search icon

Τεχνολογία

Τα έξυπνα ξενοδοχεία του μέλλοντος – Τι λένε οι ειδικοί στο newmoney (pics + vid)

«Απόλυτη συνδεσιμότητα παντού» είναι το σύνθημα των έξυπνων ξενοδοχείων που θα χρησιμοποιούν δίκτυα 5G για να παρέχουν αναβαθμισμένες και προσωποποιημένες υπηρεσίες με αυξημένη ασφάλεια

Η Λιάνα Γαλάτουλα, account manager στη φιλοξενία της Fortinet

Η επισκέπτης φτάνει στο ξενοδοχείο αργά το απόγευμα. Μόλις περάσει την είσοδο, την καλωσορίζει μία ειδοποίηση στο κινητό της, που την ενημερώνει για τον αριθμό του δωματίου της και πώς ακριβώς θα φτάσει μέχρι αυτό. Η επισκέπτης ανοίγει την πόρτα του δωματίου με μία εφαρμογή και βρίσκει τον χώρο έτοιμο – στην κατάλληλη θερμοκρασία- να την περιμένει.

Παραγγέλνει δείπνο από το μενού του ξενοδοχείου με το κινητό της και φεύγει βιαστικά από το δωμάτιο, καθώς νέα ειδοποίηση της υπενθυμίζει τη συνάντηση με συναδέλφους της. Όταν βγαίνει από το δωμάτιο, τα φώτα κλείνουν αυτόματα και η παραγγελία της ενημερώνεται για να αποσταλεί στο σημείο όπου βρίσκεται.

Κάπως έτσι θα λειτουργεί το έξυπνο ξενοδοχείο του μέλλοντος: θα προσφέρει «εμπειρίες» και όχι απλά «υπηρεσίες φιλοξενίας», που θα βασίζονται στην απόλυτη συνδεσιμότητα παντού και σε τεχνολογίες που θα αξιοποιούν τα δίκτα 5G.

Μία απεικόνιση της νέας αυτής πραγματικότητας παρουσίασε στο “Connect Smart” Roadshow της Vantage Towers Greece, ο Μάνος Κοκκίνης, pre sales consultant του τμήματος δικτύων της Hewlett Packard Enterprise (HPE).

«Όλο και περισσότερες αλυσίδες ξενοδοχείων υιοθετούν αυτές τις λύσεις και στην Ελλάδα» μας είπε «καθώς είναι πλέον θέμα ανταγωνιστικότητας. Οι πελάτες πληρώνουν αρκετά χρήματα και θέλουν ότι καλύτερο για τις λίγες μέρες που θα περάσουν σε ένα ξενοδοχείο. Οι χώροι φιλοξενίας πρέπει πλέον να σκέφτονται πώς θα δώσουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία στον πελάτη τους, με προσωποποίηση των παροχών που προσφέρουν» σημειώνει ο Μ. Κοκκίνης.

Ο Μάνος Κοκκίνης, pre sales consultant του τμήματος δικτύων της Hewlett Packard Enterprise (HPE)

Η προσωποποίηση των παροχών βασίζεται στα δεδομένα που συλλέγονται εύκολα και γρήγορα χάρη σε υπηρεσίες συνδεσιμότητας, εξηγεί στο newmoney η Χριστίνα Χαρχούση, sales account manager της HPE. «Οι επιχειρήσεις μπορούν έτσι να αυξάνουν και τα έσοδά τους» σημειώνει «αφού -αφενός- θα δίνουν την καλύτερη δυνατή εντύπωση στους πελάτες τους, κερδίζοντας έτσι μία καλύτερη κριτική και αφετέρου μπορούν να προχωρούν σε στοχευμένη προώθηση προϊόντων (για παράδειγμα με παροχή εκπτώσεων/ δώρων/ κουπονιών) με βάση τα πραγματικά ενδιαφέροντα του πελάτη.».

Όλες οι λειτουργίες ενός δωματίου μπορούν να ρυθμίζονται κεντρικά: από τον κλιματισμό και τα φώτα έως τη μουσική και την τηλεόραση

Η συνδεσιμότητα νέας γενιάς με τα δίκτυα 5G ξεκλειδώνει δυνατότητες ικανές να φέρουν επανάσταση και στον ξενοδοχειακό κλάδο, όπως οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και metaverse. Γιατί, όμως, είναι όλα αυτά απαραίτητα στα ξενοδοχεία, όπου οι πελάτες καταφεύγουν κυρίως για να ξεκουραστούν και να κάνουν ένα διάλειμμα από την καθημερινότητά τους;

