Για πολλά χρόνια η μονοκρατορία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά ήταν αδιαμφισβήτητη και οι Αμερικανοί έμοιαζαν να έχουν στρέψει αλλού το ενδιαφέρον τους. Η στρατηγική τους προσήλωση στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας ήταν δεδομένη, ενώ ο Πειραιάς δεν ήταν «ακληρά» στα ραντάρ τους. Μέχρι την άφιξη της Κίμπερλι Γκιλφόιλ στην Αθήνα και την πλήρη ανάπτυξη του νέου αμερικανικού σχεδιασμού, ώστε να καταστεί η Ελλάδα ενεργειακός και διαμετακομιστικός κόμβος, αλλά με αμερικανική σφραγίδα.
Η κυρία Γκιλφόιλ κατέστησε τις προθέσεις της σαφείς ως προς τα λιμάνια και βρήκε ευήκοα ώτα σε κυβερνητικούς αξιωματούχους. Διόλου τυχαία και στη λογική του πολλαπλασιασμού των «στρατηγικών» σημείων της χώρας, ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος συμφώνησε – πάντα σε συνεννόηση με το Μέγαρο Μαξίμου – ώστε να εισάγει τροπολογία που θα επιτρέπει στην εταιρία ONEX που κατέχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας να επεκταθεί και να δημιουργήσει ένα νέο διαμετακομιστικό hub με άξονα το λιμάνι της περιοχής. Ένα project που θα χρηματοδοτηθεί από το αμερικανικό κρατικό επενδυτικό fund DFC, το οποίο έχει κάνει δυναμική είσοδο στην περιοχή μας.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος έχει ήδη αναπτύξει συστηματική επαφή με την κυρία Γκιλφόιλ. «Οι λιμενικές υποδομές, η ποντοπόρος ναυτιλία και η ενέργεια δημιουργούν ένα νέο πλαίσιο ασφάλειας στην περιοχή, που θα συνοδεύεται όμως και από την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και της απασχόλησης για τη χώρα μας», δήλωσε (Καθημερινή της Κυριακής), προσθέτοντας ότι η ελληνοαμερικανική συνεργασία επεκτείνεται πλέον στο σκέλος των λιμένων.
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr
