Viral

Έγινε «μαμά Influencer» και έβγαλε $300.000 – Τι συμβουλές δίνει

  • Μιχάλης Γιαννακίδης


Μπορεί η Tina Meeks να έχει μόνο 60 χιλιάδες ακολούθους, αλλά σαν «μαμά Influencer» διατηρεί σχέση εμπιστοσύνης με ένα κοινό που έχει μεγάλη αγοραστική δύναμη, κάνοντας την ιδανικό συνεργάτη για μεγάλες εταιρείες

Η Tina Meeks άρχισε να ποστάρει στο Instagram για τις εμπειρίες της ως μητέρα το 2015. Μπορεί σήμερα να βγάζει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια, όντας μία λεγόμενη «Influencer», μα τότε γύρευε απλά άλλες γυναίκες που συμμερίζονταν τα συναισθήματα της. Έχοντας μόλις μετακομίσει στο Τέξας από την Αριζόνα με τον σύζυγο και τα δύο παιδιά της, η τότε 27χρονη στράφηκε στο διαδίκτυο, καθώς δυσκολευόταν να βρει συντροφιά στον «πραγματικό» κόσμο. Και παράλληλα, χωρίς να το γνωρίζει, έβαζε τις βάσεις που σύντομα θα τις επέτρεπαν να παραιτηθεί μια και καλή από την δουλειά της, σε μίας ασφαλιστική εταιρεία.

Στον πρώτο χρόνο της ως «μαμά Influencer», το Instagram ήταν απλά ένα επικερδές χόμπι, που της απέδωσε 1.000 δολάρια. Όλα, όμως, θα άλλαζαν το 2018, όταν έμεινε έγκυος στο τρίτο της παιδί. Η Meeks και ο άνδρας της δεν σχεδίαζαν να καλωσορίσουν ένα νέο μέλος στην οικογένεια, αλλά αυτή η απρόσμενη εγκυμοσύνη έδωσε νέα ζωή στην ψηφιακή παρουσία της. Ο αριθμός των ακολούθων της πενταπλασιάστηκε, από 2.000 σε 10.000, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από αρκετές μάρκες. «Λίγους μήνες αργότερα, διάφορες εταιρείες, που πουλάνε πάνες, ενδύματα, σαπούνια, άρχισαν να έρχονται σε επαφή και να θέλουν να συνεργαστούν μαζί μου», είπε η Meeks στο CNBC. Όπως τότε συνειδητοποίησε, η Meeks συγκεντρώσει όχι μόνο ένα κοινό που ενδιαφερόταν για τις καθημερινές περιπέτειες της, αλλά και μία βάση ακολούθων πραγματικά έτοιμη να αγοράσει προϊόντα που η ίδια προωθούσε.

Στην όλο και πιο περίπλοκη ιεραρχία των «Influencers», υπάρχει φυσικά το κορυφαίο επίπεδο, αποτελούμενο από λίγες προσωπικότητες με πάνω από μισό εκατομμύριο ακόλουθους, αλλά το μεγαλύτερο κοινό δεν εγγυάται πάντα και την καλύτερη διαφήμιση ενός προϊόντος. Οι «micro influencers», που συνήθως έχουν ανάμεσα σε 10.000 και 50.000 ακολούθους, τείνουν να έχουν μία πολύ πιο στενή σχέση με το κοινό τους, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα ονόματα. Λόγω αυτού του πιο ισχυρού δεσμού, άτομα σαν την Meeks, με τους 60.000 ακολούθους της, μπορούν να γίνουν εξαιρετικά αποδοτικοί επιχειρηματικοί συνεργάτες.

Από την στιγμή, λοιπόν, που συνειδητοποίησε τι πραγματικά μπορεί να προσφέρει το Instagram, η Meeks αποφάσισε να το πάρει πιο σοβαρά. Επένδυσε σε μαθήματα φωτογραφίας και σε μία επαγγελματική κάμερα και πολύ σύντομα είδε αποτελέσματα. Με την εξάπλωση της Covid-19 και τα εθνικά lockdown, κάποιες από τις εταιρείες με τις οποίες η Meeks συνεργαζόταν δεν μπορούσαν να γυρίσουν τα δικά τους διαφημιστικά. Έτσι, στράφηκαν στους Influencers, που πλέον ήταν ακόμη πιο χρήσιμοι, μιας και το κοινό τους ήταν και αυτό έγκλειστο στο σπίτι και πιθανότατα, κολλημένο στα κινητά τους.

