Σήμερα τα roadster 507 της BMW είναι περιζήτητα από τους συλλέκτες και πωλούνται έναντι αρκετών εκατομμυρίων. Οταν όμως βγήκαν στην αγορά αυτά τα διθέσια κάμπριο στα τέλη της δεκαετίας του ’50, οδήγησαν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Πώς είναι δυνατόν όμως ένα αμάξι που «ξεμυάλισε» διασημότητες όπως ο Ελβις Πρίσλεϊ, ο Φρεντ Αστέρ και ο πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό, να έχει τόσο κακές επιδόσεις στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό; Κια γιατίο τόσα χρόνια μετά, τα BMW 507 που έχουν απομείνει είναι τόσο δημοφιλή μεταξύ των συλλεκτών, ώστε ένα μοντέλο του 1957 που είχε στην κατοχή του ο πρώην πρωταθλητής της Φόρμουλα 1, Τζον Σουρτεες, πουλήθηκε για 5 εκατομμύρια δολάρια το 2018;

Όπως γράφει το CNBC, η ιστορία του 507 ξεκίνησε με τον Μαξ Χόφμαν, έναν εισαγωγέα αυτοκινήτων με έδρα τις ΗΠΑ που είχε βοηθήσει την Mercedes-Benz να αναπτύξει το δημοφιλές 300SL στις αρχές της δεκαετία tου ’50.

Ο Χόφμαν εργαζόταν επίσης ως εισαγωγέας στις ΗΠΑ για την BMW και ήταν εκείνος που έπεισε την εταιρεία ότι η δίπορτη roadster βερσιόν των πολυτελών σεντάν της BMW, του 501 και του 502, θα ήταν εξαιρετικά δημοφιλές μεταξύ των Αμερικανών φαν των σπορ αυτοκινήτων.

Το roadster που κυκλοφόρησε το 1956 ήταν κομψό με καμπύλο πλαίσιο από αλουμίνιο, επιχρωμιωμένο γύρω από τους προβολείς, το παρμπρίζ και τους προφυλακτήρες. Το 507 είχε επίσης έναν ισχυρό κινητήρα 3.2-λίτρων V-8 με 150 ίππους, σε συνδυασμό με ένα κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα πάνω από 130 μίλια ανά ώρα.

Οσο ελκυστικό κι αν ήταν με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, το ευρύ κοινό δεν το πλησίαζε για έναν απλό λόγο: το κόστος.

Ο Χόφμαν ήθελε να πωλούνται 5.000 οχήματα 507 τον χρόνο έναντι 5.000 δολ. (48.000 δολ. σημερινά λεφτά, με βάση τον πληθωρισμό). Ωστόσο, τα υψηλά κόστη παραγωγής των γερμανικών, χειροποίητων αυτοκινήτων εκτόξευσαν την τιμή του στα 10.000 δολ. (σε σημερινά χρήματα πάνω από 96.000 δολ).
Οι πωλήσεις του κατέρρευσαν Σημειωτέον ότι τα 300SL της Mercedes 300SL πωλούνταν περίπου 6.000 δολ.εκείνη την εποχή.

Η BMW κατέληξε να χάνει χρήματα για κάθε μία από τις BMW 507 που παρήγαγε, γι ‘αυτό η εταιρεία κατέληξε να παράγει περίπου 250 αυτοκίνητα πριν καταργήσει το μοντέλο οριστικά το 1959. Οι περισσότερες από αυτές τις εκδόσεις του roadster ήταν μετατρέψιμα κάμπριο με μαλακή οροφή, αν και 11 από αυτές είχαν αποσπώμενες σκληρές οροφές.

 

Η αποτυχία της BMW 507 ώθησε την εταιρεία σε οικονομική δυσχέρεια και έφτασε στο σημείο σχεδόν να την αποκτήσει η αντίπαλη Daimler-Benz το 1959. Αυτό που έσωσε τελικά από την πτώχευση την BMW ήταν μια επένδυση από τον μέτοχο Χέρμπερτ Κουάντ. Αλλά η εταιρεία ανέκαμψε στη δεκαετία του 1960, όταν οι πωλήσεις των μικρότερων σεντάν της απογειώθηκαν.

Όσο για το 507, το γεγονός ότι βγήκε σε περιορισμένο αριθμό και ότι οι λάτρεις του αυτοκινήτου εξακολουθούν να εκτιμούν το κομψό του ντιζάιν, το βοήθησαν να γίνει ένα πολύτιμο απόκτημα για τους συλλέκτες τις επόμενες δεκαετίες.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, μια λευκή BMW 507 του 1958 πουλήθηκε από τον οίκο Σόθμπι’ς για 2,35 εκατ. δολάρια.