνικών επενδύσεων

Πώς κατάφεραν οι Έλληνες πλοιοκτήτες να διευρύνουν το μερίδιο τους φέτος - Ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας παρά τις «ασφυκτικές» συνθήκες - Τι δείχνουν οι έρευνες

Του Στέλιου Μορφίδη

Την κούρσα των επενδύσεων στην παγκόσμια ναυτιλία οδηγούν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι παραμένουν κυρίαρχοι στην αγορά. Κατά τη διάρκεια του 2016 οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες πρωταγωνιστούν στα deals για την απόκτηση περισσότερου και νεότερου τονάζ «σπάζοντας» το φράγμα των 3 δισ. δολ. για αγορές πλοίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου «Allied Shipbroking» που δημοσιεύει σήμερα το Έθνος, οι Έλληνες εφοπλιστές δαπάνησαν φέτος 3,4 δισ. δολ. για την εξαγορά 269 πλοίων, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Πιο αναλυτικά, δαπάνησαν 2,2 δισ. δολ. για 202 φορτηγά πλοία, 1,6 δισ. δολ. για 42 δεξαμενόπλοια και τα υπόλοιπα για 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ηγέτες στην παγκόσμια ναυτιλία

Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο ενίσχυσαν την παρουσία τους στην παγκόσμια ναυτιλία, εμπλουτίζοντας το στόλο τους με νεότερα και μεγαλύτερα πλοία, αλλά ταυτόχρονα διεύρυναν και άλλο την απόσταση που τους χωρίζει από τους βασικούς ανταγωνιστές.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Petrofin Research οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο τους στον παγκόσμιο στόλο στο 16,36% από 16,05% τον προηγούμενο χρόνο, τη στιγμή που το αντίστοιχο μερίδιο των συναδέλφων τους από την Ιαπωνία, την Κίνα και τη Γερμανία συνέχισε να υποχωρεί. Πλέον ο στόλος που ελέγχουν αποτελείται από 5.230 πλοία συνολικής χωρητικότητας 361,9 εκατ. DWT και μ.ο. ηλικίας τα 12,18 έτη.

Η ανάπτυξη που γνωρίζει η ελληνική ναυτιλία γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή με δεδομένες τις ασφυκτικές συνθήκες που επικρατούν στην αγορά τα τελευταία χρόνια: οι τιμές των ναύλων παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα στις περισσότερες κατηγορίες και η τραπεζική χρηματοδότηση δίδεται με το σταγονόμετρο.

Βέβαια η έρευνα της Petrofin Research καταδεικνύει επίσης και πώς ο ελληνόκτητος στόλος συγκεντρώνεται σε λιγότερα χέρια, αφού ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώνεται. Συγκεκριμένα ο αριθμός των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών μειώθηκε στις 638 έναντι 648 εταιρειών το 2015.

Ακολουθούν αναλυτικά οι ετήσιες εκθέσεις της Petrofin Research

Exit mobile version