Φωτογραφίστε, καταγράψτε, πουλήστε. Είναι μια απλή ιδέα, ωστόσο αρκετή ώστε να μετατρέψει μια startup σε επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για τους τρεις συμφοιτητές.

Οι Siu Rui Quek, Marcus Tan και Lucas Ngoo είναι οι εγκέφαλοι πίσω από το Carousell, μια online αγορά καταναλωτών που εδρεύει στη Σιγκαπούρη.

Οι τρεις φίλοι ξεκίνησαν την επιχείρηση το 2012, αφού εμπνεύστηκαν κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης στη Silicon Valley. Σε μόλις επτά χρόνια, κέρδισαν την υποστήριξη κορυφαίων επενδυτών και κέρδισαν αποτίμηση ύψους 550 εκατ. δολαρίων.

“Έχουμε εμπνευστεί από ήρωες όπως ο Jack Dorsey, ο Mark Zuckerberg, ο Drew Houston του Dropbox”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Quek στο CNBC Make It, αναφερόμενος σε παρουσιάσεις που παρακολούθησαν από τους διάσημους ιδρυτές του Twitter και του Facebook. “Το βασικό κοινό στοιχείο που είχαν όλοι αυτοί, ήταν ακριβώς αυτή η γοητεία για τη χρήση της τεχνολογίας για την επίλυση προβλημάτων και την επίτευξη μιας μεγάλης επίδρασης”.

“Βρήκαμε τον καλύτερο τρόπο (για εμάς) να λύσουμε το δικό μας πρόβλημα”, συνέχισε. “Είχαμε όλα αυτά τα πράγματα, τα οποία ήταν ανεπαρκή, αχρησιμοποίητα, δεν ήταν εύκολο να τα πουλήσουμε χρησιμοποιώντας το κινητό τηλέφωνο και αποφασίσαμε να φτιάξουμε αυτή την εφαρμογή”.

Επιστρέφοντας στη Σιγκαπούρη μετά την πρακτική τους άσκηση, εστίασαν αρχικά σε ηλεκτρονικά αντικείμενα, προτού επεκταθούν σε κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων ενδυμάτων, ακινήτων, αυτοκινήτων, ακόμη και θέσεων εργασίας.

Το Carousell λειτουργεί σαν άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες και επιτρέπει στους χρήστες να αγοράζουν και να πωλούν ανεπιθύμητα αντικείμενα στο διαδίκτυο φορτώνοντας μια φωτογραφία και τις σχετικές λεπτομέρειες.
Με αυτόν τον τρόπο λειτουργούν και παρόμοιοι ιστότοποι όπως το eBay και το Craigslist, το οποίο ανέφερε ο Quek ως πρώτες εμπνεύσεις. Ωστόσο, από την αρχή, ο Quek δήλωσε ότι οι τρεις φίλοι ήταν αποφασισμένοι να καταστήσουν το μοντέλο τους μια πρώτη λύση στο κινητό τηλέφωνο. Πιστεύουν ότι θα απλοποιήσει τη διαδικασία και θα ταιριάξει καλύτερα στους περιφερειακούς χρήστες, για τους οποίους τα smartphones είχαν ξεπεράσει σε μεγάλο βαθμό τους υπολογιστές.

“Ήμασταν πραγματικά εξαρτημένοι από τη χρήση του iPhone ως κύριου υπολογιστή μας”, δήλωσε ο Quek. “Νομίζω ότι καλομάθαμε από την απλότητα εφαρμογών όπως το Instagram. Θέλαμε κάτι οικείο σε εμάς, κάτι που να μας πηγαίνει πρώτα στο κινητό: Φωτογραφία για πώληση, συζήτηση για αγορά, κάτι πολύ κοινωνικό».

Κι όμως αυτή η απλοϊκή προσέγγιση αποδείχθηκε δημοφιλής στους χρήστες. Μέσα σε τρεις ημέρες από την κυκλοφορία της, τον Αύγουστο του 2012, η εφαρμογή κατατάχθηκε δεύτερη ανάμεσα στις κορυφαίες εφαρμογές ελεύθερου τρόπου ζωής στη Σιγκαπούρη.

Είναι μια στρατηγική θεμελιώδους σημασίας για την αποστολή της εταιρείας να εμπνέει “κάθε άνθρωπο στον κόσμο να ξεκινήσει να πουλάει και να αγοράζει”, δήλωσε ο Quek.

Το Carousell τώρα αξιοποιεί ποικιλοτρόπως την τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να επιταχύνει τη διαδικασία πώλησης. Η αναγνώριση εικόνων, για παράδειγμα, θα εντοπίζει αυτόματα τα στοιχεία και θα εφαρμόζει τις κατάλληλες κατηγορίες και ετικέτες.

Ακόμα, το Carousell θέλει να μειώσει τους χρόνους εγγραφής από 30 δευτερόλεπτα σε μόλις 3.

“Κάνουμε πολλά πράγματα γύρω από το AI”, δήλωσε ο Quek. “Θέλουμε να κάνουμε τη διαδικασία πώλησης ακόμα πιο απλή, οπότε ήδη από σήμερα μπορείτε ήδη να τραβήξετε μια φωτογραφία και να σας προταθεί η κατηγορία, ο τίτλος και η τιμή”.

Σήμερα, η εφαρμογή υπάρχει σε επτά χώρες – τη Σιγκαπούρη, την Αυστραλία, την Ινδονησία, το Χονγκ Κονγκ, τη Μαλαισία, τις Φιλιππίνες και την Ταϊβάν και έχει καταγράψει 250 εκατομμύρια προϊόντα και κάνοντας 71 εκατομμύρια πωλήσεις.

Η τελευταία της συμφωνία με την παγκόσμια αγορά online OLX Group, αξίας 56 εκατομμυρίων δολαρίων, ανέβασε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στα 550 εκατομμύρια δολάρια.