search icon

Οικονομία

Ελλάδα: Η κατανάλωση στα αλκοολούχα ποτά αυξήθηκε κατά 24,2% (πίνακες)

Αύξηση στην παραγωγή και τις εξαγωγές αλκοολούχων ποτών - Πώς διαμορφώθηκαν τα μερίδια αγοράς και ποιο ποτό σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωσή του

Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών αφήνει πίσω του το πλήγμα που υπέστη από την περίοδο της πανδημίας και τις απώλειες λόγω των lockdowns στην εστίαση και τον τουρισμό και το 2022 εμφάνισε αύξηση 24,2% στην κατανάλωση σε σχέση με το 2021 αλλά και 8% σε σχέση με το έτος προ πανδημίας, το 2019. Την ίδια στιγμή η παραγωγή ήταν αυξημένη κατά 12,5% σε σύγκριση με το 2021.

Ούζο, τσίπουρο, τσικουδιά, ελληνικά λικέρ και στο σύνολό τους τα ελληνικά αποστάγματα, κατέγραψαν αύξηση τόσο στην παραγωγή τους, όσο και στην εγχώρια κατανάλωση το 2022.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων ποτών η κατανάλωση ούζου – που έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια αγορά με 42,31%- αυξήθηκε κατά 16,4%. Η κατηγορία τσίπουρο/τσικουδιά κατέχει μερίδιο 26,44%, με διαρκή ανοδική πορεία ειδικά την τελευταία τριετία, ενώ το 2022 εμφάνισε αύξηση στην κατανάλωση κατά 17,4% το 2022. Εντυπωσιακή αύξηση 45,8% κατέγραψε η εγχώρια κατανάλωση των ελληνικών λικέρ αν και η κατηγορία διαθέτει ακόμη μικρό μερίδιο της τάξεως του 5%. Τα υπόλοιπα παραγόμενα στην Ελλάδα αλκοολούχα ποτά -όπως βότκα, gin, ρούμι, απόσταγμα σταφυλής, ρακόμελο, κυρίως όμως τα ποτά τύπου brandy – διατηρούν σημαντικό μερίδιο της εγχώριας κατανάλωσης με 26,1%.

Άνοδος 5,2% στις εξαγωγές το 2022

O κλάδος, ο οποίος έτσι κι αλλιώς εμφανίζει μεγάλη εξωστρέφεια κατέγραψε αύξηση των εξαγωγών κατά 5,2% στο σύνολο των αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων της ελληνικής παραγωγής το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε ο ΣΕΑOΠ, το 2022 έκλεισε με αύξηση των ελληνικών εξαγωγών και σε αξία, κατά 11,8% (από 86,5 εκατ. ευρώ σε 96,7 εκατ. ευρώ). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές παρουσίασαν αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και κατά την περίοδο της πανδημίας, καταγράφοντας αύξηση σε αξία και σε ποσότητα.

Την ώθηση στις εξαγωγές του κλάδου έδωσε το ούζο, το οποίο άλλωστε αποτελεί το 72,4% του συνόλου των εξαγωγών ελληνικών αλκοολούχων ποτών, με 10,5 εκατ. λίτρα αλκοόλης (37,4 εκ. φιάλες), καταγράφοντας αύξηση 11% το 2022.

Από την άλλη πλευρά οι εξαγωγές του τσίπουρου/τσικουδιάς, αντιπροσωπεύουν πολύ μικρό μερίδιο (0,68%) του συνόλου των εξαγωγών ενώ το 2022 εμφάνισαν πτώση -11%. Αν και σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας εμφάνιζαν σταθερά ανοδική πορεία στις εξαγωγές, τα ελληνικά λικέρ εμφάνισαν επίσης πτώση -7% το περασμένο έτος. Όπως επίσης και τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά που παράγονται στην Ελλάδα και αφορούν στις κατηγορίες randy, gin, vodka κτλ. και βρίσκονται σταθερά στη 2η θέση των εξαγωγών του συνόλου, με μερίδιο 21,4% εμφάνισαν πτώση κατά -9%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ελληνική επικράτεια δραστηριοποιούνται συνολικά, αυτή τη στιγμή, περίπου 350 επιχειρήσεις του κλάδου (ποτοποιίες και αποσταγματοποιίες).

Διαβάστε ακόμη 

Ελλάδα: Εισπράξεις 5,5 δισ. ευρώ και 7 εκατ. αφίξεις για διακοπές all inclusive « Ήλιου & Θάλασσας» το 2022

ΕΚΤ: Έδωσε «πράσινο φως» στην επόμενη φάση για το ψηφιακό ευρώ (γράφημα)

Φορέας Ακινήτων: 4 αλλαγές – δέλεαρ για την προσέλκυση επενδυτών – Το νέο χρονοδιάγραμμα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version