Η Meeks πρόσφερε απλόχερα όλες της υπηρεσίες της, κάνοντας το σπίτι της studio και τα τρία παιδιά της, το καθένα σε διαφορετική ηλικιακή ομάδα, μικρά μοντέλα για διαφημίσεις διαφόρων ειδών. Μόνο μέσα στο 2020, η 32χρονη έβγαλε 300.000 δολάρια και πια, δεν υπήρχε ανάγκη να συνεχίσει την εταιρική δουλειά της.

Υπάρχουν αρκετές άλλες ιστορίες σαν αυτή της αμερικανίδας και σύμφωνα με τους αναλυτές, στο μέλλον θα υπάρχουν ακόμη περισσότερες. Σε με μία φετινή έρευνα του Marketing Hub, αναφέρεται  πως η βιομηχανία των Influencers αναμένεται να αξίζει 13,8 δισεκατομμύρια δολάρια στο τέλος του 2021.

Όμως πόσα, περίπου, χρήματα, μπορεί να βγάλει ένας ; Το CNBC αναφέρει πως η αρχική τιμή κυμαίνεται στα 100 δολάρια για κάθε 10.000 ακολούθους. Άρα, μία διαδικτυακή προσωπικότητα με ένα κοινό 500 χιλιάδων ατόμων μπορεί να αμείβεται μέχρι και 5.000 δολάρια για μία και μόνο δημοσίευση. Αυτό σημαίνει πως αν πραγματοποιεί μία ανάρτηση κάθε μέρα, όπως προτείνετε, τότε ένας Influencer τέτοιου μεγέθους μπορεί να βγάζει 910.000 δολάρια τον χρόνο, ακόμη και αν μόνο οι μισές δημοσιεύσεις του είναι χορηγούμενες.

Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις. Η ίδια η Meeks εκμυστηρεύεται πως σε κάποιες περιπτώσεις χρεώνει τις εταιρείες λίγο παραπάνω, για έναν συγκεκριμένο λόγο. «Εννιά στις δέκα φορές, στην διαφημιστική ομάδα μίας εταιρείας δεν υπάρχει κάποιος που ξέρει πώς να επικοινωνήσει με τις μαύρες μητέρες» εξηγεί, συμπληρώνοντας «Οπότε δεν με προσλαμβάνεις μόνο για να παράγω ποιοτικό υλικό, αλλά και για να μιλήσω στο κοινό μου για το προϊόν σου με έναν προσιτό τρόπο».

Όσο για τις συμβουλές της, από τις οποίες βγάζει 15% τους εισοδήματος της εκπαιδεύοντας άλλες επίδοξες influencers, υπογραμμίζει πως για να πετύχει κανείς στο επάγγελμα της πρέπει να αποδεχθεί πως θα κάνει στραβοπατήματα και να συνεχίσει να είναι ο εαυτός του. Επιπλέον, ξεκαθαρίζει πως παρότι το να είσαι μαμά Influencer φαντάζει μία εύκολη ασχολία, για εκείνη απαιτεί ακόμη περισσότερο χρόνο από την προηγούμενη δουλειά της στην ασφαλιστική. Τέλος, είναι προφανές ότι αν για την διαβίωση σου μεταδίδεις τις καθημερινές σου δραστηριότητες σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να διαχωρίσεις την πραγματική ζωή από την δουλειά.

Διαβάστε ακόμη:

Το «Top-5» των Ελλήνων με container ships – Εκτοξεύτηκαν οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς

Σοκ στην Τουρκία: Κατέρρευσε και δεύτερο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων

Αποζημιώσεις Μαρτίου: Τι να προσέξουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων για να μην χάσουν την αποζημίωση

Απόρρητο Απόρρητο