Ο Αναστάσης Γιόβας, senior account manager της Vantage Towers

«Καταρχάς, ένα μεγάλο κομμάτι της φιλοξενίας δεν αφορά μόνο στις διακοπές» μας εξηγεί ο Αναστάσης Γιόβας, senior account manager της Vantage Towers. «Πολλοί άνθρωποι ταξιδεύουν και για δουλειές, κυρίως σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Επίσης, μπορεί οι ενήλικες που κάνουν διακοπές να μη θέλουν να συνδεθούν, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τα παιδιά τους. Οι γονείς ίσως αναγκαστούν να φύγουν από ένα ξενοδοχείο αν -για παράδειγμα- τα παιδιά δεν μπορούν να έχουν online gaming, γιατί διαφορετικά θα τους χαλάσουν τις διακοπές. Τα 4στερα και 5στερα ξενοδοχεία που θέλουν να έχουν τουρισμό υψηλών απαιτήσεων πρέπει να έχουν αυτές τις υποδομές. Η συνδεσιμότητα “ξεκλειδώνει” δυνατότητες για νέες υπηρεσίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα και το metaverse, αλλά και για μεγαλύτερη ασφάλεια, τόσο όταν οι πελάτες πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους ή όταν συνδέονται με το εργασιακό τους περιβάλλον.».

Οι επισκέπτες θα λαμβάνουν και το “εικονικό τους κλειδί” για να μην περιμένουν καθόλου στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου

Κυβερνοεπιθέσεις σε ελληνικά ξενοδοχεία

Αυτή ακριβώς είναι μία από τις νέες μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της φιλοξενίας. Στην Ελλάδα έχουν ήδη καταγραφεί οι πρώτες κυβερνοεπιθέσεις σε ξενοδοχεία. Σε κάποιες περιπτώσεις είχαν ως στόχο μεμονωμένους υπαλλήλους, σε άλλες την ίδια την επιχείρηση. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα 5στερου ξενοδοχείου σε μεγάλο τουριστικό νησί που επί μία εβδομάδα δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει ούτε τις κάρτες εισόδου στα δωμάτια, καθώς όλο το σύστημα «είχε πέσει» από επίθεση χάκερ. Η επίθεση σημειώθηκε το φθινόπωρο του 2022.

Η Λιάνα Γαλάτουλα, account manager στη φιλοξενία της Fortinet

«Τα ξενοδοχεία αποτελούν έναν πολύ ευαίσθητο οργανισμό» εξηγεί στο newmoney η Λιάνα Γαλάτουλα, account manager στη φιλοξενία της Fortinet. «Διατηρούν προσωπικά δεδομένα πελατών, στοιχεία πιστωτικών καρτών ή άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Καλό θα είναι οι ξενοδόχοι να φροντίζουν για την πρόληψη τέτοιων φαινομένων, όχι για τη θεραπεία. Οι Έλληνες ξενοδόχοι δεν έχουν ακόμα πλήρως κατανοήσει αυτή την ανάγκη, αλλά όσο γίνονται γνωστές επιθέσεις στον χώρο τόσο περισσότερο ενδιαφέρονται για να δημιουργήσουν ένα ασφαλές περιβάλλον για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες τους.»

Οι ειδικοί της αγοράς προειδοποιούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία θα αυξηθούν αναπόφευκτα, καθώς οι χάκερ «ακολουθούν το χρήμα». Στην Ελλάδα, ο τουρισμός είναι μία από τις πιο ανθηρές βιομηχανίες και είναι βέβαιο ότι θα τραβήξει την προσοχή των κυβερνοαπατεώνων.

Οι επισκέπτες μπορούν να ρυθμίζουν απομακρυσμένα τις ακριβείς συνθήκες του δωματίου τους

«Σύντομα και οι ίδιοι οι πελάτες θα θέτουν την ασφάλεια ως προϋπόθεση για να επιλέξουν ξενοδοχείο» προσθέτει η Λ. Γαλάτουλα. «Ας μην ξεχνάμε ότι όλο και πιο συχνά, οι πελάτες των ξενοδοχείων εργάζονται κατά τη διαμονή τους. Αν οι ξενοδόχοι δεν φροντίσουν για την κυβερνοασφάλεια των χώρων τους, σε περίπτωση επίθεσης το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο, καθώς θα βλάψει τη φήμη του ξενοδοχείου ή θα αναγκαστούν να πληρώσουν λύτρα. Αντίθετα, το κόστος για τη «θωράκιση» του ξενοδοχείου δεν είναι πολύ μεγάλο. Μπορεί να ξεκινήσει από 2.000-3.000 ευρώ ετησίως για την προστασία των μέιλ σε έναν οργανισμό 100 εργαζομένων και κλιμακώνεται σε πιο σύνθετες λύσεις.»

Μετά την Αθήνα, επόμενοι σταθμοί του “Connect Smart” Roadshow θα είναι η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί βυθίζονται (ξανά) τα κρυπτονομίσματα (διάγραμμα)

O Πολάκης, το νέο κόμμα και ο Βαρουφάκης, η μαρίνα του Αστέρα, ο Διαμαντίδης και τα χοντρά πορτοφόλια ενώ ο μνηστήρας του ΙΑΣΩ… καθυστερεί

Στο «σφυρί» οικόπεδα, καταστήματα, γραφεία και πάρκινγκ με χαμηλή τιμή εκκίνησης

 

Exit mobile version