Eίναι ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος στην Ισπανία και ο τρίτος στην Ευρώπη, διαθέτει πάνω από 320 ξενοδοχεία και περισσότερα από 82.000 δωμάτια σε 40 χώρες σε τέσσερις ηπείρους.

Η Melia Hotels, έχοντας ήδη κάνει την πρώτη επαφή με την ελληνική αγορά, και δη στην Αθήνα με το πρώτο ξενοδοχείο το 2008, περνώντας μάλιστα και τη μεγάλη κρίση των ξενοδοχείων της ελληνικής πρωτεύουσας την περίοδο που ακολούθησε έως το 2013, αποφασίζει τώρα εν μέσω πανδημίας να κάνει το επόμενο -τριπλό- βήμα στη χώρα μας. Αυτή τη φορά στον τομέα των resorts σε ελληνικά νησιά μέσα από τη συνεργασία της με ένα από τα πιο γνωστά ονόματα του κλάδου της φιλοξενίας στη χώρα μας, τον όμιλο Zeus Hotels της οικογένειας Παπακαλιάτη. Ενα ξενοδοχείο στην Κρήτη, το «Blue Sea Beach», καθώς και ένα στη Ρόδο, το «Cosmopolitan Hotel», θα λειτουργήσουν ως Affiliated by Melia, ενώ ένα ακόμη ξενοδοχείο στην Κρήτη («Marina Beach») θα επαναλειτουργήσει κάτω από την ομπρέλα του brand Sol by Melia.

«Τη δεδομένη στιγμή σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε έχουμε στο πλάνο μας 60 ξενοδοχεία, τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να ανοίξουν μεταξύ 2021 και 2023, και βρίσκονται κυρίως στη Μεσόγειο, στην Καραϊβική, καθώς και στην Ασία από την πλευρά του Ειρηνικού, όπου αναπτυσσόμαστε με ταχύ ρυθμό», αναφέρει στο «business stories» ο κ. Γκαμπριέλ Εσκαρέρ Χάουμε, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Ο πατέρας του Γκαμπριέλ Εσκαρέρ Χούλια ήταν μόλις 21 ετών, το 1956, όταν ίδρυσε αυτό που σήμερα είναι τα Melia Hotels στη γενέτειρά του, τη Μαγιόρκα, όπου ακόμη και σήμερα βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία του ομίλου. Η Melia Hotels International εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο στην Ισπανία, περιλαμβάνεται στον δείκτη IBEX 35 του Χρηματιστηρίου της Ισπανίας, με τον Γκαμπριέλ Εσκαρέρ Χούλια να θεωρείται από τους Ισπανούς επιχειρηματίες που συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στη διεθνοποίηση ισπανικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη αλλά και σε άλλες ηπείρους.

Το κατάλληλο timing στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα η Μelia είχε ένα μεγάλο κενό για την επόμενη, μεγάλη κίνηση στην εγχώρια αγορά μετά το «Melia Athens», που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, κοντά στην Ομόνοια. «Ο όμιλος Melia είχε ξεκινήσει να αναζητά ευκαιρίες στην Ελλάδα πολύ πριν από το ξενοδοχείο της Αθήνας, αφού ήμασταν σε διαπραγματεύσεις με ιδιοκτήτες ξενοδοχείων σε περιοχές όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κως και η Ζάκυνθος. Πιστεύουμε, ωστόσο, πως η μη διεύρυνση της παρουσίας μας στη χώρα ήταν θέμα timing. Εκείνη την εποχή οι περισσότεροι ξενοδόχοι δεν είχαν αντιληφθεί την αξία ενός μεγάλου ξενοδοχειακού brand, καθώς προχωρούσαν σε συνεργασίες αποκλειστικά με tour operators», δηλώνει ο κ. Εσκαρέρ. «Στο τέλος του 2019 και μετά την κατάρρευση της Thomas Cook, οι ιδιοκτήτες άρχισαν να αντιλαμβάνονται τη σημασία τού να δώσουν τον έλεγχο των πωλήσεων απευθείας σε δυναμικές εμπορικές πλατφόρμες όπως η Melia.com. Μέσω αυτών τα ξενοδοχεία μπορούσαν να πουλήσουν σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 50%-60% μέσω απευθείας καναλιών, χωρίς διαμεσολαβητές, σε τοποθεσίες όπου η αεροπορική σύνδεση είναι ισχυρή, κάτι που συμβαίνει σε ορισμένα από τα ελληνικά νησιά. Η συγκεκριμένη συνθήκη μάς επιτρέπει να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί αλλά ταυτόχρονα δίνει την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες να μας βλέπουν με διαφορετική ματιά πλέον, καθώς προσθέτουμε αξία στα ξενοδοχεία όπου συνεργαζόμαστε είτε έχοντας το management είτε ως franchise. Σίγουρα η τρέχουσα κατάσταση με τον COVID-19 επιταχύνει αυτή την αλλαγή του εμπορικού μοντέλου, το οποίο θεωρούμε πως θα παραμείνει διαφοροποιημένο για τα επόμενα χρόνια».

Ο όμιλος στην Ελλάδα αναζητούσε ευκαιρίες συνεργασίας τόσο για management όσο και για franchise σε στρατηγικές αγορές, θεωρώντας ότι τόσο η αγορά όπου δραστηριοποιείται κανείς είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντικός είναι και ο συνεργάτης. «Σε μια franchise συνεργασία, για παράδειγμα, είναι σημαντικό να συνεργαζόμαστε με αξιόλογους επαγγελματίες που θα  μπορούν να λειτουργήσουν το ξενοδοχείο κάτω από την ομπρέλα των brands μας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο όμιλος Zeus Ηotels ήταν ο ιδανικός υποψήφιος: επαγγελματίες του χώρου και εξειδικευμένοι operators με περισσότερα από 55 χρόνια πείρας που έχουν τη θέληση να αυξήσουν την απόδοση και τα κέρδη τους, έτοιμοι να πάνε ένα βήμα παρακάτω την επιχείρησή τους. Επίσης, τα ξενοδοχεία αυτά αποτελούν εξαιρετικό πλεονέκτημα για τη στρατηγική μας στην Ελλάδα, καθώς βρίσκονται σε μια ιδανική τοποθεσία και δραστηριοποιούνται σε δημοφιλείς αγορές».

Ειδικότερα, το ξενοδοχείο «Blue Sea Beach» στην Κρήτη θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ως μέλος του Affiliated by Melia εντός του 2022. Αποτελεί ένα πεντάστερο παραθαλάσσιο resort με 226 δωμάτια και σουίτες, μερικές από τις οποίες παρέχουν και ιδιωτική πισίνα. To ξενοδοχείο «Marina Beach», επίσης στην Κρήτη, θα αποτελέσει τη νέα προσθήκη στο brand Sol by Melia και πρόκειται να ανοίξει τις πόρτες του υπό την καινούρια ονομασία το 2022. Πρόκειται για ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων, με συνεδριακές εγκαταστάσεις δίπλα στη θάλασσα και 396 δωμάτια, τα περισσότερα από τα οποία ανακαινίστηκαν εντός του 2019. Και τα δύο resorts βρίσκονται κοντά στο Ηράκλειο, με εύκολη πρόσβαση στο αεροδρόμιο, ενώ πρόκειται να ενταχθούν στο χαρτοφυλάκιο της Melia Hotels International, μέσω franchise συμφωνίας.

Το ξενοδοχείο «Blue Sea Beach» στην Κρήτη

Στη Ρόδο το τωρινό «Cosmopolitan» θα προστεθεί τον Μάιο επίσης στο πρόγραμμα Affiliated by Melia, ως franchise του ομίλου. Με προνομιακή τοποθεσία στην ακτή της Ιξιάς, το all inclusive τετράστερο resort με 377 δωμάτια θα λειτουργήσει κάτω από την ομπρέλα Sol by Melia το 2022, έπειτα από προσαρμογή των εγκαταστάσεων στις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις του brand.

Το «Cosmopolitan Hotel» στη Ρόδο

«Με τα νέα resorts αυξάνουμε το αποτύπωμά μας στην ελληνική αγορά, όπου ήδη η Melia εδραίωσε την παρουσία της πριν από περίπου μία δεκαετία με το ξενοδοχείο “Melia Athens”, το οποίο θεωρούμε την ιδανικότερη επιλογή για ταξίδια που συνδυάζουν δουλειά και αναψυχή. Στα σχέδιά μας, η Ελλάδα ως μέρος της Μεσογείου, είναι μια χώρα-κλειδί όπου επιδιώκουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας. Γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια έχουμε επικεντρωθεί στην αναζήτηση ευκαιριών συνεργασίας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Κως, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Μύκονος και η Σαντορίνη. Αναφορικά με τα αστικά κέντρα, θα θέλαμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», επισημαίνει ο κ. Γκαμπριέλ Eσκαρέρ Χάουμε.

Πανδημία και ανάκαμψη

Εν μέσω πανδημίας, όπως επισημαίνει ο CEO του ομίλου, οι επιδόσεις της Αθήνας είναι πανομοιότυπες με εκείνες άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών. «Η ελληνική κυβέρνηση έχει άρει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς από τις 14 Μαΐου και έχει υιοθετήσει πρωτοβουλίες που καθιστούν τα ταξίδια πιο ευέλικτα για όσους έχουν πλήρως εμβολιαστεί, όσους έχουν αναρρώσει από τον COVID-19 και όσους έχουν έγκυρο τεστ PCR. Από τον Ιούνιο η Αθήνα αναμένεται να έχει αύξηση σε σύγκριση με το 2020», εκτιμά.

Στην παρούσα φάση, για το «Melia Athens» βασικές αγορές με αυξημένη ζήτηση είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Ιταλία, η Ισπανία και άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες. Οσον αφορά τις προοπτικές και τις προβλέψεις του ομίλου για τη χώρα μας, αναμένεται σημαντική ανάπτυξη το 2022 και μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, με την πλήρη ανάκαμψη να έρχεται έως το 2024 σε όλους τομείς της αγοράς, πάντα σε σύγκριση με την προ COVID περίοδο. «Η ελληνική πρωτεύουσα αποτελεί κόμβο για την τουριστική κίνηση της χώρας, αφού μέσω αυτής γίνονται οι συνδέσεις με τα νησιά αλλά και την ηπειρωτική χώρα, ενώ και το λιμάνι του Πειραιά, που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από αυτή, είναι σημαντικός σταθμός για τον προσοδοφόρο κλάδο της κρουαζιέρας. Eνα μεγάλο μέρος του τουρισμού της Αθήνας αφορά σε διαμονή πριν και μετά τη μετακίνηση σε άλλους προορισμούς της χώρας, συνεπώς τα προγράμματα αεροπορικών και κρουαζιέρας (προγραμματισμένες ή ιδιωτικές) διαδραματίζουν βασικό ρόλο για τη διαμόρφωση των τάσεων που αφορούν την πόλη. Η πανδημία θα επηρεάσει την Αθήνα και φέτος, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σύγκριση με πέρυσι. Βλέπουμε ήδη περισσότερη ζήτηση στην πόλη και πιστεύουμε ότι αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί».

Το «Melia Athens» στοχεύει κυρίως στην ισπανική αγορά και έχοντας χρόνια παρουσίας στην Αθήνα η ελληνική αγορά είναι άλλος ένας βασικός τομέας στον οποίο εστιάζει. Με την προσθήκη, ωστόσο, των νέων resorts σε Κρήτη και Ρόδο, αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Κύπρος αποκτούν νέο ενδιαφέρον. «Προς το παρόν βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον από τη Βόρεια Αμερική και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ μικρότερο αλλά σημαντικό ενδιαφέρον εντοπίζουμε από αγορές όπως η Ιταλία, το Ισραήλ, η Γερμανία, η Γαλλία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες».

Σε σχέση με το πώς αντιμετωπίζει ο όμιλος την πανδημία και τη μεγάλη κρίση στον τουρισμό που προκλήθηκε με την εμφάνιση του Covid-19, «αναμφισβήτητα έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον κλάδο χωρίς να αφήσει ανεπηρέαστους και εμάς στον όμιλο Melia Hotels International έχοντας σημειώσει αρκετές απώλειες που θα μας πάρει χρόνο να τις ξεπεράσουμε. Παρ’ όλα αυτά, η κρίση βρήκε την εταιρεία σε καλή οικονομική κατάσταση, με ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο και με ηγετική θέση όσον αφορά στο κομμάτι της ψηφιοποίησης, απαραίτητο για την επόμενη μέρα, όπως και ο παράγοντας της αειφορίας. Αυτά, μαζί με τα ισχυρά ξενοδοχειακά brands μας και το προηγμένο σύστημα διαχείρισης, μας έδωσαν ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για να αντισταθούμε και να γίνουμε πιο δυνατοί κατά τη διάρκεια της κρίσης».

Διαβάστε ακόμη:

Ο συνδυασμός στόχων του Μητσοτάκη – Το ταξίδι στην Αστυπάλαια και το Ελληνικό

Διεθνής Ναυτική Ένωση: Πολύτιμος αρωγός της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας

Hλιακές καταιγίδες: Επέστρεψαν και απειλούν ηλεκτρικά δίκτυα και δορυφόρους