Στο τρένο των εξελίξεων ανέβηκε το λιμάνι της Ελευσίνας. Σε κομβική θέση προσφέρει υπηρεσίες συμπληρωματικές προς τον ΟΛΠ ενώ έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και δυνατότητες. Η αλλαγή στη διοίκηση το περασμένο φθινόπωρο έδωσε μία εμπροσθοβαρή ψυχολογία.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΕ ΑΕ Απόστολος Καμαρινάκης Υποναύαρχος του Λιμενικού Σώματος (εα) – Πολιτικός Μηχανικός έθεσε από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του ξεκάθαρους στόχους: «Αυτό που έχει περισσότερο ανάγκη το λιμάνι σήμερα, είναι ένα όραμα για το αύριο» είναι η αγαπημένη του φράση.

«Ήρθα στο πηδάλιο του ΟΛΕ με σκοπό να προσθέσω και όχι να αφαιρέσω. Αυτό ισχύει για όλους, είτε είναι εργαζόμενοι στον Οργανισμό είτε επιχειρηματίες που έχουν σχέση με το ίδιο το λιμάνι. Η πόρτα μου θα είναι πάντα ανοικτή σε όλους» επεσήμανε από την αρχή στέλνοντας ένα μήνυμα συλλογικής προσπάθειας για την επίτευξη του κοινού σκοπού

Από τις πρώτες του κινήσεις ήταν οι συναντήσεις, αρχικώς με τον τον πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ Χρόνη Ακριτίδη και στη συνέχεια με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, στους ο ποίους παρουσίασε την πρωτόλεια ιδέα του να ενώσει σιδηροδρομικά ο λιμάνι της Ελευσίνας με το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας, το Θριάσιο Πεδίο.

«Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι να αποκτήσουμε άμεση πρόσβαση στο Θριάσιο Πεδίο, και να αναπτύξουμε τις συνδυασμένες μεταφορές» υπογραμμίζει ο Απόστολος Καμαρινάκης και προσθέτει:
«Το συγκεκριμένο σχέδιο έχει οφέλη για όλους και δεν προσκρούει στις υπηρεσίες που παρέχονται από το λιμάνι του Πειραιά, αφού η Ελευσίνα είναι ένα λιμάνι μεταφοράς κυρίως χύδην ξηρού φορτίου, υπηρεσία η οποία δεν προσφέρεται πλέον από το μεγάλο λιμάνι της χώρας».

Στην ατζέντα του διευθύνοντος συμβούλου βρίσκονται επίσης η αξιοποίηση των υφιστάμενων δυνατοτήτων του λιμανιού της Ελευσίνας και οι προοπτικές ανάδειξης και ανάπτυξης του εκτεταμένου παραλιακού μετώπου της περιοχής, αρμοδιότητας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

«Είναι βασικός μου στόχος να αναδειχθεί ο Λιμένας της Ελευσίνας στη θέση που του αξίζει. Προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση των δυνατοτήτων που προσφέρει αυτός ο τόπος, πάντα με σεβασμό σε ότι έχει κερδηθεί μέχρι σήμερα και φυσικά απέναντι στους ανθρώπους που εργάζονται στο λιμάνι, αλλά και σε αυτούς που η ασχολία τους είναι γύρω από αυτό. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει ο κόλπος της Ελευσίνας να είναι ο χώρος των ναυαγίων, της ρύπανσης και της βιομηχανικής εγκατάλειψης» επισημαίνει και προσθέτει:

«Θα πρέπει επίσης να εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι η Ελευσίνα είναι το επίνειο του Θριάσιου Πεδίου, του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της Ελλάδας. Τέλος, πρέπει να λάβουμε όλοι σοβαρά υπόψη πως ένα από τα συγκριτικά του Λιμένα Ελευσίνας είναι η γειτνίασή του με τους βασικούς οδικούς άξονες και το σιδηροδρομικό δίκτυο σε συνδυασμό με τη δυναμική παρουσία σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων στην περιοχή. Αυτό από μόνο του δίνει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης».

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, ο Απόστολος Καμαρινάκης πραγματοποιεί σειρές συναντήσεων και επιδιώκει συνεργασίες και συνέργειες.
«Μέχρι σήμερα η Ελευσίνα θεωρείται συνώνυμη μιας υποβαθμισμένης φθίνουσας βιομηχανικής περιοχής που κυριαρχεί η ρύπανση, η ανεργία και η απομόνωση. Ο σχεδιασμός συγκεκριμένων δράσεων απομάκρυνσης από τον κόλπο της Ελευσίνας των εγκαταλειμμένων πλοίων, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα ως ναυάγια ή επικίνδυνα και αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον, είναι ένα στοίχημα το οποίο θα κερδίσουμε. Εργάζομαι προς αυτή την κατεύθυνση με εντατικούς ρυθμούς από την πρώτη κιόλας μέρα ως Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΕ ΑΕ».

Παράλληλα, έχουν αναπτυχθεί συνεργασίες τόσο με τον Δήμο Ελευσίνας για την καθαριότητα στην πόλη, όσο και συναντήσεις με την Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής Ελευσίνα– Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021 Δέσποινα Γερουλάνου και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο Μαρία Παναγίδου προκειμένου να εξετασθούν τρόποι συνεργασίας και αντικείμενα συνεργιών μεταξύ των δύο πλευρών.

Ο ΟΛΕ εν μέσω πανδημίας συνέχισε να είναι σε πλήρη λειτουργία, εξυπηρετώντας τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και αντιμετωπίζοντας με επιτυχία στην αυξημένη εμπορευματική κίνηση χωρίς να κάνει εκπτώσεις στις υπηρεσίες που παρέχει.

Tο προσωπικό του Οργανισμού διακρίθηκε για τη συμβολή του και την άψογη λειτουργία του κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες, τηρώντας ανελλιπώς όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγεία εργαζομένων και χρηστών. «Την περίοδο του γενικού lockdown, όλες οι υπηρεσίες του Λιμένα λειτούργησαν κανονικά. Ανταποκριθήκαμε στις αφίξεις πλοίων και εξυπηρετήσαμε τους χρήστες μας. Αξίζει να αναφέρουμε πως στο συγκεκριμένο διάστημα σημειώθηκε αύξηση διακίνησης φορτίων σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019. Βέβαια οφείλουμε να αναφέρουμε πως ελήφθησαν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγεία τόσο των εργαζομένων, όσο και των χρηστών και τηρήθηκαν κατά γράμμα οι οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας» δήλωσε ο Απόστολος Καμαρινάκης.

ΟΛΕ και Ελληνικό

Ο ΟΛΕ όμως προετοιμάζεται πυρετωδώς και για ένα ακόμα μεγάλο project, την τεράστια επένδυση στο Ελληνικό. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά την αυξημένη διακίνηση χύδην φορτίων λόγω της έναρξης των εργασιών του εμβληματικού αυτού έργου, προχωρά στον πλήρη εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος συστήματος μηχανοργάνωσης για την καταγραφή όλων των πλοίων που ελλιμενίζονται στη θαλάσσια ζώνη της αρμοδιότητας του ώστε να διασφαλίζεται ενδελεχής έλεγχος.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη, η οποία και θα απαιτήσει έναν τεράστιο όγκο υλικών και μηχανημάτων.

Το γεγονός πως ο ΟΛΕ είναι το μεγαλύτερο σε εξυπηρέτηση χύδην φορτίου λιμάνι στην Αττική, αναμένεται να παίξει κομβικό ρόλο στην υποστήριξη αυτού του έργου και ο Απόστολος Καμαρινάκης το γνωρίζει πολύ καλά. Τονίζει:
«Η Ελευσίνα είναι το μεγάλο μας στοίχημα. Πρέπει να συνδυάσουμε την ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος και να την καταστήσουμε «Πράσινο Λιμάνι». Να κάνουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να εξασφαλίσουμε μια δυναμική πορεία για τον οργανισμό, σε συνδυασμό με μια βελτιωμένη ποιότητα ζωής στην ευρύτερη περιοχή, για όλους. Να αναβαθμίσουμε ποσοτικά και ποιοτικά τις υπηρεσίες μας δημιουργώντας έναν ισχυρό και βιώσιμο οικονομικό φορέα και να αναμορφώσουμε την εμπορική μας εικόνα μέσα από παρεμβάσεις και επενδύσεις ανάπλασης προς όφελος της πόλης και των πολιτών».