Μάχη εντυπώσεων, αλλά και (νομικής) ουσίας εκτυλίσσεται τα τελευταία 24ωρα γύρω από τη συνταρακτική υπόθεση Qatargate και την τύχη που θα έχει η ευρωβουλευτής Εύα Καϊλή, η οποία κρατείται στις βελγικές φυλακές ήδη ενάμιση μήνα τώρα και χωρίς κάποιο θετικό σημάδι στον ορίζοντα για την ποινική αντιμετώπιση που της επιφυλάσσουν οι εισαγγελικές αρχές.

Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα που αποκαλύφθηκαν το σαββατοκύριακο και ενώ ο εγκέφαλος του κυκλώματος των δωροδοκιών από το Κατάρ, Αντόνιο Παντσέρι άρχισε να δίνει στοιχεία στις αρχές για να τύχει ευνοϊκής μεταχείρισης, η κυρία Καϊλή θεωρείται ως καθοδηγούμενη από τον Ιταλό λομπίστα, ενώ οι Financial Τimes την παρουσιάζουν σε ένα άρθρο κόλαφο, ως μία γυναίκα που ζούσε μέσα στην πολυτέλεια, «σαν σταρ του σινεμά»!

Στο ένταλμα σύλληψης της Ελληνίδας ευρωβουλευτή, που αποκαλύφθηκε από τον ΣΚΑΙ, εμφανίζεται ο Αντόνιο Παντσέρι να δίνει εντολές στην Εύα Καϊλή μέσω του συντρόφου της (και παλιού του συνεργάτη κατά την ευρωβουλευτική του θητεία) Φραντσέσκο Τζιόρτζι. Στο έγγραφο αυτό, (με ημερομηνία 9 Δεκεμβρίου) οι βελγικές αρχές αναφέρουν ότι η κυρία Καϊλή «αναγνωρίζει ότι έδωσε εντολή στον πατέρα της να κρύψει τα χρήματα. Δηλώνει ότι γνώριζε πως στο παρελθόν ο σύζυγός της με τον Παντσέρι είχαν κοινές δραστηριότητες, αφού ήταν συνεργάτες, και ότι έχουν περάσει από το διαμέρισμά τους βαλίτσες».

Ωστόσο η νομική υπεράσπιση της κυρίας Καϊλή αρνείται ότι η ευρωβουλευτής ήξερε από πριν ή διαχειρίστηκε τη βαλίτσα με τα χρήματα. Ο δικηγόρος της, Μιχάλης Δημητρακόπουλος δήλωσε ότι «η κυρία Καϊλή έχει δώσει κατάθεση στην αστυνομία στις 10/12/22, απολογία στον ανακριτή στις 11/12/22, νέα κατάθεση στην αστυνομία στις 19/12/22. Πουθενά δεν λέει ότι έδωσε την βαλίτσα με τα χρήματα στον πατέρα της για να τα κρύψει. Το ένταλμα σύλληψης εκδόθηκε προγενέστερα των καταθέσεων -απολογίας , στις 9/12/22. Δεν υπάρχει συνεπώς αποδεικτικό μέσο που να στηρίζει την εσφαλμένη παραδοχή του ότι η κυρία Καϊλή έδωσε εντολή να κρύψει ο πατέρας της τα χρήματα. Η κυρία Καϊλή, μόλις διαπίστωσε την ύπαρξη των χρημάτων αισθάνθηκε ότι τα χρήματα αυτά ήσαν ένα τοξικό τέρας, που έπρεπε άμεσα να απομακρύνει από το κοινό με τον σύντροφο της διαμέρισμα. Παρακάλεσε τον πατέρα της να μεταφέρει την βαλίτσα σε κεντρικότατο ξενοδοχείο των Βρυξελλών, όπου από εκεί τα χρήματα θα τα παραλάμβανε ο πραγματικός κάτοχος αυτών, τον οποίον ζωγράφιζαν δημοσιεύματα της Le soir. Η διαρροή στοιχείων της δικογραφίας ρητά απαγορεύεται στο Βέλγιο, γιατί προκαλεί δυσχέρεια στην έρευνα αλλά και εσφαλμένες εντυπώσεις στην κοινή γνώμη».

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr