Από το 1920, οι οικονομολόγοι χρησιμοποιούσαν τα πάντα από τα Big Macs μέχρι τα κραγιόν ως βαρόμετρο για να προβλέψουν την οικονομική αλλαγή.

Η ιδέα ότι οι πωλήσεις συγκεκριμένων προϊόντων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προβλέψουν την άνοδο και την πτώση των μετοχών, αποδίδεται στον οικονομολόγο George Taylor.

Ο Taylor το 1926 ανακάλυψε τον «Δείκτη ή τη Θεωρία του Ποδόγυρου» η οποία αναφερόταν στο ότι μπορεί κάποιος να προβλέψει την πορεία της οικονομίας βασιζόμενος στο μήκος της γυναικείας φούστας. Όσο πιο κοντή η φούστα, τόσο καλύτερη η κατάσταση της οικονομίας.

Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, παρατήρησε ότι μαζί με τον ποδόγυρο της γυναικείας φούστας ανέβαιναν και οι μετοχές στα χρηματιστήρια. Όταν οι φούστες έφτασαν το ύψος του γονάτου τη δεκαετία του ’20, οι μετοχές είχαν σημειώσει τις υψηλότερες τιμές του τελευταίου αιώνα.

Συγκεκριμένα, ο Taylor έλεγε ότι όταν υπάρχει οικονομική ευημερία οι φούστες των γυναικών είναι κοντές, γιατί θέλουν να δείχνουν τα καλσόν τους από ακριβό μετάξι.

Μπορεί οι ίδιοι οι καταναλωτές να θεωρούν ότι ο συσχετισμός αυτός είναι μια σύμπτωση ή ένας μύθος, όμως ορισμένοι οικονομολόγοι εξακολουθούν να περιλαμβάνουν στις αναλύσεις τους τα μακριά μήκη φούστας που ήρθαν στη μόδα μετά από την οικονομική κρίση του 2008, ενώ άλλοι ανησυχούν ότι η επάνοδος της μακριάς φούστας το καλοκαίρι προαναγγέλλει μια νέα ύφεση.

Δείτε το βίντεο

 

Ρούλα Πράσινου