search icon

Τουρισμός

Η επόμενη μέρα στον τουρισμό της Αθήνας, με 2.500 + 2.500 νέα δωμάτια στα καινούρια ξενοδοχεία (γραφήματα)

Ελπίδες να καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό το χαμένο έδαφος μέχρι τα 6,5 εκατ. ξένων επισκεπτών του 2019 - Προβληματισμός για το ουκρανικό ζήτημα

Mπορεί η πανδημία να είχε ως αποτέλεσμα τη μεγάλη μείωση των ξένων επισκεπτών της ελληνικής πρωτεύουσας από τα 6,5 εκατ. του 2019, στο ήμισυ και ακόμη πιο κάτω, στα 2,9 εκατομμύρια το 2021, ωστόσο η επόμενη μέρα του τουρισμού της Αθήνας περιλαμβάνει, ήδη, αυτή την στιγμή 2.500 καινούρια δωμάτια υπό κατασκευή κι επιπλέον 2.500 που προβλέπονται ότι θα υπάρξουν στο μέλλον στις νέες ξενοδοχειακές μονάδες, οι οποίες σχεδιάζονται εντός της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

Τα νούμερα, που δεν περιλαμβάνουν τα νέα έργα υπό μελέτη, προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων που πραγματοποίησε η gbr Consulting στο πλαίσιο της έρευνας της Ενωσης Ξενοδοχείων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού που παρουσιάστηκε χθες για τον τουρισμό της Αθήνας, με τη συνδρομή, ως προς το κομμάτι της ικανοποίησης των επισκεπτών της πρωτεύουσας και του αεροδρομίου της Αθήνας.

Όπως μάλιστα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κ. Γιάννης Παράσχης για τους επόμενους μήνες «τα καλά νέα είναι ότι η χώρα μας σε συγκριτική βάση, όπως και όλος ο ευρωπαϊκός Νότος έχει πληγεί λιγότερο σε σχέση με το Βορρά και οι ενδείξεις για τους επόμενους μήνες είναι αρκετά θετικές- έστω κι αν η πανδημία επιφυλάσσει πάντα εκπλήξεις. Αυτή την στιγμή και λόγω της ‘’Ομικρον’’, από τις αρχές του 2022 μέχρι σήμερα η επιβατική κίνηση είναι στο μείον 45% έναντι του 2019, την ίδια στιγμή που το τελευταίο διάστημα του 2021, το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο τα επίπεδα ανάκαμψης ήταν στο μείον 25% έως μείον 30% σε σύγκριση πάντα με την περίοδο προ πανδημίας. Εχουμε ισχυρές ελπίδες για το δεύτερο τρίμηνο που είναι πολύ κρίσιμο για την Αθήνα (σ.σ. δεδομένου ότι θα ξεκινήσουν και τα θερινά προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών), πέραν του καλοκαιρινού τριμήνου έως το Σεπτέμβριο που παραδοσιακά η Ελλάδα, λόγω της εποχικότητας έχει μεγάλη κίνηση. Είμαστε στα 6,5 εκατ. επισκέπτες το 2019 και άρα έχουμε πολύ έδαφος να καλύψουμε, το οποίο ελπίζουμε να καλυφθεί σε μεγάλο βαθμό φέτος- αν όλα πάνε καλά». Συνολικά πάντως στο Ελ. Βενιζέλος αποδεικνύονται πιο ανθεκτικές οι αεροπορικές που είχαν βάση στην Αθήνα, όπως επίσης και οι εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ γενικότερα και σε σύγκριση με άλλες αγορές, το 2021 «οι αεροπορικές αντιμετώπισαν την Αθήνα ως μία αγορά που είχαν εμπιστοσύνη».

Προβληματισμός πάντως για το αμέσως επόμενο διάστημα είναι το ουκρανικό ζήτημα και οι τυχόν ‘’αναταράξεις’’ που ενδεχομένως προκαλέσει σε ό,τι έχει να κάνει με τον ευρωπαϊκό τουρισμό, αν κι επί του παρόντος δεν υπάρχει αντίκτυπος στις προκρατήσεις του καλοκαιριού: «Η γεωπολιτική σταθερότητα είναι ένας από τους 4 παράγοντες που επηρεάζουν τα ταξίδια (σ.σ. οι άλλοι τρείς είναι τα μακροοικονομικά, η ελκυστικότητα του προορισμού και ο σχεδιασμός των αεροπορικών αν εντάσσουν έναν προορισμό στα σχέδιά τους). Αυτή την στιγμή δεν μπορούμε να μιλήσουμε για επιπτώσεις για τη σεζόν, δεν υπάρχει καμία ένδειξη, έχουμε μόνο την εικόνα από τις προκρατήσεις που είναι θετική. Δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει φανεί η επίπτωση αλλά σίγουρα η σταθερότητα πάντα απασχολεί τον τουρισμό», αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Πάντως τα ξενοδοχεία ήδη πληρώνουν το ενεργειακό κόστος από την κρίση στην Ουκρανία.

