Στην πρώτη θέση αναδείχτηκαν για άλλη μια χρονιά τα αιτήματα για βοήθεια προς το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναφορικά με ζητήματα εξάρτησης στο Διαδίκτυο.

Συγκεκριμένα, η Γραμμή Βοηθείας του ΕΚΑΔ δέχτηκε κατά την περίοδο λειτουργίας της από τον Ιανουάριο 2015 έως και τον Δεκέμβριο 2015 συνολικά 1497 αιτήματα. Τα 79% προήλθαν μέσα από τηλεφωνική επικοινωνία στον αριθμό 210-6007686, ενώ ένα ποσοστό της τάξης του 20% επέλεξε να επικοινωνήσει ηλεκτρονικά μέσω email στη διεύθυνση info@help-line.gr. Αρκετά λιγότερα αιτήματα προήλθαν μέσω chat (1%).

Όσον αφορά στα δημογραφικά στοιχεία, η πλειοψηφία των αιτημάτων (75%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι που απευθύνθηκαν στη γραμμή ακολουθούν με παρόμοιο ποσοστό (13%).

Αναφορικά με τον τύπο του αιτήματος, η πλειοψηφία των αιτημάτων αφορούσε σε θέματα εξάρτησης (41%), ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο διαδικτυακός εκφοβισμός (17%). Στην τρίτη θέση, με ποσοστό 13%, αναδείχθηκε η κατηγορία που αφορά στην παραβίαση της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού κ.α.). Αναλυτικά, το περιεχόμενο των αιτημάτων που υποβλήθηκαν στη Γραμμή έχει ως εξής:

Το προσωπικό της Γραμμής Βοηθείας παρείχε ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική, ή / και έδωσε ανάλογες πληροφορίες σε 1.307 αναφορές. Επιπλέον, 141 περιπτώσεις παραπέμφθηκαν στην Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών Safeline.gr και στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για περιπτώσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος, ή σε άλλους αρμόδιους φορείς αντίστοιχα με τη φύση της αναφοράς (π.χ. καταναλωτικές οργανώσεις κ.λπ.) (49 αναφορές).

Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου απευθύνεται σε εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (εκφοβισμός, υπερβολική ενασχόληση, επιβλαβές περιεχόμενο, επικίνδυνες επαφές, κ.α.).

Μπορεί κανείς να επικοινωνήσει με το προσωπικό της γραμμής είτε καλώντας στον αριθμό 210-6007686 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 09:00 – 17:00, είτε αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο info@help-line.gr, είτε επιλέγοντας chat συνομιλία μέσω της ιστοσελίδας www.help-line.gr.