search icon

Πολιτική

Ο συνδυασμός στόχων του Μητσοτάκη – Το ταξίδι στην Αστυπάλαια και το Ελληνικό

Το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αποτελεί αναμφίβολα το πεδίο θεμελίωσης του συνολικού σχεδιασμού για την υπέρβαση της κρίσης που «επέβαλε» η πανδημία και αποτελεί, σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, μια καλά προετοιμασμένη αφετηρία για την υλοποίηση του νέου αναπτυξιακού μοντέλου

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλάει κατά τη διάρκεια του 4ου Προσυνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας με θέμα: Για τις επιχειρήσεις και την επανεκκίνηση της οικονομίας, την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017, στο Ηράκλειο της Κρήτης. Μεταξύ άλλων θα συζητηθεί η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, η ριζική βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της οικονομίας καθώς και μια σειρά από στοχευμένες παρεμβάσεις για κλάδους με σημαντική εγχώρια προστιθέμενη αξία όπως ο τουρισμός και η ναυτιλία. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΝΙΚΟΣ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ

Με σαφή προσανατολισμό προς την οικοδόμηση του νέου αναπτυξιακού μοντέλου και την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων κινείται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στοχεύοντας την ίδια στιγμή στην ασφαλή επανεκκίνηση της οικονομίας και της φετινής τουριστικής περιόδου μετά την πολύμηνη μάχη για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2021 αποτελεί αναμφίβολα το πεδίο θεμελίωσης του συνολικού σχεδιασμού για την υπέρβαση της κρίσης που «επέβαλε» η πανδημία και αποτελεί, σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, μια καλά προετοιμασμένη αφετηρία για την υλοποίηση του νέου αναπτυξιακού μοντέλου. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός -ο οποίος θα συνεχίσει μέσα στο καλοκαίρι κύκλο περιοδειών ανά τη χώρα- θέλει να συνδυάσει τις επισκέψεις του στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα με την ανάδειξη σημαντικών και εμβληματικών έργων για την «επόμενη μέρα». Ταυτόχρονα θα επιδιώξει, διατηρώντας ψηλά την μεταρρυθμιστική ατζέντα, να αξιοποιήσει και κάθε ευκαιρία για την ενίσχυση της τουριστικής περιόδου με στόχο την επιμήκυνση αυτής μέχρι τον Οκτώβρη.

Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι παρότι κατά την περσινή τουριστική περίοδο ταξίδεψε στην χώρα μας το 25% του 2019, φέτος ενδέχεται να ξεπεράσει το 50% των ξένων τουριστών (σε σχέση πάντα με το καλοκαίρι του 2019). Εντούτοις δεν είναι μόνο ο τουριστικός τομέας στον οποίο δίνει η κυβέρνηση ιδιαίτερη βάση για την ισχυρή επανεκκίνηση της οικονομίας. «Διαθέτουμε και επιπλέον εργαλεία. Έχουμε πολλά ευρωπαϊκά κεφάλαια. Σκοπεύουμε να τα χρησιμοποιήσουμε σοφά. Θέλουμε να τα επενδύσουμε, δεν θέλουμε να τα ξοδέψουμε. Νομίζω πως το σχέδιό μας θα εγκριθεί τελικά από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς πολύ σύντομα. Επομένως, θέλουμε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας», τονίζει χαρακτηριστικά ο Έλληνας ο οποίος μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Bild επιχείρησε να τονίσει την σημασία της αποτελεσματικής διαχείρισης της επιδημιολογικής κρίσης για την γρήγορη και ασφαλή οικοδόμηση της «επόμενης μέρας».

Βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων για την οικονομική, αναπτυξιακή και επενδυτική προοπτική θεωρείται αναμφίβολα η εξασφάλιση «τείχους ανοσίας» το συντομότερο δυνατό μέσω της εμβολιαστικής διαδικασίας στην οποία έχουν πλέον πρόσβαση όλες οι ηλικιακές κατηγορίες άνω των 18 ετών. Σε αυτήν την επιδίωξη εστίασε άλλωστε ο πρωθυπουργός και στην πρόσφατη επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη για τα εγκαίνια στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» των 14 αναβαθμισμένων αεροδρομίων ανά την Ελλάδα.

Εκεί, ο κ. Μητσοτάκης αφού μίλησε για την συμβολή της αναβάθμισης των 14 αεροδρομίων στην προώθηση των οικονομικών στόχων επέμεινε στο φετινό «στοίχημα» για ένα θετικό αποτύπωμα του τουρισμού υπογραμμίζοντας την ανάγκη τήρησης των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Οι καλά γνωρίζοντες λένε ότι αν φέτος έρθει στην χώρα μας ένας στους δύο τουρίστες του 2019, τότε ενισχύονται οι προβλέψεις για την «απογείωση» του τουρισμού το καλοκαίρι του 2022- κάτι που σχεδιάζει το αρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο.

Την Τετάρτη πάντως ο πρωθυπουργός θα επισκεφτεί μαζί με κυβερνητικό κλιμάκιο (υπουργών και υφυπουργών) την Αστυπάλαια για να δει από κοντά το επενδυτικό πρόγραμμα της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, που στόχο έχει να μετατρέψει το νησί των Δωδεκανήσων σε ενεργειακά αυτόνομο προορισμό. Το όλο project της αυτοκινητοβιομηχανίας βασίζεται κυρίως στην αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά και στην αντικατάσταση των ρυπογόνων καυσίμων με εναλλακτικές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το ραντεβού βέβαια και η δέσμευση για την επίσκεψή του κ. Μητσοτάκη στο νησί είχε κλειστεί ένα εξάμηνο πριν. Τότε είχε υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen για τη μετατροπή του νησιού σε “πράσινο” νησί. Σήμερα το μνημόνιο έχει ήδη αρχίσει να λειτουργεί- έτσι την Τετάρτη, θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα στον Δήμο και το λιμενικό της Αστυπάλαιας. Έπεται συνέχεια και ο στόχος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα. Με αφορμή την επίσκεψη στην Αστυπάλαια ο πρωθυπουργός θέλει επίσης να επαναλάβει το διπλό μήνυμα: ότι σημαντικές επενδύσεις, όπως της VW στο νησί δείχνουν την «γέφυρα» για την επόμενη μέρα της πανδημίας κι ότι η χώρα ανοίγει με ασφάλεια τις πύλες της στον τουρισμό.

Στις προτεραιότητες της κυβερνητικής ατζέντας είναι αναμφίβολα και η δρομολόγηση της επένδυσης στο Ελληνικό μετά και την ολοκλήρωση στην βουλή της διαδικασίας μεταβίβασης των μετοχών στη Lamda. Η Ολομέλεια της βουλής – με μεγάλη πλειοψηφία- προχωρά λοιπόν στην κύρωση της σύμβασης για τη μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων στον μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ στην «Ελληνικό Α.Ε.». Πρόκειται για ένα καθοριστικό βήμα, μια εξέλιξη μεγάλης σημασίας για τη χώρα και την οικονομία της, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Παρότι υπάρχουν ακόμη ορισμένες εκκρεμότητες, επικρατεί η εκτίμηση πως είναι πλέον θέμα ελάχιστου χρόνου το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας για το Ελληνικό που θα συμβάλει αποφασιστικά και στην δημιουργία θέσεων εργασίας.

Διαβάστε ακόμη:

ΒΟΑΚ: Στα τέλη του 2022 τα πρώτα εργοτάξια του μεγάλου οδικού άξονα ύψους €2 δισ.

Melia Hotels: Οι Ισπανοί που ψηφίζουν ελληνικό τουρισμό

Διεθνής Ναυτική Ένωση: Πολύτιμος αρωγός της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας

 

Exit mobile version