Τι λένε οι ξενοδόχοι

Οι επιτελείς του Ελ. Βενιζέλος όπως και οι ξενοδόχοι θεωρούν πολύ σημαντικό για την επόμενη μέρα την ενίσχυση του city break, για τις σύντομες αποδράσεις Σαββατοκύριακου από το εξωτερικό στην πρωτεύουσα όπως και την επιστροφή του επαγγελματικού/ συνεδριακού τουρισμού και των εκδηλώσεων. Σημειωτέον ότι ήδη εδώ και λίγες ημέρες ‘’τρέχει’’ η νέα καμπάνια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού για το ελληνικό weekend- greekend (με πρώτο στόχο την αύξηση του τουρισμού της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που έχουν πληγεί, πολύ περισσότερο με τον τουρισμό στα νησιά λόγω της πανδημίας).

«Εκφράζουμε την ικανοποίηση μας για το νέο σπότ του ΕΟΤ για το city break με το λογοπαίγνιο ‘’greekend’’ και περιμένουμε γενικά από τους φορείς να στηρίξουν περαιτέρω την πόλη, με ενίσχυση και στο κομμάτι των συνεδρίων, των οποίων η απουσία είναι τεράστιο πλήγμα. Διαχρονικά η πόλη έχει σοβαρά θέματα εποχικότητας και απαιτείται ενίσχυση της ζήτησης για την προώθησή της σε εξειδικευμένες αγορές», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι επιτελείς της ΕΞΑΑΑ, η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού κυρία Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς και ο γενικός γραμματέας Ευγένιος Βασιλικός. «Η πόλη έχει απεριόριστες δυνατότητες με το παραλιακό μέτωπο και τα νησιά σε πολύ κοντινή απόσταση και θα πρέπει προς αυτή την κατεύθυνση να στραφεί η προσπάθεια για ενημέρωση. Η Αθήνα είναι η μοναδική παραθαλάσσια πρωτεύουσα της Ευρώπης με ταυτότητα resort και μάλιστα πολλών αστέρων. Εχει θάλασσα σε 30’ από την Ακρόπολη με παραλίες που διαθέτουν Γαλάζιες Σημαίες».

Η κυρία Ζούλοβιτς ανέφερε ακόμη ότι παρατηρείται μία σημαντική αλλαγή στο χάρτη της δυναμικότητας της Αθήνας με αύξηση των ξενοδοχειακών μονάδων, ενώ
«διαπιστώνουμε μία ιδιαίτερη εύνοια για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης από την ελληνική Πολιτεία, έστω κι αν έχει μειωθεί, εκ των πραγμάτων, λόγω της πανδημίας η προσφορά τους. Υπάρχουν ελλείψεις υγειονομικών προδιαγραφών που θα πρέπει να ρυθμιστούν στην οικονομία του διαμοιρασμού». Επιπλέον και με το δεδομένο της προσθήκης νέων ξενοδοχείων, «θα πρέπει να συντηρηθεί η δυναμική της Αθήνας και η ζήτηση να είναι ζωντανή προκειμένου να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων».

Σε παρέμβασή της, η πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων – HAPCO, κυρία Ειρήνη Τόλη επανέλαβε ένα διαχρονικό αίτημα για «ένα συνεδριακό κέντρο που θα καλύψει την ανάγκη της χώρας 11 μήνες το χρόνο (πλην του Αυγούστου). Δεν έχουμε τίποτε άλλο για να προσελκύσουμε συνέδρια στην Αθήνα, πλην του Μεγάρου Μουσικής, που είναι και η μοναδική εγκατάσταση με τη μεγαλύτερη συνεδριακή αίθουσα, ωστόσο δεν έχει χτιστεί γι’ αυτό τον σκοπό. Θα πρέπει να ζητήσουμε μεθοδικά και οργανωμένα τη δημιουργία μεγάλου συνεδριακού κέντρου με μία αίθουσα 5.000 θέσεων. Αν αυτό δεν το πετύχουμε τώρα δε θα το πετύχουμε ποτέ».

Σημειωτέον ότι ειδικά όσον αφορά τα νέα ξενοδοχεία, με βάση τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η gbr Consulting, για λογαριασμό της ΕΞΑΑΑ, σε αυτό το περιβάλλον της πανδημίας και της πολύ χαμηλής ζήτησης και κατά συνέπεια της χαμηλής πληρότητας, το 2021, στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών σημειώνεται αύξηση των ξενοδοχείων 5 αστέρων κατά 17%, των ξενοδοχείων 4 αστέρων κατά 7% και των ξενοδοχείων 2 αστέρων κατά 3% σε σύγκριση με το 2020, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων 1 και 3 αστέρων παρέμεινε σταθερός.

Σε ό,τι αφορά τα δωμάτια ξενοδοχείων, σημειώθηκε αύξηση 4% και 6% για τις μονάδες 5 και 4 αστέρων αντίστοιχα. Σε ετήσια βάση στην Αττική ο συνολικός αριθμός ξενοδοχείων αυξήθηκε 2,6% και των δωματίων ξενοδοχείων κατά 2,8%.

Διαβάστε ακόμη: 

Ζόραν Μπογκντάνοβιτς: Τα εναλλακτικά σχέδια που καταρτίζει η Coca Cola HBC για Ρωσία – Ουκρανία

Ουκρανική κρίση: Κλείνει η πόρτα της διπλωματίας – Φόβοι για γενικευμένη σύρραξη

«Χάνονται» φάκελοι ακινήτων στις πολεοδομίες – Απίστευτη ταλαιπωρία στις μεταβιβάσεις

Exit mobile version