search icon

Οικονομία

Από το φθινόπωρο ο επενδυτικός «χάρτης» για τις μαρίνες

Την περασμένη εβδομάδα μπήκαν οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης της Μαρίνας Χίου και θα ακολουθήσει η Μαρίνα Αλίμου

Aκόμη ένα βήμα προκειμένου να τεθούν πιο γερές βάσεις, όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν από το κυβερνητικό επιτελείο, για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα μας σχεδιάζεται για το ερχόμενο φθινόπωρο.

Τότε φαίνεται ότι θα είναι έτοιμο το νέο, υπό κατάρτιση συνολικό σχέδιο για τις μαρίνες ανά την Ελλάδα με την καταγραφή, ουσιαστικά, του αποτυπώματος ανά περιοχή ώστε να αποτελέσει κι ένα χρήσιμο εργαλείο για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. «Θα υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τις μαρίνες, ανά περιοχή, σε Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα κ.τ.λ. ανάλογα με το μέγεθος, τη σημασία, τις δυναμικότητες και τις προοπτικές τους ώστε να αξιοποιηθούν επενδυτικά και να αναπτυχθεί ο θαλάσσιος τουρισμός», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Στην παρούσα φάση, όπως αναφέρουν από το υπουργείο Τουρισμού, είναι υπό κατάρτιση το σχέδιο για τη δημιουργία ενός «χάρτη» ο οποίος θα κατηγοριοποιεί τις μαρίνες ανά την Ελλάδα «και μέσα στο φθινόπωρο θα είμαστε έτοιμοι να το παρουσιάσουμε μαζί με μία πιο συγκεκριμένη στρατηγική για τους επενδυτές που θέλουν να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα».

Aντίστοιχα πλάνα για την αξιοποίηση του δυναμικού των μαρινών ανά την Ελλάδα που σήμερα παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτο είχαν υπάρξει και στο παρελθόν, χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα, ενώ τώρα αναμένεται με ενδιαφέρον αν θα υπάρξει ουσιαστικός και πιο οργανωμένος σχεδιασμός.

Ηδη πάντως την περασμένη εβδομάδα μπήκαν οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης της Μαρίνας Χίου (ένα από τα πιο «ώριμα» έργα, αν ληφθεί υπόψη ότι η ανάδειξη του προτιμητέου επενδυτή κατά τη διαγωνιστική διαδικασία που «έτρεξε» το Ταμείο Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου είχε γίνει στο τέλος της προηγούμενου έτους), ενώ ως επόμενη θα ακολουθήσει η μαρίνα Αλίμου, για την οποία προτιμητέος επενδυτής είναι η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. H μαρίνα Χίου είναι η πρώτη που περνά σε ιδιώτες επενδυτές από το Ταμείο σε μία διαδικασία που χρειάστηκε σχεδόν μία διετία προκειμένου να ολοκληρωθεί.

Μαρίνα Αλίμου

Το κοινοπρακτικό σχήμα Μαρίνα Χίου ΑΕ των εταιρειών AVLUM ENTERPRISES COMPANY LIMITED (συμφερόντων της εφοπλιστικής οικογένειας Τσάκου) – ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΙΑΣ Δ. ΤΕΦΑΣ ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΑΕΒΕ – ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΑΕ και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ ΑΕ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ θα έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας για τα επόμενα 40 χρόνια. Τη σύμβαση παραχώρησης υπέγραψε εκ μέρους του ελληνικού δημοσίου ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρης Ξενόφος και εκ μέρους των επενδυτών, ο κ. Ιωάννης Τέφας, Διευθύνων Σύμβουλος της “Μαρίνα Χίου ΑΕ”, ο κ. Μιχάλης Μπελέγρης, Πρόεδρος της “Μαρίνα Χίου ΑΕ” και ο κ. Ιωάννης Σαρόγλου, Διευθύνων Σύμβουλος της AVLUM ENTERPRISES COMPANY LIMITED. Παρών στην εκδήλωση υπογραφής ήταν και ο Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος. 

Μαρίνα Χίου

Το τίμημα της παραχώρησης διαμορφώνεται σε τουλάχιστον 6,2 εκατ. ευρώ, αποτελούμενο από εφάπαξ τίμημα 600.000 ευρώ και ετήσια αμοιβή παραχώρησης πλέον ποσοστού επί των ετήσιων εσόδων της μαρίνας.

Η μαρίνα της Χίου, η οποία κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, παρέμενε μέχρι σήμερα μη λειτουργική και αναξιοποίητη. Η εταιρεία “Μαρίνα Χίου ΑΕ” αναμένεται να υλοποιήσει εντός της επόμενης 4ετίας μια σειρά από επενδύσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό της μαρίνας, έτσι ώστε να καταστεί λειτουργική και ταυτόχρονα να αναβαθμιστεί η συνολική εικόνα της ευρύτερης περιοχής. Στην πλήρη ανάπτυξή της, η μαρίνα θα προσφέρει 180 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 25 μέτρα μήκος και έως 6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής.

Exit mobile version